iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   3g iphone loopt voortdurend vast, maar geen inet thuis (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/30678-3g-iphone-loopt-voortdurend-vast-maar-geen-inet-thuis.html)

bzb 25-02-09 13:41

3g iphone loopt voortdurend vast, maar geen inet thuis
 
ik heb weer eens het gezeur dat de telefoon al 2 dagen continu vastloopt, ik moet soms wel een uur lang harde resets geven, hij loopt steeds vast in het startscherm, en vaak als tie het ooit doet tijdens heel licht gebruik, als hij het wel doet durf ik er alleen nog maar mee te bellen omdat hij anders weer crashed,


nu is dat normale wijze niet zo heel erg probleem, even opnieuw instaleren zou je zeggen, het geval wil dat ik hem niet opnieuw kan laten instaleren omdat itunes dan om een internetverbinding vraagt, juist deze heb ik nu een aantal weken niet ter beschikking.

is dit probleem op te lossen?

bako 25-02-09 15:52

kan je wel gewoon op internet
misschien moet je dan gewoon een firmware downloaden (zodat je via shift + herstel je firmware kunt selecteren waardoor je dus je iphone hersteld :D )
of itunes even herinstalleren

ButcherJF 25-02-09 17:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bzb (Bericht 260501)
ik heb weer eens het gezeur dat de telefoon al 2 dagen continu vastloopt, ik moet soms wel een uur lang harde resets geven, hij loopt steeds vast in het startscherm, en vaak als tie het ooit doet tijdens heel licht gebruik, als hij het wel doet durf ik er alleen nog maar mee te bellen omdat hij anders weer crashed,


nu is dat normale wijze niet zo heel erg probleem, even opnieuw instaleren zou je zeggen, het geval wil dat ik hem niet opnieuw kan laten instaleren omdat itunes dan om een internetverbinding vraagt, juist deze heb ik nu een aantal weken niet ter beschikking.

is dit probleem op te lossen?

Ik zou ergens, bij een kennis bijv., proberen te herstellen. Je kunt natuurlijk ook evt. elders de firmware downloaden op een USB-stickje en dan thuis op je pc zetten. Met shift/herstel kun je dan die firmware selecteren.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bako (Bericht 260535)
kan je wel gewoon op internet
misschien moet je dan gewoon een firmware downloaden (zodat je via shift + herstel je firmware kunt selecteren waardoor je dus je iphone hersteld :D )
of itunes even herinstalleren

Heb je de post van bzb eigenlijk wel gelezen? :rolleyes:
Het probleem is juist dat ie niet op internet kan......

bako 25-02-09 18:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF (Bericht 260574)
Ik zou ergens, bij een kennis bijv., proberen te herstellen. Je kunt natuurlijk ook evt. elders de firmware downloaden op een USB-stickje en dan thuis op je pc zetten. Met shift/herstel kun je dan die firmware selecteren.

Heb je de post van bzb eigenlijk wel gelezen? :rolleyes:
Het probleem is juist dat ie niet op internet kan......

sorry heb hem verkeer begrepen dacht even dat alleen itunes geen verbinding kon maken

dan moet je een firmware downloaden bij iemand anders en die op een usb stick zetten
of hem bij iemand anders herstellen natuurlijk ;) (zoals al gezegt werd)

bzb 26-02-09 11:03

hoe download je firmware? wellicht is dat namelijk al gebeurt met het updaten een paar weekies geleden en staat deze ergens op mijn pc,


ik ga vanmiddag bij moeders (gezellig) mijne weer even opnieuw instaleren, maar wellicht handiger als ik dan gelijk firmware op een stick mee naar huis neem voor eventuele off line herstellingen, maar hoe zet je zoeits op een een stick en waar pak ik het thuis weer uit op de harde schijf?

Destiny 26-02-09 11:06

Windows XP: "\Documents and Settings\[username]\Application Data\Apple Computer\iTunes\iPhone Software Updates"

Windows Vista: "\Users\[username]\AppData\Roaming\Apple Computer\iTunes\iPhone Software Updates"

For iPod updates, replace "iPhone" with "iPod" in the directory locations above.

