iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   geen service (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/31041-geen-service.html)

carrots 05-03-09 01:12

geen service
 
kan iemand mij svp helpen met advies?
Heb sinds 3 dagen mijn Iphone, maar telkens lijkt het of hij van het Tmobile netwerk verdwijnt. Ik krijg dan de melding in het linkse hoekje bovenaan " geen service"
Als ik naar "instellingen" ga, en naar "aanbieder" staat er dan niets. Ik kan dan ook geen netwerk selecteren of keuze maken..
Iemadn enig idee waar dit aan ligt, ik wordt er werkelijk stapel gek van.
Grz carrots

evmw 05-03-09 09:51

Is er continu geen service of af en toe? Indien af en toe, heb je slecht bereik of dan wel 'normaal'?

Tijn1 05-03-09 10:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door carrots (Bericht 263273)
kan iemand mij svp helpen met advies?
Heb sinds 3 dagen mijn Iphone, maar telkens lijkt het of hij van het Tmobile netwerk verdwijnt. Ik krijg dan de melding in het linkse hoekje bovenaan " geen service"
Als ik naar "instellingen" ga, en naar "aanbieder" staat er dan niets. Ik kan dan ook geen netwerk selecteren of keuze maken..
Iemadn enig idee waar dit aan ligt, ik wordt er werkelijk stapel gek van.
Grz carrots

misschien even proberen je netwerk instellingen te herstellen.
instellingen>algemeen>stel opnieuw in> herstel netwerkinstellingen

carrots 05-03-09 11:55

geen service
 
Ha Tijn1 en evmw,

Thnx voor antwoord! wordt gewaardeerd.
Mijn iphone geeft af en toe geen service aan, maar inderdaad meestal in de buurt van mijn huis of in mijn huis, ik wordt er gek van.

Ik probeer uit te vogelen of dit inderdaad door mijn huis komt, of iets anders,. Met mijn andere telefoon van ericson en internet via vodafone of kpn, geen problemen.

Ik heb al instellingen gereset, soft reset gedaan, via laptop geresert, updates, verzin het maar, bij machous langs geweet, tmobile bezocht, zij kunne niets ontdekken.

Als het dus aan de dekking van netwerk ligt, heb ik dus een echt giga probleem en moet dus maar buiten mijn huis gaan wonen........ ;)

Tips?

Gzr carrots

evmw 05-03-09 12:18

Gebruik je een wat oude SIM misschien? Kan probleem zijn, vraag T-Mobile dan even om een nieuwe.

carrots 05-03-09 12:34

ik heb hem vrijdag gekocht...... dus dat is nog spik splinter nieuw.

evmw 05-03-09 12:51

Dat de iPhone nieuw is begrijp ik ;) Maar heb je ook een nieuwe SIM of gebruik je nog een oudere?

bako 05-03-09 16:23

Citaat:

Dat de iPhone nieuw is begrijp ik ;) Maar heb je ook een nieuwe SIM of gebruik je nog een oudere?
Citaat:

Gebruik je een wat oude SIM misschien? Kan probleem zijn, vraag T-Mobile dan even om een nieuwe.
hij heeft een sim bij zijn iphone gekregen
ik zou als ik jouw was snel terug gaan zodat je niet je garantie hoeft te gebruiken want misschien is er hardware matig iets stuk
probeer 1x te herstellen in itunes anders zou ik terug gaan

watcher 05-03-09 16:41

Ik heb mijn iPhone sinds juli en heb een oude sim kaart die ik al een paar jaar heb. Ik heb een aantal weken terug hetzelfde probleem gehad. Buitenshuis was er niks aan de hand maar zodra ik over de drempel stapte zakte mijn bereik terug tot uiteindelijk "geen service". Ik heb hier 2x voor naar t-mobile gebeld maar uiteraard konden ze me niet helpen. Na een dag of 4 verdween het probleem vanzelf. Ik weet dus nog steeds niet waar het aan lag maar ik zou zeggen, kijk het even aan.

Overigens had ik toen wel vol 3G bereik maar geen gsm bereik. T-mobile klantenservice wist me nog wel te vertellen dat het kan komen als er wegwerkzaamheden bij je in de buurt zijn... Of dat waar is weet ik niet, lijkt me sterk. Het lag trouwens niet aan de iPhone, alle t-mobile telefoons hier in huis hadden geen bereik.

carrots 05-03-09 18:34

Re wegvallen t mobile netwerk:
uitzingen... ;) ffft ik weet niet of dat gaat lukken maar zal wel moeten. Het is een beetje een farce aan het worden. Ik kocht de iphone bij Belcompany, maar toen ik op hun advies bij tmobile om raad ging vragen werd ik super geweldig geholpen! Terwijl bi Belcompny vandag er breed gesmilde werd en correct geholpen schoot ik geen zak op toen ik melde dat ik mijn 8 dagen terug garantie wilde gebruiken, Nee, dat kon niet!!!! Company policy, moest ik bij tmobile zijn. Wat een hel, kastje naar muur....
Bij tmobile gebeld met t mobile hoofd office en werd keurig en vriendelijk uitgelegd hoe het werkt. Ik moet dus een klacht gaan indienen om te gaan bekijken of ik mijn toestel terug kan geven. Pffffft.
Ik denken dat ik een goede verzekering had afgesloten. Hahahahah. Moet ik eerst de aankoopbon opsturen ( toestel is vijf dagen geleden gekocht Hahahaha ) en dan gaan zij vervoer regelen. Ja, zegt de verzekering van de company, uw toestel is nog geen 8 dagen oud. Inderdaad zeg ik, maar nergens staat vermeld dat ik bonnen moet gaan opsturen, waar staat dat in uw kleine letters en voorwaarden? Sturu toch gewoon een courier om mijn toiestel te vervangen! Dat staat er niet in, maar toch moet het zo. Geen discussie met die mensen, mijn toestel wordt niet opgehaald als ik geen bon opstuur. Mijn printer doet het niet, ik kan dus niet scannen. Pfffffft.
Maar met de nieuwe simkaart die ik direct kreeg van tmobile, gaat het al ietsje beter moet ik zeggen....... zou het dat zijn geweest, ik zit het dus maar een paar dagen uit.
Thnx voor luisterend oor en advies, erg fijn!
Pfff is dit trouwens een bekend probleem bij de iphone, dan weet ik dat ik mijn voor de toekomst moet gaan voorbereiden.

bako 05-03-09 18:56

je kan een foto van je bon maken


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:49.