//

het geselecteerde mobiele netwerk is niet langer beschikbaar

het geselecteerde mobiele netwerk is niet langer beschikbaar discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) ik heb echt een vreemd probleem, ik zal alles zo gedetailleerd mogelijk proberen uit te leggen; Ik heb nu zo'n 2 weken een Iphone met ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 22-02-09, 18:15
Martijnzzz Martijnzzz is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 5
Standaard het geselecteerde mobiele netwerk is niet langer beschikbaar

ik heb echt een vreemd probleem, ik zal alles zo gedetailleerd mogelijk proberen uit te leggen;

Ik heb nu zo'n 2 weken een Iphone met abbo van telfort, hij is geupdate met de nieuwste firmware 02.30.03. Hij werkt nu geunlocked via Rebel Sym. Hij is niet gejailbreakt. Alles werkte prima tot gister avond.

Opeens stond er in beeld Geen Service, ik kon dus niet meer bellen/gebeld worden. Toen ik thuis kwam heb ik mijn simkaart in een oude telefoon gedaan en het netwerk weer ingesteld op KPN. Vervolgens weer in mijn iphone gedaan samen met de rebel sim en het werkte weer.

Maar als ik nu de vliegtuigmodus aan en uit zet krijg ik weer het zelfde probleem. Via de Iphone kan ik hem niet instellen op het kpn netwerk, dan geeft ie het volgende aan; het geselecteerde mobiele netwerk is niet langer beschikbaar ga naar instellingen bla bla...

Dan moet ik de kaart weer in een oude telefoon doen en weer instellen op kpn netwerk.

Opzich niet heel vervelend zou je zeggen maar wat er nu gebeurd is dat telkens als ik op een plek ben waar er geen ontvangst is de iphone mijn simkaart er uit gooit en vervolgens niet meer kan connecten met kpn. En ik heb natuurlijk niet altijd een oude telefoon bij me die de kaart weer op het kpn netwerk kan instellen.

Het volgende heb ik al geprobeerd:
Ik heb vandaag direct een nieuwe simkaart gekocht. Het probleem is nog steeds precies het zelfde. Verschrikkelijk irritant dus.

iemand dit probleem gehad of heeft er over gehoord en weet een oplossing?????????????
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-02-09, 21:56
Vassili's schermafbeelding
Vassili Vassili is offline
• iOS 4.3.4
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 193
Standaard

Check eerst even bij Instellingen-aanbieder of hij op automatisch staat,
dat zou het moeten zijn.
  #3  
Oud 23-02-09, 01:10
Martijnzzz Martijnzzz is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 5
Standaard

ja heb ik geprobeerd, werkt niet!
  #4  
Oud 14-03-09, 08:40
eddyha eddyha is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 34
Standaard

Ik heb exact hetzelfde probleem. Ik heb een KPN abonnement en als ik in een oude telefoon netwerk heb en daarna in de iPhone doe doet hij het de eerste keer. Soms blijft hij het dan doen maar meestal krijg je de melding dat er geen simkaart geïnstalleerd is en daarna weer je pincode moet ingeven maar daarna krijg ik gewoon weer de melding "geen service".

Iemand misschien een manier gevonden om dit werkend te krijgen? Heb alles al geprobeerd, uitzetten van 3G en dataroaming of één van beide in verschillende volgorden etc. Ik heb zo al met al toch wel een halve dag plezier gehad van m'n iPhone en begin er de balen van de krijgen.

Alvast bedankt.
  #5  
Oud 14-03-09, 12:04
bako bako is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: IJmuiden
Berichten: 1.094
Stuur een bericht via MSN naar bako
Standaard

is de unlock kaart wel geschikt voor de nieuwste baseband (ik weet dat hij het eerst wel deed)
volgens mij heb je ook van die dingen waar je je unlock kaart mee kunt updaten

heb je dit gecontroleerd ?
  #6  
Oud 14-03-09, 15:07
eddyha eddyha is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 34
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bako Bekijk bericht
is de unlock kaart wel geschikt voor de nieuwste baseband (ik weet dat hij het eerst wel deed)
volgens mij heb je ook van die dingen waar je je unlock kaart mee kunt updaten

heb je dit gecontroleerd ?
Volgens de site waar ik hem besteld heb wel. Heb hem afgelopen donderdag besteld ( Rebel ) en vrijdag ontvangen, deze had ik al ter vervanging van de TurboSim welke ik 2 dagen ervoor had ontvangen maar het zelfde probleem heeft. In ieder geval bedankt voor de tip, ga zo in ieder geval nog eens voor een update kijken.
  #7  
Oud 10-06-09, 15:12
Dobble Dobble is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 19
Standaard

Is er misschien iemand die de oplossing heeft gevonden, ik zit nml met exact hetzelfde probleem.
  #8  
Oud 10-06-09, 15:34
triffic triffic is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 14
Standaard

Zou ook graag het antwoord weten.. Heb zojuist 4 rebelsimkaartjes binnen gekregen voor 4 nieuwe 3G iphones voor collega's, maar helaas heb ik precies hetzelfde probleem.. Heb bij 1 kpn simkaart nog wel via de iphone de pincode eraf kunnen halen (wat er volgens mij op duid dat de simkaart het wel even heeft gedaan) maar verder alleen maar dezelfde meldingen. Als de iphone de simkaart herkent geeft hij die melding van KPN, ook bij handmatig wel vinden maar vervolgens bij aanklikken kpn de melding niet langer beschikbaar.... Hopelijk hebben we een genie tussen ons, die dit op weet te lossen?
  #9  
Oud 10-06-09, 18:10
wilddog wilddog is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: ieper
Berichten: 21
Standaard

Hier precies hetzelfde probleem...turbosim van Express-Homeshop | R4SDHC | DSTT | Nintento DS | Zubehör | Unlocking | besteld...even gewerkt (Mobistar Belgie aangegeven) en daarna het grootte niets (geen simkaart gevonden). Iphone 3G 16gig met bootloader 5.09 en Baseband ICE2-02.30.03.
  #10  
Oud 10-06-09, 18:14
Dobble Dobble is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 19
Standaard

wat je even kan helpen is de sim in een ander toestel plaatsen en een keer bellen, weer terug in IP en dan doet ie het weer. Volgens mij is het goed om pincode eraf te halen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
TomTom Greece; geselecteerde stem niet beschikbaar MichaelJ iPhone Apps 5 07-06-11 17:53
iPhone: Netwerk niet beschikbaar? jrg85 Jailbreak 4 17-12-09 15:04
Imud (& Het artikel dat u wilde kopen is niet langer beschikbaar) dikdirk iPhone Apps 2 07-10-09 16:12
artikel is niet langer beschikbaar mees iPhone Apps 2 24-06-09 12:57

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:40.