//

Accu snel leeg bij meerdere applicaties geinstalleerd

Accu snel leeg bij meerdere applicaties geinstalleerd discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste Mensen, Al een tijdje heb ik een Iphone 3G van de zaak. Het betreft hier een zwarte 16GB uitvoering met firmware versie : 2.2.1 ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 03-03-09, 16:14
b.vaneijk b.vaneijk is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 1
Angry Accu snel leeg bij meerdere applicaties geinstalleerd

Beste Mensen,

Al een tijdje heb ik een Iphone 3G van de zaak.
Het betreft hier een zwarte 16GB uitvoering met firmware versie : 2.2.1
Ik heb Wi-Fi altijd aan staan en bluetooth staat altijd uit.

Op dit moment heb ik maar 3 applicaties geinstalleerd op de telefoon.
Het gaat over Super Monkey Ball, Journaal & Free Memory.
Mijn accu gaat nu zonder problemen een hele dag en avond mee.
Iedere avond als ik naar bed ga leg ik het toestel aan de officiele lader.

Op het moment dat ik meerdere applicaties ga installeren via de Application store heb ik altijd het probleem dat de batterij van mijn telefoon binnen een paar uur leeg getrokken word. Als je hem opnieuw oplaad gaat hij weer maar een paar uur mee.

Het moet toch mogelijk zijn om meerdere apllicaties te installeren ?

De enige oplossing die ik op dit moment heb is het toestel helemaal resetten (Instellingen -> Algemeen -> Stel opnieuw in -> Herstel alle instellingen) en daarna de geinstalleerde applicaties weer te verwijderen.

Na de bovenstaande actie doet de telefoon weer normaal.

Doe ik iets niet goed of is er iets raars met mijn Iphone aan de hand ? Mijn collega heeft hier geen last van.

Alle tips zijn welkom. Mocht er nog iets onduidelijk zijn hoor ik het graag.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Mvgr.

Bram van Eijk
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-03-09, 17:05
joramheuvel joramheuvel is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: omgeving Breda
Berichten: 5
Standaard snel leeg

Goede middag,
mijn accu gaat ook ongeveer 24 uur mee. Maar zeker niet langer.
Ik dacht dat ik een probleem had. Maar als ik jo zo hoor..

Hoe lang moet normaal gesproken de accu mee gaan, langer dan 24 uur toch? Ook met bluetooth aan zou ik zeggen.

Wie o wie kan hier meer over vertellen of wat is jullie ervaring?
  #3  
Oud 03-03-09, 18:12
tasarhans tasarhans is offline
• iOS 6.1.4
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: rosmalen
Berichten: 54
Standaard

locatie voorziening uit, 3g uit.
Standby tijd is dan lang... ca 2 dagen.
Ge je bellen wordt het minder, ga je internetten (3g aan) ook snel minder..
Ik heb 4 pagina's met applicaties aan.

Met SB settings (cydia) kun je makkelijk afhankelijk van gebruik direct zaken aan en uitschakelen. Helpt enorm

Ik denk wanneer je BT en Wi-Fi ook uitzet dat eea nog beter wordt maar ja het moet ook een beetje praktisch blijven...
Anders is het advies: uitzetten, in cellofaan verpakken en in de koelkast leggen... gaat ie weken mee maar dat gaat wel ten koste van het gebruiksgemak....

groet Hans
  #4  
Oud 03-03-09, 19:50
bako bako is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: IJmuiden
Berichten: 1.094
Stuur een bericht via MSN naar bako
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tasarhans Bekijk bericht
locatie voorziening uit, 3g uit.
Standby tijd is dan lang... ca 2 dagen.
Ge je bellen wordt het minder, ga je internetten (3g aan) ook snel minder..
Ik heb 4 pagina's met applicaties aan.

Met SB settings (cydia) kun je makkelijk afhankelijk van gebruik direct zaken aan en uitschakelen. Helpt enorm

Ik denk wanneer je BT en Wi-Fi ook uitzet dat eea nog beter wordt maar ja het moet ook een beetje praktisch blijven...
Anders is het advies: uitzetten, in cellofaan verpakken en in de koelkast leggen... gaat ie weken mee maar dat gaat wel ten koste van het gebruiksgemak....

groet Hans
nou ik was op wintersport ik had hem in vliegtuig modus staan
hij was 100% opgeladen en volgens mij was hij door de kou veel sneller leeg
BINNEN 1 UUR ZONDER IETS TE DOEN!


