iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   problemen met mijn uitgang voor oordopjes (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/31337-problemen-mijn-uitgang-voor-oordopjes.html)

Barrybe50 12-03-09 12:39

problemen met mijn uitgang voor oordopjes
 
Beste mensen,

Ik heb een sgraal probleem : Gistere avondt was ik op youtube zo bezig om filmpjes te bekijken maar mijn ouders gingen slapen dus ik dacht ik zal eens die oordopjes testen die bijgeleverd zit. Ik plug die in en ik bekijk gewoon verder met wat ik aan het kijken was, dan ineens hoor ik gekraak in de headset en minste dat ik aan die oortjes kwam of aan de stekkertje waarmee je zegt maar inplugt in de iphone begon hij nog meer te kraken enzo en dan ineens was het gedaan dan hoorde ik dus alles over 1 kant afspelen dus mono en niet stereo meer. Dus maar ik had nog een oude iphone hier nog liggen dus ik heb 2 setjes van die oordopjes. Dus ik heb even die andere setje gepakt om te zien dat er mischien iets mis was met mijn andere oordopjes maar hij bleek ook problemen te hebben met die 2 setjes. Dan voor te testen heb ik iets anders geprobeert ik heb dan die beide oor setjes getest op mijne oude iphone en daar werken ze allebij goed dus ik vermoed dat er iets aan mijn nieuwe iphone iets mis is ?
Wat ik ook raar vindt is als ik die stekkertje van die oordopjes niet te ver induw in de iphone dan hoor ik wel stereo geluid maar als ik hem er helemaal moet in duwen tot hij vast komt te zitten zoals normaal moet zijn dan valt hij op mono geluid :S dus ja jullie begrijpen mij ook dat dit dus niet kan want dan zou ik hem altijd niet volledig mogen insteken dus dan vliegt dat ding constant eruit dat is zeker geen optie.
Ik hoop dat hier iemand ervaring mee heeft want dit vindt ik wel marginaal net een nieuwe iphone en dan al problemen met die oordopjes

Mvg
SteVo

jacobdeboer33 12-03-09 16:02

Hi all!

Nou ik heb dus een oude iPhone 8gb. Ik luisterde altijd muziek via mijn koptelefoon als ik in de bus zat. Ik had dan mijn iPhone in mijn zak. Op een dag haalde ik mijn iPhone uit mijn zak toen ik bij school was en ik haalde mijn koptelefoon eruit. Toen bleek mijn geluid het dus niet meer te doen. Mijn iPhone bleef hangen in het "koptelefoon" profiel. Op het forum stond dat het probleem verholpen zou worden na het enkele keren heraansluiten van de koptelefoon. Dit was dus bij mij niet het geval. Ik heb echt alles geprobeerd. Blazen in het gaatje, met wattenstaafje de zaak schoonmaken, contactspray, enz, enz, enz. Ik was echt flink pissed off. Mijn iPhone bleef in het koptelefoon profiel hangen. Dit betekende dat ik allen kon bellen via de luidspreker modus. Dit is niet prettig, want iedereen hoort alles, en het is slecht te verstaan door het lage volume van de oude iPhone. Ik heb dus uiteindelijk voor de wat minder subtiele oplossing gekozen. Ik heb met een breipriem flink in het koptelefoon aanluitingsgaatje zitten porren. Flink buigen enz. Ondertussen steeds op de volume + knop gedrukt om te zien of het profiel veranderde. En ja hoor... Op een gegeven moment was hij weer terug in het profiel belsignaal. Ik kon dus weer bellen. Dit heeft me wel opgeleverd dat als ik mijn koptelefoon aansluit, ik elke keer moet kijken of hij weer teruggaat naar het belsignaal profiel als ik hem weer afsluit. (dit is ook vaak niet het geval, dus word de breipriem weer opgezocht). Ook heb ik vaak last van dat de muziek maar door 1 speaker van de koptelefoon komt. Dit valt dan op te lossen door de stekker van de koptelefoon in het toestel te drukken en dan ook naar 1 kant te buigen. Wanneer ik hem dan weer loslaat valt het geluid vaak weer terug naar 1 speaker. Jullie begrijpen dat dit een onwerkbare-muiziekluister situatie is geworden ;-). Misschien dat jullie hier nog wat tips uit kunnen halen, of dat iemand tips heeft voor mij.

Alvast bedankt

mvg Jacob

Barrybe50 12-03-09 22:02

mja blijkbaar ni veel mensen die dat probleem herkennen, dan denk ik wel dat er iets mis is met het toestel zelf dan want ik heb net de iphone op herstellen geklikt voor even te checken of het software matig probleem is maar zelfs daar geeft hij maar langs 1 kant geluid door de headset dus ik denk dat die aansluiting voor de headset beschadigt is...

Meer mogelijkheden kan ik me ook niet bedenken.

Mvg
stevo

t1983 17-05-09 14:36

ehhmmm valt zoiets niet gewoon onder de garantie (voordat je natuurlijk met een breipriem erin gaat prikken)

henrie69 17-05-09 14:54

De mijne heeft ook dat probleem. Hij is nu al vier weken bij de reparateur en heb hem nog steeds niet terug.
Ik weet nog steeds de status niet.
Heb hem bij gsmtrack gekocht.
Maar die hebben een slechte service die blijven maar steeds roepen volgende week is hij klaar.
Maar dat verhaal hoor ik al drie weken.
Mijn iphone is langer bij de reparateur dan dat ik hem had.
De iphone was drie weken oud.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:39.