iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Is de iPhone waterdicht ? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/31938-de-iphone-waterdicht.html)

huub020 24-03-09 10:22

Is de iPhone waterdicht ?
 
Hallo, Gister gebeurde hetgeen waar ik al een tijdje bang voor ben geweest.
ik heb een vijver en zit daar regelmatig bij en aan te werken, iphone in de kontzak normaal gesproken maar gister niet...
Gister had ik hem in me borstzak, je raad het al... floep plons!
de plons ging heeel soepel doordat de iphone zo gestroomlijnt is :D, ik had net iemand gebeld en het scherm was dus nog aan.
Ik zag dat ie gewoon beeld bleef geven onder water, niet diep gelukkig 30 cm ongeveer en het duurde al met al 2 sec dat is dan best lang kan ik je vertellen.
toen ik hem eruit viste ging het beeld uit, ik druk op de knop en hij ging weer aan hahahaha
beetje blazen en voor de ventilator gelegd voor de zekerheid maar hij doet het nog steeds prima.

een vriendin van me had het oude type in de plee laten vallen en deze is dus wel stuk :-( is de nieuwe waterdicht ??

Huub

Bomans 24-03-09 10:30

Volgens mij heb je veel geluk gehad.
Maar waterdicht? No way.

Dreissen 28-03-09 18:35

Even nadenken?
Waterdicht een telefoon dat kan niet ;)
De boxjes daar moet geluid uit komen...
De oordopjes, de microfoon daar komt overal water door naar binnen.
Je hebt echt veel geluk gehad.

deboer 28-03-09 19:08

Nu maar hopen dat ie niet gaat roesten van binnen!

bako 28-03-09 19:10

plekken waar water in kan komen:
- koptelefoon ingang,
- volume knoppen,
- mute knop,
- speaker,
- microfoon,
- dock connector,
- simkaart gleuf,
- slaap/ wake button.

Destiny 28-03-09 19:12

Dat hij het nou doet is geen garantie dat hij het in de toekomst blijft doen he. Grote kans dat je straks kuren krijgt.

bako 28-03-09 19:42

Ik zou hem niet op sturen via garantie,
want dan geen ze zeggen dat je 400 euro moet betalen voor reparatie.

Abu 28-03-09 19:43

En je hebt geen garantie meer

EDIT
Bako was me net voor :p


Boy van Baal 28-03-09 20:04

Zeg maar dat je op de fiets zat en er kwam een bus langs precies door de plas je iphone helemaal nat. Volgens mij ben je dan wel verzekerd of zie ik dat verkeerd;)!

Abu 28-03-09 20:20

Verzekerd is iets anders dan garantie. Bij de garantie van de iPhone kan je alleen je iPhone laten repareren als het door een fabrieksfout komt. Anders moet je betalen

Boy van Baal 28-03-09 20:34

Oeps, ik kijk volgende keer beter:P!

iMario 28-03-09 21:40

Niet waterdicht jammer genoeg. :)

Een tip: Blijf uit de buurt van water. ;)

bako 28-03-09 21:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iMario (Bericht 272047)
Niet waterdicht jammer genoeg. :)

Een tip: Blijf uit de buurt van water. ;)

Wow daar had hij zelf nog niet aan gedacht denk ik:p
haha:D

spf.iphone 06-04-09 13:08

Huub laat eens weten of ie het nog doet...

Francis78 06-04-09 23:05

Nou.....de mijne is NIET waterdicht kan ik je vertellen....

Gister heeft mijn dochtertje een open flesje bellenblaas in mijn tas gegooid met al gevolg dat mijn iphone een lekker badje kreeg. Hij is echt overleden...:( Mijn scherm heeft vlekken en strepen en ik moet knijpen in het toestel om normaal beeld te krijgen. De knoppen werken niet meer. Ik moet dus aan een nieuwe en laat ik nu net een beetje geldcrisis hebben (wie niet?)

....heb nu al ontwenningsverschijnselen :rolleyes:

wesleyvosters 07-04-09 09:37

kan uit ervaring vertellen dat de iPhone zeker niet waterdicht is. Zet een keer in bad te bellen niet echt slim maar ja je raad het al. Hij heeft het nog een paar dagen met kuuren gedaan daarna raakte hij in herstelmodus maar was echt niet meer aan te doen, reparatie kosten zijn zo hoog dat ik maar een nieuwe heb gekocht.
Je hebt echt geluk.

