iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Extreem dataverbruik na paar minuten surfen?! (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/28851-extreem-dataverbruik-na-paar-minuten-surfen.html)

Maaike_20 20-01-09 18:08

Extreem dataverbruik na paar minuten surfen?!
 
Nieuw topic, best dringende vraag..
Begrijp er niks van.

Ik heb op mijn Iphone uitstaan:
- EDGE
- 3G
- Dataroaming
Daarnaast bij APN een verkeerd adres ingevuld zodat verbinding maken niet mogelijk is.

Was even een en ander aan het testen.
Had ff gekeken of ik echt geen verbinding had (weet niet zeker of mijn internetblox het al doet namelijk), door op Itunes te klikken.
Laden duurde me te lang.
Toen ik hierna bij verbruik keek, was mijn verstuurde en ontvangen data ineens explosief gestegen.

Heb nu 1,8 mb verstuurd.
En 34 mb ontvangen.

Gebruik de Iphone vanaf vanmiddag.
Heb 10 minuutjes ongeveer op internet gezeten, meer niet.
Heb wel mijn mail binnen laten komen op de iphone, dat kan de grootte wat mb betreft verklaren.

Is er iemand die weet of ik nu toch niet ongewenst dataverbruik heb?
Wil namelijk dat dataverbruik zelf in de hand hebben.
Push en dergelijke staat gewoon uit, net als het automatisch ophalen van mail.

Dat rondje, naast Vodafone, staat er wel, dat is toch GPS ofzo?
Hoe schakel ik dat uit?
Ik heb geen jailbreak...

Edit:
Volgens mij klopt er iets niet helemaal.
Wat ik hierboven typte is ook wat ik werkelijk heb gedaan.
Bij gegevens mobiele netwerk staat nu:
Verstuurd: 1,8 mb
Ontvangen: 37,8 mb

Hoe kan dit zo hoog zijn?
Vond namelijk dit via Google;
Per MB (Megabyte) kunt u ongeveer:
300 e-mailberichten versturen (zonder bijlagen).
40 PDA-websites bekijken
300 Word-documenten van een A4 downloaden
50 Excel-documenten (een sheet) downloaden
20 Powerpoint-pagina's verzenden
0,25 MP3-bestanden downloaden
6 minuten online radio luisteren (mono, lage kwaliteit)

Ben er nu achter dat de mb's vooral behoorlijk toenemen als ik alles "uitzet"-> dus edge, dataroaming en de provider instellingen verander onder apn.
Als ik dan even mail of safari open, dan komen er ineens 10 mb ofzo bij.
Hoe kan dit?
Snap daar echt niks van?

Kan het ook zo zijn dat als ik nu word gebeld, dat er dan ook mb's bijkomen?
Ik vraag het maar, want snap er helemaal niks meer van nu

Maaike_20 20-01-09 23:16

Niemand die mij een antwoord kan geven op mijn vraag?
Ben al aan de hele middag aan het zoeken en doen op internet, maar kan het gewoonweg niet vinden.
Ik zou graag willen weten of ik iets niet goed heb gedaan, of ik iets anders moet doen...

Misschien dat er anderen zijn met dit gekke fenomeen...
Het zou een bug kunnen zijn in de datateller, maar heb er nog niets over gelezen

zerre86 20-05-09 18:08

ik heb precies hetzelfde probleem, alles staat uit en toch blijf ik mobiele data verbruiken :confused:

zerre86 31-05-09 00:10

HALLOOOOOOOOOOOOO niemand?

Glennvd 07-06-09 13:07

Dat is heel vreemd, ik heb sinds ik mobile vikings heb alles qua push ed. aandstaan, zit regelmatig eens op internet & ik verbruik gemiddeld maar 2 mb per dag.. Het enigste waar ik aan kan denken is dat je je mail hebt opgehaald, en omdat het de eerste keer is dat hij je verzonden items ed ook heeft opgehaald.

roderick 26-08-12 20:00

Ik krijg het idee dat de providers met andere meettoestelen werken. Bij de ene verbruik je X en bij de andere 2X. Heel vreemd.

Kubbie92 26-08-12 23:02

Awel Roderick, inderdaad! Bij Mobile Vikings verbruikte ik gemiddeld 600 - 800 mb per herlading, nu bij proximus heb ik op 2 weken 1,2 gig verbruikt! MAar ik heb de oplossing daar wel voor. Het netwerk is veel sneller dus verbruikt per seconde 4 -8 mbps, bij mobile vikings was dat 1 (laatste dagen 1,6). Logisch dus, stoort me niet.

Wat Maaike_20 haar probleem betreft, daar heb ik ook de oplossing voor denk ik. Je moet eens naar de instellingen gaan en alle netwerkinstellingen herstellen. Niet ALLES, maar enkel netwerkinstellingen! Dan moet je niets invullen bij APN, want anders begint hij te testen of alles werkt. Daarbij moet je al je PUSH uitzetten en zien dat je WhatsApp ook niet op Push staat en je mails ook niet. Dan zou ik je Wi-Fi ook uitzetten en zo eens testen, want je iPhone kan niet verbruiken als alles uitstaat. Wat het ook kan zijn is dat je eens naar een winkeltje van je internetprovider moet stappen en zeggen dat ze je beliegen... Normaal volstaat op de iPhone om enkel Mobiel Dataverbruik uit te schakelen...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:11.