vliegtuig modus is dus ook heel handig
ik heb hier nog een iphone die ik niet gebruik
en nee ik ga hem aan niemand geven omdat ik hem toch niet gebruik hij is gewoon tekoop
maar die staat al 2,5 weken in vliegtuig modus en hij staat nu op 90%
  #5  
Oud 03-03-09, 19:56
iMario's schermafbeelding
iMario iMario is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: /SpringBoard
Berichten: 6.160
Standaard

Erg lang gaat de batterij niet mee... 5-8 uurtjes is het bij mij wel gebeurd.
(Wi-Fi altijd aan, regelmatig gebruik van SSH, regelmatig mail ophalen 'push en fetch', 8-9 pagina's met apps, Cydia apps 'WinterBoard, MobileSubstrate extensies' en een brightness die zich de hele dag vanzelf aanpast...)
__________________
Game Center ID ORIONSFKNBELT

Laatst gewijzigd door iMario; 03-03-09 om 19:59.
  #6  
Oud 03-03-09, 19:59
bako bako is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: IJmuiden
Berichten: 1.094
Stuur een bericht via MSN naar bako
Standaard

waarschijnlijk gaat je batterij pas sneller leeg als je die apps pas geopend heb
dan kan het zijn dat ze eigenlijk nog draaien
met een jailbreak kan je dit uit zetten (in sbsettings)
als je dit niet wil dan moet je een harde rest doen elke keer nadat je een apstore app geopend heb
harde reset = home + sleep button 10 sec indrukken
  #7  
Oud 03-03-09, 20:00
iMario's schermafbeelding
iMario iMario is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: /SpringBoard
Berichten: 6.160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bako Bekijk bericht
waarschijnlijk gaat je batterij pas sneller leeg als je die apps pas geopend heb
dan kan het zijn dat ze eigenlijk nog draaien
met een jailbreak kan je dit uit zetten (in sbsettings)
als je dit niet wil dan moet je een harde rest doen elke keer nadat je een apstore app geopend heb
harde reset = home + sleep button 10 sec indrukken
App Store apps draaien niet op de achtergrond.
  #8  
Oud 03-03-09, 20:32
bako bako is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: IJmuiden
Berichten: 1.094
Stuur een bericht via MSN naar bako
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iMario Bekijk bericht
App Store apps draaien niet op de achtergrond.
oo sorry dacht ik
maar hoe zou het dan kunnen dat ze batterij snelle leeg gaat als hji ze geïnstalleerd heb
  #9  
Oud 03-03-09, 20:36
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

@bako:
Waarschijnlijk omdat hij er dan langer mee zit te spelen (om die nieuwe apps uit te proberen), naast zijn normale dingen?

Het puur geinstalleerd hebben van meerdere apps, heeft niks te maken met de accuduur. Ik heb nota bene 9 pagina's vol. Dat zou betekenen dat ik maar 2 minuten of zo met de accu kan doen, volgens die redenering? Echt niet, de iPhone gaat met (voor mij) normaal gebruik bij mij tot 2 dagen mee. Maar speel ik bijv. veel online poker of bel ik er veel meer dan normaal mee, of... etc., dan kost dat meer accuverbruik natuurlijk. Ergo: meer gebruik > meer verbruik > sneller leeg. Logisch toch!!!

Dit is al heel vaak in het forum vernoemd (en hier ook weer): als je zo lang mogelijk met 1 acculading wilt doen, dim dan zoveel mogelijk je schermhelderheid, duw even op de on/sleep-knop als je klaar bent met wat je gedaan hebt (om het scherm acuut uit te zetten), zet zoveel mogelijk van de hardware standaard UIT, dus Wi-Fi en 3G, BlueTooth en locatievoorzieningen (GPS) uit (alleen aan op het moment dat je ze nodig hebt en daarna direct weer uit). Het kost je soms een tripje naar je Instellingen, maar je accu zal zeker langer meegaan. En haal je mail handmatig op i.p.v. automatisch iedere paar minuten. Kijk dus al je instellingen na en ga na wat er aan verbruik aan vast zou hangen. Logisch nadenken en zet uit wat uit kan. Het kan altijd weer snel even aangezet worden. Een auto laat je toch ook niet de hele dag stationair draaien, omdat je hem 's avonds weer wilt gebruiken? En zoja wel: zou je het dan ook vreemd vinden, als je brandstoftank ineens leeg/leger zou blijken te zijn en jij het idee hebt dat je veel minder kunt rijden op 1 tank?!

Mocht je gaan jailbreaken: kijk uit met achtergrondprocessen draaien, die vreten dan ook constant meer energie.

Laatst gewijzigd door Buur; 03-03-09 om 20:56. Reden: Besparingstips toegevoegd
  #10  
Oud 03-03-09, 20:41
tasarhans tasarhans is offline
• iOS 6.1.4
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: rosmalen
Berichten: 54
Standaard

2 reacties:
in de koelkast is goed voor de verlenging van de maimale batterij capaciteit (levensduur) hij heeft inderdaad minder lading indien koud.