Cretian 12-04-09 01:22

Hier nog een gelukszak dan ;)
Enkele maanden terug de iPhone in Amerika aangeschaft.
Waar ik zat hielden we regelmatig bbq's aan het zwembad van ons apartementcomplex. Natuurlijk je drinkt wel wat, gevolg, je gaat zotte dingen doen.
Een voorbeeld is mensen in het water gooien. Gelukkig bleven we bij ons verstand en vroegen we aan iederen die we vastpakten (om in het zwembad te gooien) om hun spullen uit hun broekzak te verwijderen. Kerel haalde al zijn spullen uit zijn broekzak en we duwden hem erin. Nou was er toevallig één van men medestudenten die het brilliante idee had om mij er mee in te duwen terwijl ik en enkele anderen die kerel er net aan het induwen waren. Maar zij had niet eerst aan mij gevraagd om mijn spullen uit men broekzak te halen. En je kan al raden wat er in die broekzak stak :D
Helemaal kopje onder gegaan in het zwembad. Had ook nog eens men oude (triband) gsm bij en enkele documenten. Zowel de oude gsm als de iphone begaven het. Ik natuurlijk kwaad naar huis. Alles wat laten drogen, onder andere mijn visa! (de kleuren op men visa kan je niet meer herkennen :D)
Nou we hebben de twee gsm's enkele dagen laten drogen.
De oude triband was kapot, daar was echt niets meer aan te doen.
De iPhone ging wel terug aan, maar schakelde zijn eigen uit, ofwel ging de microfoon niet meer, de touchscreen werkte niet meer, ...
De medestudente die mij erin had gegooid was al volop aan het zoek op ebay voor een vervang iPhone. Ik was nog steeds triest.
Maar als bij wonder werd ik op dag 3 wakker met een volledig werkende iPhone :s
Alles ging plotseling terug. Sindsdien geen enkel probleem meer mee gehad (dat veroorzaakt zou zijn door dat "ongelukje"). Garantie ben ik wel kwijt (je kan het zien aan het rode plaatje in je iPhone). Maar hij werkt wel weer!

Vassili 12-04-09 01:37

Dan heb je zeker geluk gehad zeg!

(Goede telefoon die iPhone):p

Rogier 13Bturbo 14-06-09 00:50

Jullie zullen mijn verhaal misschien niet geloven maar wat mij vandaag is overkomen, ben vandaag op de boot van mijn ouders en je raadt het al, m'n iPhone 3G valt in het water en hij stond aan! Balen, ik toch maar het water in om te kijken of ik hem in ieder geval nog terug kon vinden. Even meten hoe diep het ongeveer was en wat de gesteldheid van de bodem was, ±2,30 meter diep maar redelijk harde bodem. Ik ben werkelijk 10 minuten aan het zoeken geweest, binnenwater dus je ziet geen reet, en toen voelde ik hem met mijn voeten liggen! Ik weer naar beneden gedoken en met de iPhone in mijn handen kwam ik boven in de veronderstelling dat ik hem hooguit nog in de vitrine kon zetten. Het scherm was aan de binnenkant drijf nat, net een aquarium, maar dat liep er vrij makkelijk weer uit. Hij deed natuurlijk niks meer. Thuis hebben we hem open gemaakt en te drogen gelegd. Nou heb ik hem vanavond weer dicht gemaakt en drukte ik voor de gein maar eens op de Home knop en wat schetst mijn verbazing, hij doet het gewoon nog, alleen heeft het scherm nog enigszins kuren, beetje wazig en erg licht. Ik heb hem snel weer uitgezet en laat hem nu een paar dagen goed drogen, ben benieuwd of hij het dan weer helemaal doet. Nu dus voorlopig maar weer even mijn oude iPhone 2G te voorschijn gehaald en een paar dagen duimen dat ie zich helemaal hersteld. 10 MINUTEN OP ± 2,30 METER DIEP! Ik kan er nog niet over uit dat ie het gewoon nog doet (bijna helemaal). Ik moest het hier gewoon even kwijt.:)

oppertodd 11-09-09 11:32

Vraagje....
Mijn iphone 3g heeft dus ook zo lang in het water gelegen.
Inmiddels heb ik al een nieuwe 3gs (merk niet echt het vershil). Maar hoe heb je de Iphone open gekeregen?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rogier 13Bturbo (Bericht 295679)
Jullie zullen mijn verhaal misschien niet geloven maar wat mij vandaag is overkomen, ben vandaag op de boot van mijn ouders en je raadt het al, m'n iPhone 3G valt in het water en hij stond aan! Balen, ik toch maar het water in om te kijken of ik hem in ieder geval nog terug kon vinden. Even meten hoe diep het ongeveer was en wat de gesteldheid van de bodem was, ±2,30 meter diep maar redelijk harde bodem. Ik ben werkelijk 10 minuten aan het zoeken geweest, binnenwater dus je ziet geen reet, en toen voelde ik hem met mijn voeten liggen! Ik weer naar beneden gedoken en met de iPhone in mijn handen kwam ik boven in de veronderstelling dat ik hem hooguit nog in de vitrine kon zetten. Het scherm was aan de binnenkant drijf nat, net een aquarium, maar dat liep er vrij makkelijk weer uit. Hij deed natuurlijk niks meer. Thuis hebben we hem open gemaakt en te drogen gelegd. Nou heb ik hem vanavond weer dicht gemaakt en drukte ik voor de gein maar eens op de Home knop en wat schetst mijn verbazing, hij doet het gewoon nog, alleen heeft het scherm nog enigszins kuren, beetje wazig en erg licht. Ik heb hem snel weer uitgezet en laat hem nu een paar dagen goed drogen, ben benieuwd of hij het dan weer helemaal doet. Nu dus voorlopig maar weer even mijn oude iPhone 2G te voorschijn gehaald en een paar dagen duimen dat ie zich helemaal hersteld. 10 MINUTEN OP ± 2,30 METER DIEP! Ik kan er nog niet over uit dat ie het gewoon nog doet (bijna helemaal). Ik moest het hier gewoon even kwijt.:)



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:43.