iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   kan geen sms versturen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/31689-geen-sms-versturen.html)

MisterM24 19-03-09 13:41

kan geen sms versturen
 
mijn iphone werkt helemaal , kan alles gebruiken alleen als ik een sms wil versturen dan werkt de knop " stuur " niet.
Heb alles al geprobeerd, restore enz. volgens mij ergens een dode zone ofzo, hoe kan ik dit oplossen,
Behalve niet meer te smsen maar te bellen met de personen.

graag een oplossing

Bomans 19-03-09 13:42

Werkt diezelfde "dode zone" in een ander scherm wel?

Want dan is er geen defect aan je scherm en zal het waarschijnlijk softwarematig zijn

iMario 19-03-09 13:45

Als een restore niet werkt, dan zou je al bijna meteen zeggen dat het een hardware-probleem is.

Zoals Bomans ook al zij/vroeg; werkt het wel in een ander scherm? Sketches (om maar een voorbeeld te noemen).

evmw 19-03-09 13:46

Of je SMS instellingen zijn niet goed (SMS telefoonnummer bijv niet goed danwel niet ingesteld)

edit
SMS message center heet dat netjes ;)

MisterM24 19-03-09 13:53

alle ander programma;s op die plek werken wel je kunt ze gewoon gebruiken.
maar bijvoorbeeld je pin invullen dan werkt de ok knop ook niet , dus volgens mij zit het echt op die ene plek.
in agenda kun je de data's op die plek wel gebruiken , maar volgens mij moet gewoon het hele scherm gecalibreerd worden.

MisterM24 19-03-09 13:58

kan nu ook mijn pincode niet meer invullen lekker is dat zeg.

precies op die plek zit het probleem dus

de ok knop werkt niet

evmw 19-03-09 14:14

Dan zal het idd helaas een hardware probleempje betreffen. Vervelend dat het een 2G betreft, wordt nog vrij duur ook

bako 19-03-09 15:48

werkt de sim wel?

en mijn manier om je scherm te testen is via een teken app (sketches of doodle lite bijvoorbeeld)
proberen te tekenen
kleur dan het hele scherm is en kijk of er een plek is waar hij niet reageerd

MisterM24 19-03-09 16:20

Oke goeie tip man, heb ik gedaan. En als volgt.
in eerste instantie lukt het niet om het middelste gedeelte ingekleurd te krijgen maar als ik lang genoeg en heel zachtje over het scherm blijf aaien dan op een gegeven moment lukt het wel om het middelste gedeelte in te kleuren.
Dus geprobeerd met sms en , en dan een tekste getypt en heel lang en zachtje over " stuur " aaien , maar dan pakt hij ook veel de P en de O erbij maar na verloop van tijd verstuurt hij het sms je.
Maar goed dit werkt niet optimaal en je stuurt veel onnodige tekens mee. Hoe kan ik dit fijn tunen om wel de " stuur " knop normaal te gebruiken??
is erg lastig.

En de pincode ben ik op een ander manier goed mee weg gekomen, effe in instellingen de pincode uitzetten en daarna aanzetten dan moet je op een andere plaats activeren, dit werkte dus gelukkig. nu het sms en nog . Hoop dat jullie een oplosing hebben.

heb ook al geprobeerd om via ssh toegang te krijgen tot mijn iphone maar , hij maakt geen contact. ( Root en Alpine ) gebruiken toch ??


thx


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:34.