Daar kun je de firmware vandaan halen. Daarna gewoon op een stikje zetten.
Als je hem wilt herstellen moet je hem in DFU mode zetten en met Shift + herstel de meegenomen firmware selecteren.

bzb 26-02-09 13:44

in dfu zetten? (wordt weer even de zoekfunctie gebruiken ben ik bang)

shift + herstel?? (moet ik dan shift en backspace indrukken ofzo? ja sorry hoot maar het zegt me echt helemaal niks) :D

maar moet ik bovenstaande nou doen of gewoon bij een ander op de pc via itunes op hersellen drukken?

Abu 26-02-09 14:19

Je iPhone aansluiten op je computer iTunes starten. iPhone in DFU zetten: https://forum.iculture.nl/f59/i.../3400-dfu.html . Dan moet je Shift ingedrukt houden en dan op herstel in iTunes klikken. Dan moet je zoeken naar je laatste Firmware en dan hersteld je iPhone.

bako 26-02-09 15:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Abu (Bericht 260831)
Je iPhone aansluiten op je computer iTunes starten. iPhone in DFU zetten: https://forum.iculture.nl/f59/i.../3400-dfu.html . Dan moet je Shift ingedrukt houden en dan op herstel in iTunes klikken. Dan moet je zoeken naar je laatste Firmware en dan hersteld je iPhone.

dfu hoeft niet als je normaal shift + herstel doet hij het ook

bzb 26-02-09 15:52

ok betanks! wat moet ik toch zonder jullie :o

bako 26-02-09 15:53

is het al gelukt dan :p
want vaak krijg je nog veel errors bij itunes

(ik weet dat je geen mac heb maar het is handig voor anderen
de firmware staat bij mac in:
gebruiker/ bibliotheek/ itunes/ iphone firmwares

bzb 26-02-09 16:15

Ik heb de update wel nog op mijn pc gedaan, It de firmware er dan ook nog op de schijf

Abu 26-02-09 17:00

Volgens mij is die ''update'' gewoon de Firmware. Als die groter dan 200 mb dan moet het de Firmware zijn

bako 26-02-09 17:08

origineel
firmware 2.1= 231 mb
firmware 2.2= 245,6 mb
firmware 2.2.1= 245,7 mb

Jailbreak
firmware 2.1= 237,8 mb
firmware 2.2= 236.3 mb (vreemt want de anders was kleiner :s)
firmware 2.2.1= 237,4 (ook minder :s)

bzb 26-02-09 17:29

mag ik nu gewoon mijn opgeslagen back up met instellingen en telefoonnummers erop zetten of komen dan de problemen weer terug?

bzb 26-02-09 17:35

herstellen van kopie noemen ze dat :)

bako 26-02-09 18:19

ja maar de kans is er wel dat het terug komt
je kan beter eentje nemen die je heb gemaakt voordat je het probleem had (een oudere dus)

bzb 27-02-09 08:28

klopt hij loopt al weer vast, ik ben echter bang dat mijn vorige reservekopie aan de oude kant is, kan ik hem als nieuwe iphone instellen, en nog al mijn aangeschafte apps erop zetten? telefoonnummers ben ik zeker kwijt ?

ButcherJF 27-02-09 08:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bzb (Bericht 261032)
klopt hij loopt al weer vast, ik ben echter bang dat mijn vorige reservekopie aan de oude kant is, kan ik hem als nieuwe iphone instellen, en nog al mijn aangeschafte apps erop zetten? telefoonnummers ben ik zeker kwijt ?

Ja, dat zou ik zeker doen. Je (aangeschafte) apps en je telefoonnummers krijg je er weer op als je synchroniseert met iTunes, gesteld dat ze daar nog in staan uiteraard.
Overigens geldt voor apps: eenmaal aangeschaft, kun je ze opnieuw installeren zonder nogmaals te hoeven betalen.

bzb 27-02-09 08:57

hoe synch ik de telefoonnummers nog een keertje voor de zekerheid? ik doe zoizo meestal alles handmatig overzetten, anders gaat het te vaak fout bij mij, ik gebruik ook niet e-mail op de pc van het office pakket, dus daarmee valt al niks kwa contacten te synchroniseren


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:50.