Een andere trigger:
Ik heb mijn mail synchronisatie op 1* per uur staan. Push email is killing voor de batterijduur...
  #11  
Oud 03-03-09, 20:52
bako bako is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: IJmuiden
Berichten: 1.094
Stuur een bericht via MSN naar bako
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buur Bekijk bericht
@bako:
Waarschijnlijk omdat hij er dan langer mee zit te spelen (om die nieuwe apps uit te proberen)
ik had het niet over het spelen
  #12  
Oud 03-03-09, 22:58
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bako Bekijk bericht
ik had het niet over het spelen
Ik wel! Je vraagt om een mogelijke reden, ik geef er een...
Maar okee, misschien is dit een spraakverwarring: ik bedoel niet dat hij perse games speelt, ik bedoel eerder dat hij die andere/nieuwe apps dan gaat uitproberen en zodoende de iPhone gewoon meer gebruikt. Ik noem dat uitproberen "spelen" in die bovenstaande posting. Het stond er tussen haakjes ook achter. Maar mogelijk kan het dan nog steeds anders uitgelegd worden. Is het zo duidelijker?

Laatst gewijzigd door Buur; 03-03-09 om 23:02.
  #13  
Oud 06-03-09, 09:59
Miesiev Miesiev is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 2
Standaard

Sinds gister ben ik over gegaan van FW2.2 (+ jailbreaked) naar FW2.2.1 omdat ik meende gelezen te hebben dat door deze FW-versie o.a. de batterij (nog) langer mee zou gaan. Met FW2.2 had ik absoluut geen problemen en kon ik zonder veel moeite een uur of 6 a 8 intensief gebruik maken van de Iphone.

Gister heb ik dus de update gedaan en hierna ook ge-jailbreaked. Zoals ik gewend was zette ik gisteravond de wekker op de iphone en vanmorgen werd ik nog net op tijd wakker....alleen zonder wekker... de batterij van de iphone was volledig leeg! Ik heb maar een tiende van de programma's geïnstalleerd die ik voorheen had en alle instellingen zijn ook weer hetzelfde.

2 van mijn collega's zijn gisteren overigens ook over gegaan van FW2.2 naar FW2.2.1 en ook zij hebben nu het batterij probleem. Binnen een paar uur wordt de batterij volledig leeg getrokken. We gaan nu maar kijken wat de batterijduur verlengt maar ik vind het wel bijzonder vreemd dat na de update van de FW we ineens dit probleem hebben. Ik kan me niet voorstellen dat het aan verschillende instellingen ligt want die zijn er gewoon niet.

Mocht het ons lukken om enige duidelijkheid te krijgen in de levensduur van de batterij dan melden we ons hier meteen.

>>>EDIT<<<
Na een weekend en 4 nieuwe installaties verder heb ik helaas nog steeds geen oplossing.
Een vermoeden is er wel en dat is dat de Ipod module op de achtergrond (dus als de Ipod module niet gebruikt wordt maar wel op de achtergrond draait) zoveel geheugen gebruikt dat deze de batterij leeg slurpt.
Slurpen is het want een test laat zien dat na exact 4 uur en 13 minuten de Iphone (zonder dat deze gebruikt wordt c.q. in de standby modus staat) uit gaat omdat de batterij leeg is.
Absoluut geen werkbare situatie als je de iphone veel gebruikt voor email binnen te halen en regelmatig internet moet raadplegen. En een wekker functie is ook wel handig als je veel op reis bent.
En zoals eerder gezegd, dit voor mij grote probleem is pas gekomen nadat ik de Firmware versie heb ge-update van versie 2.2 naar versie 2.2.1. Ik kan me dan eerlijk gezegd ook niet voorstellen dat er niet (veel) meer iphone gebruikers zijn die dit probleem niet hebben.
Ik hoop dat er iemand is die voor sit probleem de gouden tip heeft.

Laatst gewijzigd door Miesiev; 09-03-09 om 14:32. Reden: Toevoeging
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Accu zeer snel leeg, nieuwe accu een optie? Jarno05 iPhone algemeen 3 29-03-11 19:53
Accu snel leeg en ook weer snel vol?! Sebastiaan iPhone algemeen 52 01-01-11 00:22
accu best snel leeg iDavid iPhone algemeen 5 20-08-10 15:12
Accu snel leeg? iFooon Archief 2 27-07-09 21:52
Accu heel snel leeg bij 3G mrgabi Archief 2 22-04-09 15:06

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:20.