iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Vast in recovery mode (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/29908-vast-recovery-mode.html)

kvdvelde1 08-02-09 18:06

Vast in recovery mode
 
Mijn Iphone 3g (fw 2.1 jailbreak) start sinds vanmorgen na een mislukte herstel poging niet meer op! Hij blijft in recovery mode, als ik vervolgens via itunes wil herstellen krijg ik elke keer een foutmelding. Ik heb zowel een mac als een pc maar op allebij hetzelfde probleem.
Ik weet echt niet meer wat ik zou kunnen doen, ik kom wel in DFU mode maar dan krijg ik precies dezelfde foutmelding in iTunes.
Kan iemand mij alsjeblieft op weg helpen? Ik ben al de hele dag bezig, en word helemaal gek!!!!
thnx!

bako 08-02-09 18:09

als je het op een mac probeert (dfu) dan moet je een usb hub gebruiken
probeer jij via een custom fw te herstellen
probeer dan een andere

kvdvelde1 08-02-09 18:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bako (Bericht 254399)
als je het op een mac probeert (dfu) dan moet je een usb hub gebruiken
probeer jij via een custom fw te herstellen
probeer dan een andere

Ik gebruik een powerbook G4, een hub hoeft toch alleen maar met die nieuwe macbooks? In iTunes heb ik "herstel en werk bij" gedaan. Kan dit niet met een Jailbreak?

bako 08-02-09 18:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kvdvelde1 (Bericht 254404)
Ik gebruik een powerbook G4, een hub hoeft toch alleen maar met die nieuwe macbooks? In iTunes heb ik "herstel en werk bij" gedaan. Kan dit niet met een Jailbreak?

niet bij de nieuwe macbook bij de nieuwste update
probeer gewoon met een originele firmware te herstellen.
probeer anders een keer itunes te herstellen.
lukt dat ook niet probeer het op nog een andere computer

kvdvelde1 08-02-09 18:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bako (Bericht 254418)
niet bij de nieuwe macbook bij de nieuwste update
probeer gewoon met een originele firmware te herstellen.
probeer anders een keer itunes te herstellen.
lukt dat ook niet probeer het op nog een andere computer

Heb ik allemaal gedaan volgens mij... Heb itunes ook al geupdate, opnieuw geinstalleerd en heb het ook op een andere computer geprobeerd. Ik gebruik geen orgineel kabeltje zou dat er iets mee te maken hebben? Lijkt mij sterk eigenlijk...

bako 08-02-09 18:57

let je wel goed op je timing bij het in dfu zetten
want als je dit niet goed doet krijg je hem er niet in
gebruik een stopwatch of iets
dfu:
10 seconde home (voor op het scherm) en sleep (boven op je iphone) indrukken
na die 10 seconde sleep loslaten en home nog 10 seconde indrukken
en je iphone moet dan in je mac/ pc zitten!
even voor de duidelijkheid ;)

kvdvelde1 08-02-09 19:03

Ja, ik weet zeker dat ik het goed heb gedaan. Hij wordt ook herkend in itunes en zegt vervolgens iphone op herstel voorbereiden, mijn iphone geeft een wit scherm en start daarna met het apple logo op. Op dat moment krijg ik een fout in itunes en blijft mijn iphone hangen op het apple logo. Als ik hem dan weer aanzet, zit ik meteen weer in recovery mode :-(

bako 08-02-09 19:06

dat apple logo hoort hoor laat hem gewoon is een tijdje in je computer zitten (tijdens het herstellen)

kvdvelde1 08-02-09 19:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bako (Bericht 254439)
dat apple logo hoort hoor laat hem gewoon is een tijdje in je computer zitten (tijdens het herstellen)

Het herstellen begint niet, na het voorbereiden krijg ik een foutmelding van itunes...

Fasty 08-02-09 20:35

welke fout geeft ie eigenlijk??

kvdvelde1 08-02-09 20:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fasty (Bericht 254475)
welke fout geeft ie eigenlijk??

(2005) en soms (2006)

Fasty 08-02-09 20:57

huumm nog nooit gehad. Maar heb je nog steeds 2.1 . Anders probeer eens de orginele 2.1 erop te zetten.

hier downloaden

kvdvelde1 08-02-09 21:15

Net geprobeerd maar dit wil ook niet lukken. Ik kan het volgens mij met elke firmware proberen maar op het moment dat itunes moet gaan herstellen krijg ik een error.

Willy82 23-08-09 13:48

Ben benieuwd hoe jij het uiteindelijk opgelost hebt. Krijg in DFU-mode ook telkens code 2005 (in rec. mode code 13).

kvdvelde1 23-08-09 14:08

Ja sorry, had destijds natuurlijk ff moeten laten weten wat het probleem nou is geweest. Maar het bleek een kapot kabeltje te zijn(was ook geen orginele).
Dus probeer het eens met een nieuwe USB kabel.
Succes!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:50.