//

Batterijduur

Batterijduur discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hej mensen! Ik heb even een vraagje, men zegt meestal dat je je batterij helemaal leeg moet laten lopen omdat als je hem tevaak oplaadt ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 25-01-09, 17:44
Jaapiejaap Jaapiejaap is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 9
Standaard Batterijduur

Hej mensen!

Ik heb even een vraagje, men zegt meestal dat je je batterij helemaal leeg moet laten lopen omdat als je hem tevaak oplaadt het slecht is voor de batterij en die steeds minder lang meegaat!

Ik weet niet of dit klopt^^

maar is het dan niet hetzelfde geval met de iPhone als je hem aan de pc zet laadt hij automatisch op. is dat niet slecht als je dat tevaak doet?

groet
Jaap
__________________
I love iPhone
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-01-09, 17:50
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Nee dit maakt niet uit. De batterij in de iPhone kan daar tegen.
__________________
twitter.com/marcosnels || gallery.me.com/marcosnels || marcosnels.nl
  #3  
Oud 25-01-09, 18:17
Jaapiejaap Jaapiejaap is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 9
Standaard

Hej!

Dankje voor je geweldig snelle reactie!

maar klopt het wel dan dat andere telefoon batterijen daar niet tegenkunnen?
  #4  
Oud 25-01-09, 18:21
Gilliam's schermafbeelding
Gilliam Gilliam is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 658
Standaard

Als je het aan mij vraagt is dat gewoon een fabeltje...
  #5  
Oud 28-01-09, 21:13
Kleid Kleid is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 5
Standaard

Hallo luitjes,
Ik zit al een tijdje op internet te zoeken maar kom er niet uit. Mijn Iphone laad ruim 1 uur op en dan geeft ie aan dattie vol is...Klopt dit? Ik kan nergens op internet over de iphone vinden hoelang het duurt voordat ie volledig vol geladen is, dit kan ik alleen over de ipod vinden. Kan iemand mij vertellen hoelang het moet duren als je de telefoon vollaad(als de batterij nog 10% vol zit) ? Alvast bedankt
Groetjes Daniel
  #6  
Oud 29-01-09, 12:58
venereaz venereaz is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 109
Standaard

Met een uur kom je zeker toe. Verder nog eens zeggen dat de iPhone batterij geen geheugeneffect heeft dus geen capaciteitsvermindering bij het laden.andere gsm's kunnen dit hebben als ze geen gebruik maken van lithium-ion batterijen. Nadeel van dit type is dat hij automatisch capaciteit verliest dus komt op zelfde neer
  #7  
Oud 03-05-09, 16:04
Carlos02 Carlos02 is offline
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 100
Standaard

[h2]iPhone’s batterijduur[/h2]
Misschien niet direct door iedereen gezien als een usability issue, maar de iPhone doet het maar 5 uur op een batterij.

Uit een krant stukje
  #8  
Oud 05-05-09, 12:26
RHCPeter RHCPeter is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carlos02 Bekijk bericht
[h2]iPhone’s batterijduur[/h2]
Misschien niet direct door iedereen gezien als een usability issue, maar de iPhone doet het maar 5 uur op een batterij.

Uit een krant stukje
Wat een onzin
  #9  
Oud 05-05-09, 18:31
Kleid Kleid is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RHCPeter Bekijk bericht
Wat een onzin
Ik denk dat het geen onzin is, ik doe de laatste tijd nog geen 8 uur met mijn iphone en dan heb ik Wi-Fi, 3g uitstaan(tenzij ik op internet moet) en het beeld op automatisch aanpassen staan. De enige manier om lang met je battetij te doen is door hem in je zak te laten zitten en er niks mee te doen.
  #10  
Oud 05-05-09, 20:04
OiP's schermafbeelding
OiP OiP is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Brugge
Berichten: 257
Standaard

Ik heb de iPhone nu al een tijdje, batterij was inderdaad snel leeg vroeger. Maar sinds ik SSH, edge en 3G heb uitstaan gaat hij veel langer mee. Normaliter varieerde het van 1-2 dagen vooraleer hij volledig leeg was, nu al een dag of 3.
  #11  
Oud 06-05-09, 03:14
Kleid Kleid is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 5
Standaard

Dat vind ik knap, dan zou ik er achter moeten komen wat bij mij de stroomvreter is. Ik heb idd ook openssh perongeluk een keer geinstalleerd die zat bij een update van cydia ergens, maar die kan ik in bosspreffs niet uitschakelen, wel kan ik voor de functie kiezen "always on reboot" of zoiets, die heb ik uitstaan is dat genoeg? Ik word knettergek van dat laden. Ik gebruik mijn iphone wel regelmatig (ook voor mail en internet) maar daar istie toch voor gemaakt? Ik snap dat ie t geen dagen vol kan houden, maar 2 dagen moet toch toch geen probleem zijn?
  #12  
Oud 06-05-09, 09:31
Puck84 Puck84 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 247
Standaard

