iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Smsjes komen niet aan bij anderen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/30026-smsjes-komen-niet-anderen.html)

stefaaaan 10-02-09 19:53

Smsjes komen niet aan bij anderen
 
Hallo,

Sinds korte tijd komen heel erg vaak smsjes die ik stuur vanaf mijn iphone niet aan bij de geadresseerde.
Ik heb een iphone die vanuit de fabriek al simlock vrij is en heb hier eigenlijk nog nooit last van gehad dat smsjes niet aankomen als ik ze verstuur.

Ik heb dus een legaal iphone simlock vrij 8G 3G met een KPN sim-only abbo. Bereik van kpn is gewoon super bij mij thuis en zit altijd op het 3G netwerk.

Verder is de iphone wel gejailbreaked en ik draai momenteel de op-één-na-nieuwste firmware (2.?..)

Ik gebruik geen andere sms applicaties dan de standaard van apple. Wél had ik BiteSMS en iRealSMS geinstalleerd, maar heb deze gewoon weer verwijderd.

Weet iemand waar dit probleem aan zou kunnen liggen want het is echt zwaar irritant als je smsjes niet aankomen.

Alvast bedankt!

King1987 10-02-09 19:59

Is je smscentrale goed ingesteld?

stefaaaan 10-02-09 20:11

Dat denk ik wel (omdat hij het vaak wel gewoon doet), waar kan ik dat vinden? En wat zijn de gegevens van de smscentrale van KPN?

King1987 10-02-09 20:18

KPN met abo: +31 653 13 13 13
KPN met prepaid en Hi Prepaid: +31 653 13 13 14

Maar je zal een andere telefoon moeten gebruiken om dat te instellen op je simkaart, want dit kan je niet veranderen op je iPhone dacht ik uit mn hoofd. Maar vermoedelijk doet is dit het niet, omdat hij het maar af en toe niet doet.

evmw 10-02-09 20:42

Waarschijnlijk zijn er dan toch misschien restanten blijven hangen van BiteSMS en/of iRealSMS die voor de problemen zorgen. Restore van de firmware is dan de enige optie.

bako 10-02-09 20:57

je kan bite sms instellen als je standaart sms programma
download het opnieuw en stel in dat het niet je standaart sms programma is

anders zul je je iphone even moeten herstellen

stefaaaan 11-02-09 15:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evmw (Bericht 255377)
Waarschijnlijk zijn er dan toch misschien restanten blijven hangen van BiteSMS en/of iRealSMS die voor de problemen zorgen. Restore van de firmware is dan de enige optie.

Ik heb ook zo'n vermoeden dat er iets is blijven hangen.. Restore van firmware. Even op het forum zoeken hoe ik dat precies moet doen..

stefaaaan 11-02-09 23:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stefaaaan (Bericht 255648)
Ik heb ook zo'n vermoeden dat er iets is blijven hangen.. Restore van firmware. Even op het forum zoeken hoe ik dat precies moet doen..


Dit heb ik vanmiddag geprobeerd. Totale restore gedaan naar fw 2.1. Maar zonder succes, vanavond kwamen smsjes ook weer niet aan. Het valt wel op dat de smsjes die niet aankomen, vaak smsjes zijn die langer zijn dan 1 smsje, maar dit kan natuurlijk ook toeval zijn, maar wel opmerkelijk.
Ook lijkt het wel of hij bij één bepaald persoon niet aankomen, zou dus ook aan de telefoon van die persoon kunnen liggen..

Zou het dan toch misschien aan KPN zelf liggen?

edit: net in andere telefoon gekeken en het nummer van SMS centrale van KPN staat inderdaad op KPN met abo: +31 653 13 13 13

Staat correct dus :/

Update:

Kijk wat ik op de hi site gevonden heb:

Waarom kan ik geen sms'jes versturen met mijn Hi Abonnement?

Als je geen sms'jes kunt versturen, controleer dan het volgende:
  • nummer van de berichtencentrale. Kijk in het menu 'berichten' of het nummer van de sms-berichtencentrale goed staat geprogrammeerd. Het nummer is +31 653 13 13 13.
  • type, protocol of formaat bericht. Controleer in het menu 'berichten' of het type, protocol of formaat bericht ingesteld staat op één van de volgende waarden: Tekst, Sms of Standaard. Als het type, protocol of formaat bericht niet ingesteld staat op één van deze waarden, krijg je wel de melding dat het bericht is verzonden, maar degene naar wie je het bericht hebt gestuurd, zal het bericht niet ontvangen.
  • het kan zijn dat je outbox vol is. Oude berichten moeten op tijd worden gewist. Gebruik je toestelhandleiding bij het controleren van bovenstaande punten. Ben je de handleiding kwijt? Kijk dan op de website van de fabrikant van jouw toestel. Vaak kun je daar de handleiding downloaden.
    Tip: Wil je een afleverrapport ontvangen? Zet dan *0# voor het bericht. Deze dienst is gratis.
Zou het aan het dikgedrukte kunnen liggen? Waar kan je dat op de iphone veranderen? Is zeker weer niet mogelijk op de iphone om dat in te stellen?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

DanielleAlkmaar 06-09-11 17:28

Ik heb hetzelfde probleem. Mijn provider is Vodafone en ik heb bij verschillende mensen met verschillende providers dat ze soms niet aankomen. Het lastige is dat er geen regelmaat in lijkt te zitten, maar het leidt wel tot vervelende situaties. Ik vermoed dat dit een iPhone 'dingetje' is aangezien ik bij navraag ontdekte dat 2 kennissen hetzelfde hebben. Ik ben benieuwd of er nog meer klachten zijn hieromtrent.

Lian1966 07-09-11 16:59

Ik heb dat dus ook gehad laatst waardoor ik een half uur voor niets op iemand heb staan wachten.
Nu vraag ik me af, is het mogelijk dat je op je iPhone een berichtje krijgt dat je sms afgeleverd is?
Mijn provider is T-Mobile

Chrisl 07-09-11 17:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lian1966 (Bericht 704924)
Ik heb dat dus ook gehad laatst waardoor ik een half uur voor niets op iemand heb staan wachten.
Nu vraag ik me af, is het mogelijk dat je op je iPhone een berichtje krijgt dat je sms afgeleverd is?
Mijn provider is T-Mobile

Je antwoord zal vast hier ergens tussen staan.

Lian1966 07-09-11 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chrisl (Bericht 704929)
Je antwoord zal vast hier ergens tussen staan.


Thanks, ik had het inderdaad gevonden daar ik moet een ! plaatsen voor mijn tekst en dat werkt.

Chrisl 07-09-11 19:43

You're welcome :d


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:38.