iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Gsm ontvangst valt opeens weg, herstellen of volledig plat laat een da werken (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/29029-gsm-ontvangst-valt-opeens-weg-herstellen-volledig-plat-laat-da-werken.html)

staafken 23-01-09 14:56

Gsm ontvangst valt opeens weg, herstellen of volledig plat laat een da werken
 
Hey,


De gejailbreakte iphone van men pa werkt perfect. Toen opeens de gsm ontvangst weg viel. Een volledig platte iphone opladen en er was gsm ontvangst voor anderhalve dag...

Dit fenomeen bleef een tidjje duren tot opeens opladen ook niet meer werkte. Nieuwe firm's opzetten werkte terug voor anderhalve dag...

Heb er nu onlangs ook de 2.2 opgezet en hij werkte , ongeveer anderhalve dag. ER kan perfect mee gebeld worden, of je kan perfect opgebeld worden en opeens is er een minder goede ontvangst die enkele uren later volledig wegvalt.

fim 2.2 met bootlaoder 4.6 en laatse baseband, iemand dit probleem nog gehad en wat was de oplossing. Ik heb lang aan hardware probleme gedacht, maar aangezien hij op sommige momenten( na herstel) perfect werkt lijkt dit me onmogelijk!

Graag alle tips , probeersels en info.

Btw, ben redelijk noob op iphone niveua, heb alle info hier al op het forum bekeken en post nagezocht. Echter nooit hetzelfde probleem zien voorbij komen


Dank bij voorbaat!

bako 23-01-09 15:04

heb je ook eens gehersteld op een originele firmware?
dus via itunes
en dan een custom firmware van deze site gebruiken met quickpwn

staafken 23-01-09 15:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bako (Bericht 247714)
heb je ook eens gehersteld op een originele firmware?
dus via itunes
en dan een custom firmware van deze site gebruiken met quickpwn

Neen nooit gedaan, de frimwares van deze site erop geplaats via shift hersteld in itunes...

Zit er zoveel verschil op die dingen?

bako 23-01-09 21:12

het akn verschil hebben ja (dus niet via shift + herstel updaten maar officieel updaten en dan via quickpwn jailbreaken en bootneuter aanvinken of downloaden in cydia)

staafken 24-01-09 13:59

Er is iets foutgelopen na het herstellen. Er komt een error message op : onbekende fout opgetreden. 1604.

Ik slaag er niet meer in de iphone te herstellen. Kan ik dit op een andere manier proberen dan via itunes?

King1987 24-01-09 14:00

Zoeken naar: foutcode 1604

Zet hem in DFU mode (kijk in de wiki hoe) en dan herstellen :)

staafken 24-01-09 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 248068)
Zoeken naar: foutcode 1604

Zet hem in DFU mode (kijk in de wiki hoe) en dan herstellen :)


Ik krijg hem of niet in dfu of niet in recovery.
Alles wat ik doe onafhankelijk van tijd die ik power of home knop al dan niet ingedrukt hou, ik blijf steeds de appel zien verschijnen en dan de stekker met pijl ...

Welke modus is dit of hoe fix ik men stuff?

Ik heb al vanalles geprobeerd. Itunes laten repareren, , zelf firmwwares op zetten en de errors die ik al heb zien verschijnen zijn :
5,20,1403,1604,2002

King1987 24-01-09 15:52

DFU mode lukt ALTIJD, dan doe je het niet goed. Gewoon een paar keer proberen, en heel goed de handelingen volgen wat er in de wiki staat.

staafken 24-01-09 16:59

Ok in DFU geraakt en vss firms geprobeerd maar geen enkele werkt. Meestal een 16XX error, en deze slaat op het feit dat de iphone in DFU staat. Moet ik hem terug uit DFU halen na de poging tot herstel?

Ik gebruikt btw firmwares die ik hier vh forum afhaal. Zijn dit gehackte of moet ik ergens anders originele gaan zoeken?

bako 25-01-09 01:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door staafken (Bericht 248117)
Ok in DFU geraakt en vss firms geprobeerd maar geen enkele werkt. Meestal een 16XX error, en deze slaat op het feit dat de iphone in DFU staat. Moet ik hem terug uit DFU halen na de poging tot herstel?

Ik gebruikt btw firmwares die ik hier vh forum afhaal. Zijn dit gehackte of moet ik ergens anders originele gaan zoeken?

gewoon herstellen en bij werken via itunes geen custom firmware
tegelijkertijd updaten

sammekej_ 28-01-09 20:06

Voor het gsm ontvangst kan het ook aan de simkaart liggen heb dit onlangs ook gehad en heb de simkaart laten vervangen met behoud van nummer en gegevens en probleem was opgelost. Vervangen is gratis btw


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:23.