iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Geef je iPhone 3G een kleurtje! (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/29124-geef-iphone-3g-kleurtje.html)

JohannesVinke 25-01-09 17:12

Geef je iPhone 3G een kleurtje!
 
3 Bijlage(n)
FOTO UPDATE 2e PAGINA!

Hallo iedereen!

Ben trotse bezitter van een witte 3G, maar vond de kleur op een gegeven moment een beetje saai en de witte en zwarte iPhones zie je nu écht overal (was nog niet zo met mijn 2G, maar dat is een ander verhaal), dus ik heb hem wat meer kleur gegeven

Waarschuwing vooraf: als je het zelf probeert, en het lukt, gefeliciteerd! post foto's! Lukt het niet, eigen schuld;)
Zou graag de reactie zien van de T-mob medewerker bij het verhaal dat het spuiten niet helemaal gelukt is en of je een nieuwe krijgt:D

Verwacht ook geen Colorware kwaliteit, ik weet nog niet hoe goed de verf blijft zitten, hij geeft in ieder geval na een nacht drogen niet meer af, dus ik neem aan dat het wel even blijft zitten.



Wat heb ik gebruikt?

- Gamma zijdeglans Satin Extra dekkend 400ml spuitbus zwart en rood
- 3M schuurpapier korrel 600
- TESA isolatietape 10x15
- Stanleymesje
- Terpentine
- Wattenstaafjes
- Eventueel kleine schroevendraaier

Alles te koop bij de bekende blauwe bouwmarkt.

Haal de simtray eruit

Schuur de achterkant van de iphone op totdat hij niet meer glimt (al een cool effect op zich).

Plak het gedeelte af dat je niet wil spuiten, in mijn geval de camera, het Apple logo en de bovenste knop. Zorg dat alles stof- en vetvrij is met terpentine oid. en maak hem daarna droog, anders blijft de tape niet plakken

(als je het niet-gespoten gedeelte glimmend wilt houden, draai de bovenste stappen om:))

Plak alles dat je niet gespoten wilt hebben af, dus touchscreen, glimmend randje, alle openingen zoals speakers en de dock connector. Een wattenstaafje werkt ideaal om de koptelefooningang af te schermen, misschien moet je iets van de watten wegsnijden als hij te groot is. Als je meerdere kleurtjes gaat spuiten natuurlijk ook het gedeelte dat een ander kleurtje krijgt.

De knoppen hoef je op zich niet af te plakken, deze kun je later vrij krabben met het stanleymesje, dat is minder werk. Het beste ontwerp je je kleurenschema zo dat de schakelaars niet geverfd worden want het is wel een beetje een gepiel om het mooi te krijgen, als je 1x met je mesje uitschiet zit er een kras in (is mij gebeurt)

Ik heb zelf de onderste schroeven eruit gedraaid ipv af te plakken, waarschijnlijk wel mijn garantie om zeep geholpen. Ze zijn vast ook wel af te plakken wat je zelf wilt natuurlijk!

Spuit een 1e laagje met de spuitbus erop. Houd goed afstand, het hoeft de 1e keer niet overal te dekken of gelijkmatig te zijn, dat komt de 2e keer wel. Laat het een nacht drogen. Volgende dag 2e laag en weer lekker paar uur laten drogen, langer is beter;)

Ga zo door totdat je overal van elk kleurtje 2 lagen hebt, en laat alles goed drogen.

Haal voorzichtig de tape eraf, bij mij bleven de randjes goed zitten met de TESA isolatietape, ook al was de verf gedroogd.

Werk eventuele plekjes bij met terpentine, schuurpapier of het mesje totdat het er goed uitziet. Bij mij was een stukje tape niet goed gaan zitten dus er was een beetje verf eronder gekropen, dit is goed weg te halen met het stanleymesje.

Totale kosten: €20.41

Resultaten zijn in hoge resolutie te bekijken op: Flickr: Johannes Vinke's Photostream

Johannes

iMario 25-01-09 17:38

:eek: :eek: :eek: :eek:

Mackjenzie 25-01-09 17:56

:eek: :eek: :eek: :eek:

Majestic 25-01-09 17:56

hmm idee is leuk maar is niet helemaal goed gegaan ofwel ? ik zie namelijk aardig wat bobbels enzo

JohannesVinke 25-01-09 17:58

Klopt, dat komt vooral omdat ik hem niet goed schoongemaakt heb en ongeduldig was dus niet lang genoeg tussen verflagen door heb gewacht:)

Vind het zelf wel cool geworden. Misschien gooi ik er nog een keer een laagje op.

Majestic 25-01-09 18:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JohannesVinke (Bericht 248432)
Klopt, dat komt vooral omdat ik hem niet goed schoongemaakt heb en ongeduldig was dus niet lang genoeg tussen verflagen door heb gewacht:)

Vind het zelf wel cool geworden. Misschien gooi ik er nog een keer een laagje op.