Het hangt allemaal af van je gebruik. Ik pendel en kijk een goede 3 uur per dag serie'tjes erop (als ik er aan denk het te herzetten op hoogste helderheid) enja... Dan moet je hem elke avond herladen hoor
__________________
Het is opvallend dat de mensen die de iPhone het meest afbreken er meestal zelf geen hebben...
  #13  
Oud 06-05-09, 12:28
RHCPeter RHCPeter is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kleid Bekijk bericht
Ik denk dat het geen onzin is, ik doe de laatste tijd nog geen 8 uur met mijn iphone en dan heb ik Wi-Fi, 3g uitstaan(tenzij ik op internet moet) en het beeld op automatisch aanpassen staan. De enige manier om lang met je battetij te doen is door hem in je zak te laten zitten en er niks mee te doen.
Ik wel. Ik doe er veel mee op een dag en nog kan ik het de hele dag volhouden. Ja ik laad hem wel elke nacht op maar 5 uur is echt onzin. Dan hebben ze net een verkeerde iPhone ofzo. En die 8 uur van jou is ook gewoon kort. Ja misschien speel je veel spelletjes? Dan mag hij wel een keer op zijn die batterij.
  #14  
Oud 10-05-09, 10:48
Timmeh_'s schermafbeelding
Timmeh_ Timmeh_ is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.892
Stuur een bericht via MSN naar Timmeh_
Standaard

Ik doe er alles mee (constant iPod, surfen, mailen) dus me Wi-Fi- Edge, 3G staat altijd aan..
Daarbij zet ik, zodra ik thuis kom, ook nog eens SSH aan
's Nachts staat me iPhone ook de hele tijd aan, omdat ik m ook als wekker gebruik..
Ik laat m dan 's nachts op en dan red ik t er makkelijk een dag lang mee..
Waar die verhalen van maximaal 5-8 uur met Wi-Fi/3G/SSH uitgeschakeld vandaan komen..
__________________
iPhone 2G UK iOS 3.1.3 Jailbreak by RedSn0w /  iPhone 4 32GB iOS 4.2.1 Jailbreak by RedSn0w
MacBook Pro 15,4" OSX 10.6.6 /  iMac 20" OSX 10.6.6 /  iPad 3G 32GB iOS 4.2.1
Stuur me geen privé-berichten met vragen, ik negeer ze. Gebruik liever de zoekfunctie en de Wiki (Begrippen|Handleidingen)
  #15  
Oud 11-05-09, 01:57
Kleid Kleid is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 5
Standaard

Ok misschien heb ik een beetje overdreven maar het is gewoon een flut batterij. Ik kom net van een weekendje vakantie af, Wi-Fi uit 3g af en toe een keertje aangezet voor een download. 2 keer in 2 dagen op moeten laden en net thuis weer. De 1e dag heb ik wel ff op internet gezeten dus dan kan ik t begrijpen...maar de 2e dag heb ik er niet gek veel meegedaan, alleen ff op teletekst en als ipod gebruikt.
  #16  
Oud 11-05-09, 10:48
z3mrunner z3mrunner is offline
• iOS 3.1.3
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 17
Standaard

Ik heb een gebruikte 3G Iphone gekocht en werd helemaal gestoord van het snelle leeglopen van de Iphone. Binnen 4 uur totaal leeg. Heb toen een nieuwe batterij gekocht en geinstalleerd. Helaas met hetzelfde effect. Vervolgens op dit forum gekeken en alles uitgezet wat maar mogelijk was. Toen ging die iets langer mee maar echt geen 8 uur (Nagenoeg niet gebeld).
Vervolgens alles wat niet standaard was verwijderd. Een echte oplader gekocht ipv USB en : AUTOMATISCH SLOT aangezet.
Resultaat Totaal gen problemen meer. Batterij blijft 's nachts nu gewoon vol terwijl die anders in de nacht gewoon leegliep.
Het lijkt er op dat opladen via de voeding krachtiger is en dat via automatsich slot toch bepaalde processen gekilled wordt die anders 's nachts en overdag gewoon energie bleven slurpen.
  #17  
Oud 11-05-09, 15:43
iBike iBike is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Drunen
Berichten: 3
Standaard

Ben het eens met vele uitspraken dat de capaciteit van de batterij beperkt is.
Het valt me echt tegen. Een paar uurtjes Ipotten (scherm uit) en dan is het gebeurt met de pret. Wellicht kan het allemaal efficienter door nog meer zaken uit te schakelen. Maar daar wil je toch met zo'n intelligent ding niet allemaal zelf aan moeten denken.
  #18  
Oud 12-05-09, 17:47
nickdw nickdw is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Eibergen
Berichten: 74
Standaard

mijn iphone gaat 3 dagen mee, blue tooth uit, Wi-Fi+3g aan .. eeerst ging hij 1 dag mee, ik heb toen automatisch mail ophalen uitgezet, dit scheeld zoveel!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Probleem batterijduur Jooordy iPhone algemeen 12 12-05-11 15:23
batterijduur na 4.1 update dramatisch keegan iPhone algemeen 18 19-11-10 19:28
Batterijduur Ivo_phone iPhone algemeen 3 15-10-10 20:48
Cydia en batterijduur kearress Jailbreak apps en thema's 5 20-09-09 20:29
Batterijduur en Accugebruik. Chane iPhone algemeen 57 13-04-09 22:49

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:38.