iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Sync Firefox Bookmarks met iPhone (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/29324-sync-firefox-bookmarks-iphone.html)

~boi 29-01-09 01:33

Sync Firefox Bookmarks met iPhone
 
Hoi,

Is er al een methode om de bookmarks van Firefox met de iPhone te syncen?

thnx

sossienl 29-01-09 01:43

// Titel aangepast

~boi 01-02-09 16:26

hmm, helemaal niks... dat valt me echt tegen...

macfreaker 01-02-09 16:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ~boi (Bericht 249968)
Hoi,

Is er al een methode om de bookmarks van Firefox met de iPhone te syncen?

thnx

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ~boi (Bericht 251497)
hmm, helemaal niks... dat valt me echt tegen...

Een beetje geduld , we hebben niet altijd voor alles direct een oplossing.
Maar een beetje zoeken helpt. Is een klein beetje omslachtig maar je kan het volgende doen. Download Bookit (shareware) en daarmee kan je de bookmarks van verschillende browsers omzetten naar safari die je dan kan syncen met je iphone.

Undertaxxx 01-02-09 19:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ~boi (Bericht 251497)
hmm, helemaal niks... dat valt me echt tegen...

Vreemd, als het je zo tegen valt had je toch even zelf moeite kunnen doen ? De handeling is nochtans kinderspel en met enkele muisklikken is het al gebeurt. Je hoeft zelfs geen extra programma's te installeren ervoor, makkelijker kan toch echt niet ?

Citaat:

- Open Firefox en doe ctrl + shift + B, nu verschijnt een bibliotheek kader.

- Ga naar het sterretje waar achter staat 'Importeren en reservekopie maken'.

- Kies daar voor HTML exporteren en sla deze ergens op in een map.

- Open nu Safari en ga naar 'Bladwijzers importeren', selecteer nu die HTML file die je met firefox hebt geëxporteerd.

- Voila nu kan je in Itunes een vinkje zetten bij bladwijzers/bookmarks syncroniseren.

macfreaker 01-02-09 19:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Undertaxxx (Bericht 251577)
Vreemd, als het je zo tegen valt had je toch even zelf moeite kunnen doen ? De handeling is nochtans kinderspel en met enkele muisklikken is het al gebeurt. Je hoeft zelfs geen extra programma's te installeren ervoor, makkelijker kan toch echt niet ?

Je kan er zelfs een script voor maken in applescript of automator.

Brum 02-02-09 15:31

Tip ;
gebruik nooit (vaste) bookmarks, maar gebruik Delicious. (Delicious)

Maak een gratis account aan ; sync eventueel je huidige bookmarks (voor de laatste keer ;-)) met Delicious.

Download op de iPhone vervolgens 1 van de aanwezige Delicious clients voor iPhone en gebruik vanaf nu altijd, overal, in alle browsers, op alle PC's **EN** je iPhone, Delicious....

Delicious !!

~boi 03-02-09 21:04

Thnx voor de tips. Ik ga bookit proberen. Delicious is ook een optie, maar ik heb het nog niet zo op mn gegevens in 'The Cloud' opslaan...

Brum 04-02-09 00:18

't zijn maar bookmarks...

InternetRebel 04-02-09 00:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brum (Bericht 252689)
't zijn maar bookmarks...

Mjah... niet voor iedereen zijn bookmarks "maar bookmarks". Ik heb er bijvoorbeeld ook allemaal directie links in staan naar allerlei admin secties van servers en sites. Daar moet je dan weliswaar alsnog een wachtwoord opgeven, maar het zijn toch plekken waar verder niemand hoeft te komen voor mij. :) Weten -waar- een admin sectie op een site zit is bijvoorbeeld al een eerste stap voor een hacker. Die ga ik niet zomaar weggeven natuurlijk.

Brum 04-02-09 10:43

@InternetRebel : Daar heb je dan idd gelijk in...

Overigens kun je in Delicious ook bookmarks opslaan en niet publiek maken, maarja... ze blijven in "the cloud"...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:22.