Ik vind het wel cool hoor alleen niet te dichtbij :P

JohannesVinke 25-01-09 18:08

Gaat ook meer voor ff het wow effect en om van het standaard wit af te zijn, dan om echt professioneel mijn phone te spuiten. Ik ben wel benieuwd wat voor resultaten je zou krijgen met airbrushen.

Majestic 25-01-09 19:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JohannesVinke (Bericht 248441)
Gaat ook meer voor ff het wow effect en om van het standaard wit af te zijn, dan om echt professioneel mijn phone te spuiten. Ik ben wel benieuwd wat voor resultaten je zou krijgen met airbrushen.

Dat zou over de standaard laag heen kunnen

Gilliam 25-01-09 19:46

Vind ik net iets te riskant voor zo'n duur apparaatje, maar het ziet er op zich wel mooi uit :D.

Majestic 25-01-09 19:48

Ik krijg mijn iphone morgen maar zou het ook niet aandurven misschien wel als je hem al een jaar hebt en krassen erop hebt gemaakt.

Gilliam 25-01-09 19:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Majestic (Bericht 248488)
Ik krijg mijn iphone morgen maar zou het ook niet aandurven misschien wel als je hem al een jaar hebt en krassen erop hebt gemaakt.

Het is idd slimmer om je abonnement af te laten lopen, gaat ie een keer stuk en kom je in de winkel aan met zo'n toestel. :o

Majestic 25-01-09 19:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gilliam (Bericht 248493)
Het is idd slimmer om je abonnement af te laten lopen, gaat ie een keer stuk en kom je in de winkel aan met zo'n toestel. :o

Idd :P Kijken ze je wel raar aan in de winkel denk ik :D

JohannesVinke 25-01-09 19:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Majestic (Bericht 248482)
Dat zou over de standaard laag heen kunnen

Klopt, maar je wil ook niet te veel lagen over elkaar heen hebben.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gilliam (Bericht 248493)
Het is idd slimmer om je abonnement af te laten lopen, gaat ie een keer stuk en kom je in de winkel aan met zo'n toestel. :o

Toch vraag ik me af of ze er echt iets van kunnen zeggen zolang je hem niet opengemaakt hebt. Stel je spuit hem en hij gaat (niet daardoor) hardwarematig stuk, zouden ze hem dan mogen weigeren?

Majestic 25-01-09 20:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JohannesVinke (Bericht 248496)
Klopt, maar je wil ook niet te veel lagen over elkaar heen hebben.

Op auto's doen ze het er ook gewoon overheen dus denk dat het hierbij ook geen kwaad zou hebben. Ik zal het eens een keer vragen aan een kerel die dat doet.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JohannesVinke (Bericht 248497)
Toch vraag ik me af of ze er echt iets van kunnen zeggen zolang je hem niet opengemaakt hebt. Stel je spuit hem en hij gaat (niet daardoor) hardwarematig stuk, zouden ze hem dan mogen weigeren?

Theoretisch zouden ze hem dan niet mogen weigeren lijkt mij. Ze kunnen wel achteraf zeggen ja het is daardoor gekomen en dan kan jij niet bewijzen dat het niet zo is. Ik had dit ook met mijn Nokia N80 zeiden ze gewoon vocht schade valt niet onder de garantie. Terwijl het probleem hem in de flatcable zit :S

alvani 25-01-09 20:05

Als ik eerlijk moet zijn: afschuwelijk! Maar wel gedurfd...

JohannesVinke 25-01-09 20:12

Haha, ieder zijn smaak!

spf.iphone 26-01-09 12:26

Dit moet je met een airbrush doen... en al helemaal niet met goedkope bouwmarkt verf... dit laat heel snel los... idee is wel een +1..! kleuren combi ook trouwens...
zonde dat je het kapje van je sim niet meegespoten hebt..!

JohannesVinke 26-01-09 13:06

Ik ben benieuwd hoe lang het vast blijft zitten, als het echt snel loslaat haal ik het er gewoon weer af en laat het inderdaad airbrushen, iemand een adresje in omgeving Delft Rotterdam?

Heb er ook even op gezocht maar kon zo snel niets vinden over mensen die het al eerder gedaan hebben, kan me haast niet voorstellen dat met zoveel miljoen stuks verkocht niemand dacht, hey laat ik hem eens airbrushen...

*edit, simtray inmiddels gespoten:)

Robert M. 26-01-09 13:25

Zeer creatief, zelf had ik alleen iets meer kwaliteit willen zien. Maar als het verf los bladerd, ben je wel van die puistjes af. En kan je het bijv laten airbrushen.

TheStijg 26-01-09 15:49

Prachtig! Mn schoonvader kan airbrushen, ik zal het 'm is vragen... Ik vind 'm mooier dan die van Croiman (ieder zn mening).

Nu je profiel nog aanpassen:
iPhone 3G 16GB (Zwart-wit-rood) [FW: 2.2] [Jailbreak: Ja]

Nee, niet wit... Nee niet zwart...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:16.