iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   sms toon erbij (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/29923-sms-toon-erbij.html)

iDavid 08-02-09 21:17

sms toon erbij
 
is het mogelijk om via SSH een SMS toon erbij te stoppen?

momenteel heb je enkel die standaard drietoon toontjes maar ik wil er dus een bij stoppen.

bij ringtones kon ik er gewoon een bij stoppen maar ik weet niet de locatie van de sms tonen.

wie kan mij helpen?

mvveelen 08-02-09 21:49

Erbij kan niet, maar je kunt wel een bestaande vervangen.

Beetje opmslachtig misschien, maar als je het volgende volgt dan lukt het je vast wel (mij wel iig) :

Om van het nummer liedje.MP3 een SMStoon te maken moet je hem eerst converteren naar liedje.aif.
Ga hiervoor in iTunes naar:
Bewerken -> Voorkeuren -> Geavanceerd -> Importeren.
Kies voor Importeren met AIFF codering.
Je kunt nu volgens bovenstaande (of onderstaande voor telefoongebruikershttp://cache.hyves-static.net/images...iley_groot.gif ) link je liedje converteren.
Je hebt nu liedje.aif

Op de iPhone staan je SMStonen in de map:
System/Library/Audio/UISounds.
Ze zijn genaamd sms-received1.caf t/m sms-received6.caf
1 = Drietoon, 2 = Tinkelen, 3 = Glas, 4 = Toeter, 5 = Bel en 6 = Elektronisch.

Wijzig (op je iPhone)de naam van liedje.aif in bijv. sms-received1.caf
Standaard kun je in windows verkenner niet zomaar een extentie (in dit geval .aif) wijzigen. Ga hiervoor eerst naar:
Extra -> Mapopties -> Beeld en haal het vinkje weg bij "Extenties voor bekende bestandstypen verbergen"

Vervang sms-received1.caf door je zelf gemaakte bestand (ik heb het origineel eerst hernoemd naar sms-received1org.caf) en kies op je iPhone voor SMStoon "Drietoon"
Je zult nu liedje.MP3 horen.

iDavid 08-02-09 21:50

oke man. bedankt!
bless

mvveelen 08-02-09 21:57

No thanx, ik zie dat de link er niet in staat.

Komt ie :

Media Convert - gratis online convertor - converteer audio, ringtones, converteer muziek en video. MP3 WMV 3GP AMR FLV SWF AMV MOV WMA AVI MPG MP4 DivX MPEG4 iPOD PSP OGG WMA AAC MP4 MPC MMF QCP KAR MIDI REALAUDIO FLAC JPG PSD DOC PDF RTF TXT ODG ODP

Tomac 08-02-09 22:35

geen rechten?
 
Hallo allemaal,

Wil mijn smstoon wijzigen, maar als ik mijn toon dan via Cyberduck wil laten overschijven in mn iPhone dan geeft cyberduck een foutmelding:

"the user does not have suffcient permissions to perform the operation."

hoe krijg ik de rechten om mn toon te wijzigen?

hoor het van jullie.

groetjes Thomas

mvveelen 08-02-09 22:39

Cyberduck ?!

Al eens precies gevolgd wat ik hierboven beschreven heb ? Of desnoods met iPhonebrowser ipv. SSH ?

Tomac 08-02-09 22:41

Ja ik heb het precies gevolgd. Zoals jij beschreven hebt!

Maar zal eens iPhonebrowser proberen.

Waar te downloaden Iphonebrowser voor de MAC?

King1987 08-02-09 22:42

Off-topic
@ mvveelen

Cyberduck is voor de mac wat winscp voor windows is.


mvveelen 08-02-09 22:46

Thanx King1987 ;)

Ehm, @ Tomac : ligt eraan of je een MAC hebt ?! Heb je een Windows bak, dan kun je de windows versie downloaden. Google is your friend :)

Tomac 08-02-09 22:50

ja was al aan googlen... en cyberduck inderdaad voor de mac, dus ik weet niet of het aan het progje ligt wat je gebruikt of het nou cyberd of iphonebrow. is want heb gewoon geen rechten denk ik om het te wijzigen :s

King1987 08-02-09 22:55

Voor de mac: Gebruik Diskaid, dat is voor zowel de Mac als voor windows en het werkt gewoon fantastisch via je usb kabel :D

Tomac 08-02-09 23:14

heb ze allen geprobeerd maar heb er geen bevoegdheid voor om mn smstonen te wijzigen :( dus word even verder zoeken kijken hoe ik dat kan veranderen...

Als iemand een oplossing heeft hoor ik het graag

Tomac 09-02-09 20:46

Dom dom dom was ik mensen had al die tijd ingelogd als mobile maar had als root moeten inloggen ghehehe..:D

probleem opgelost..!

Heijkever 07-05-09 19:23

Zou iemand het originele bestand sms-received1.caf kunnen posten? Ik ben nl zo stom geweest om het origineel te verwijderen! alvast bedankt..

Ollie4500 09-05-09 16:59

Dag mensen,
Kan iemand mij het sms tone nr. 5 (toeter) toe sturen. Mijn Iphone niet "gejailbreakt" zodat ik het file niet uit de Iphone kan halen. Of is er wellicht wel een manier zonder dat ik de Iphone moet "jailbreaken"?
gr ollie

ruud007 12-05-09 12:36

kan aan mij liggen maar in itunes komt bij mij geen impoteerfunctie voor onder:

Bewerken -> Voorkeuren -> Geavanceerd -> Importeren?????

gebruikt itunes versie 8.1.1.10

als iemand mij hiermee kan helpen graag!

Sergioni 15-05-09 18:11

Ruud007, inmiddels de oplossing gevonden?

ruud007 18-05-09 15:48

heb inderdaad de oplossing gevonden achteraf gezegd, kind kan de was doen...

BD Kees 28-06-09 12:27

HELP,

Tot aan sofware versie 2.2.1 geen problemen gehad om mijn sms toon te veranderen (dankzij de hulp van jullie). Nu heb ik een probleem dat in de nieuwste versie (3.0) het geluid niet meer te horen is. Ik heb voor de zekerheid mijn smstoon met de nieuwste Itunes geconvereerd naar IAF en vervolgesn gewijzigd naar CAF maar er komt geen geluid uit.

Wie kan me helpen?????

BD Kees 28-06-09 20:37

sms toon
 
laat maar. Een keer opnieuw opstarten heeft wonderen gedaan:rolleyes:


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:07.