iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Microfoon werkt niet onder bepaalde omstandigheden (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/30764-microfoon-werkt-niet-onder-bepaalde-omstandigheden.html)

hanzana 27-02-09 18:21

Microfoon werkt niet onder bepaalde omstandigheden
 
Listas,

Mijn telefoon wordt in de auto gevoed op een bestaande usb en de audio loopt via een aux-ingang. Het is eigenlijk een iPod aansluiting.

Als ik gebeld wordt hoor ik de beller over de speakers maar die kan mij niet horen en dat was voorheen niet.

Waar kan dit aan liggen. Voor de rest werkt alles normaal. Als ik overigens op 'luidspreker' druk tijdens het bellen horen ze me wel, maar dan komt het geluid over de speakers van de iPhone en dat is niet goed waar te nemen in een rijden auto.

Wie?

bako 27-02-09 21:09

zit er een mic in de kabel die naar je speakers gaat
want als hij een headset detecteert dan denk het dat er een microfoon in zit
op luidspreker dan gaat hij over je normale speaker en dan gaat je mic ook aan

King1987 27-02-09 22:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bako (Bericht 261232)
zit er een mic in de kabel die naar je speakers gaat
want als hij een headset detecteert dan denk het dat er een microfoon in zit
op luidspreker dan gaat hij over je normale speaker en dan gaat je mic ook aan

Sorry dat ik het zeg bako, maar dit is complete onzin. Zoals je leest heeft de TS dit probleem nog maar sinds kort, daarvoor deed hij het wel. En daarkomt bij dat heb bij mij wel werkt met een koptelefoon waarbij geen microfoon in zit. (dit is het zelfde principe) Maar wat jij aandraagd gaat niet op.

evmw 28-02-09 11:22

Onlangs programma's geinstalleerd wellicht waardoor het misschien niet meer werkt? Restart van de iphone kan wellicht ook helpen, dan wordt de dock aansluiting opnieuw geinitialiseerd: home+powerbutton indrukken totdat Apple logo zichtbaar wordt.

hanzana 02-03-09 13:06

Dank allen voor uw respons. Het is nog niet opgelost. Het zou inderdaad een app-conflict kunnen zijn. Maar da's onmogelijk terug te vinden nu. Wie weet is de schuldige een jailbreak-app. Volgens mij lukt het wel als ik de brede connector eruit trek. Maar dat moet ik ff grondig testen. Vervelend dit. Er is ook niets over te vinden.

King1987 02-03-09 13:11

Als je zeker wilt zijn dat het geen software fout is, zal je een restore moeten doen. Zet dan nog geen reservecopie terug en jailbreak hem nog niet. Dan kan je controleren of het aan de jailbreak ligt. Daarna kan je natuurlijk jailbreaken en weer controleren. Waarom de reserve copie nog niet terug zetten: daar kan de fout in blijven zitten. (als je echt alles wilt uitsluiten ;) )

Het klinkt wat radicaal, maar zo kan je wel uitsluiten of het softwarematig is.
Tevens misschien een idee om te upgraden naar FW 2.2.1? Let wel op bij de restore of je gebruik maakt van Yellowsn0w, dit ivm de unlockbaar heid van je baseband.

Shorty007 02-03-09 13:40

ik kan ook niet bellen als me iphone op die manier is aangesloten in me auto, op de boxen dus via aux.
Moet m loshalen, anders horen mensen me niet.

hanzana 02-03-09 14:04

Heeft altijd gewerkt. Misschien moet ik idd naar 221 zit nu op 220 maar er zijn te weinig verbeteringen om de hele molen in te gaan. ps ik gebruik pwnage osx. Mijn baseband hoeft niet unlocked te zijn. Ben heel tevreden met dit abonnement van t-Mobile. Volgend jaar pakken we wel weer een nieuwe.

Is er geen database van conflicten tussen apps?

Shorty007 03-03-09 13:55

volgens mij heb ik 221 erop staan, weenie zie gewoon 22 staan, geen 0 of 1 erachter nog. maar dacht dat ik 221 had en toch werkt het niet.

hanzana 03-03-09 14:09

Ik heb een werkende oplossing:

Zodra ik gebeld word haal ik de iPod-kabel eruit, neem op (en stop hem terug).
Ik hoor de bellen nu over de boxen en de beller hoort mij ook goed.

Als ik zelf bel doe ik hetzelfde. Dus eerst loskoppelen die usb. Zodra je verbinding hebt kan ie er weer in.

Meerdere malen getest. Werkt! Blijft alleen vreemd dat het eerst gewoon werkte

Rockafello 03-03-09 15:20

ik heb dit ook gehad met mijn headset. Bleek dat er STOF in de connector zat en VEEL ook. opgelost door toestel uit te zetten en met een tandenstoker/paperclip stof te verwijderen


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:29.