iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Telefoon gevallen, display heeft rare kleuren en lijen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/29434-telefoon-gevallen-display-heeft-rare-kleuren-lijen.html)

Giel538 30-01-09 22:10

Telefoon gevallen, display heeft rare kleuren en lijen
 
Beste mensen, helaas heb ik heb weer voor elkaar :P
Bij een momentje niet opletten viel men iPhone, en nu is het geval dat men kleuren nogal blekig zijn en onderin over de dock icoontjes lopen veel lijntjes die knipperen. Er zijn ook een paar verticale lijnen die er in zitten en niet veranderen als je scrolt bijvoorbeeld.

Alles werkt eigenlijk nog wel, alleen de klueren en die lijnen ....
Ik kan er geen screenshot van maken, want op de screenshot krijg ik wel de normale kleuren :confused:

Wat moet ik doen :mad:

Giel538 30-01-09 22:22

de Home knop werkt ook niet meer btw

bako 30-01-09 22:26

wat je moet doen is je iphone laten repareren
of als je garantie heb die gebruiken

iMario 30-01-09 22:33

Probeer altijd eerst even te Restoren in iTunes.
Als je een officiële iPhone via T-Mobile hebt, Restore dan even in iTunes... Je iPhone word ook meteen geupdate naar de nieuwste Firmware, 2.2.1. Laat even weten of je na de Restore nog steeds problemen hebt.

Giel538 31-01-09 00:28

Heeft helaas niet geholpen. Ik heb hem zelf even opengeschroeft en gekeken. Maar het display is zeker weten stuk, en de home knop werkt nu weer wel een beetje.

Ik heb wel een goedkoop winkeltje in Den Haag gevonden wat dit kan reparen maar je bent al snel 130 euro kwijt voor scherm en home knop. Ik kan ook de onderdelen op Ebay kopen en zelf erin zetten, met natuurlijk het risico dat het of niet werkt, of dat er toch iets anders stuk was.

Als het wel werkt kan het me zo 50 euro in prijs schelen.

Dilema dilema

Giel538 31-01-09 11:32

Home button heb ik gefixt, die zit echt aangesloten op een manier hoe een C-merk hem nog niet eens zal aansluiten :P maar goed was wel simpel te herstellen.

LCD unit in nederland laten vervangen kost 109 euro.
LCD unit in nederland kopen en zelf vervangen kost zo een 70 euro.
LCD unit uit america halen met verzendkosten omgerekend 50 euro.

dus alles bij elkaar valt het nog mee met 50 euro.

Misschien moet ik zelf maar iphones gaan reparen voor 90 euro, kan ik 40 euro winst maken per scherm reparatie hehe.

Wel apart trouwens dat het glazen scherm nog heel is, en de unit eronder stuk, je zou eerder of allebei of alleen het glas verwachten.

nlrela 03-02-09 14:06

Hier in Zwitserland kan je ze ook voor ongeveer 50 euro krijgen.
Heb je je scherm al omgewisseld ?

Omdat ik erg veel krassen op m'n display heb (hoe bedoel je krasvrij), ben ik eventueel ook van plan het scherm te vervangen. Echter ben een beetje bang dat ik naderhand met een berg vol losse onderdelen zit .... en ben dus erg benieuwd naar ervaringen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:20.