iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Geen service melding (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/31944-geen-service-melding.html)

ikPhone 24-03-09 11:47

Geen service melding
 
Okay, ik zal eerst even uitleggen waar ik mee werk en wat ik doe / heb gedaan:

Het gaat hier om een iPhone 3G, geimporteerd vanuit Belgie. Nog nooit gejailbreaked of andere rare dingen mee gedaan. Firmware 2.2.1.

Ik kan hier eigenlijk niet meer fatsoenlijk mee bellen, ik krijg telkens de melding Geen service. En als ik wel ontvangst heb dan wordt de verbinding niet of slecht opgebouwd. Ik hoor dan vaak mensen aan de andere kant wel, maar de mensen horen mij niet of alszijnde Alien (nee, ik heb geen stemvervormer dan ;-) )

Als het gesprek is opgebouwd dan komt het ook vaak voor dat binnen enkele minuten het gesprek wordt beeindigd en dan krijg ik de melding "Gesprek mislukt" en is te lezen in de display Geen Service.

Ik dacht eerst dat het aan mijn SIM-kaartje lag. Dit is niet het geval. Het probleem doet zich zowel voor met T-Mobile sim, KPN simkaartje of Vodafone simkaartje.

Ik heb ook al dmv. een DFU restore geprobeerd de telefoon helemaal te herstellen, maar het probleem blijft dan bestaan.

Iemand enig idee wat ik nog meer zou kunnen proberen, voordat ik mijn telefoon terugbreng naar Belgie?

evmw 24-03-09 11:50

Ik neem aan dat het gaat om een simlockvrij model?

Of gebruik je yellowsnow, of een unlock kaart; beide kunnen namelijk voor problemen zorgen (yellowsnow werkt niet op baseband van 2.2.1 en unlock kaart moet geschikt zijn voor 2.2.1 voor goede werking).

Bomans 24-03-09 11:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evmw (Bericht 270300)
Ik neem aan dat het gaat om een simlockvrij model?

Of gebruik je yellowsnow, of een unlock kaart; beide kunnen namelijk voor problemen zorgen (yellowsnow werkt niet op baseband van 2.2.1 en unlock kaart moet geschikt zijn voor 2.2.1 voor goede werking).

Het is een Belgische, die hebben geen simlock.


Als herstellen (zonder backup terug te plaatsen) niet helpt, denk ik dat je best van je garantie gaat genieten.

ikPhone 24-03-09 11:57

Het gaat hier inderdaad om een simlockvrije variant gekocht bij een Walcom winkel in België. Dus niet geunlocked dmv. Yellowsnow of een unlock kaartje.

@ Bomans: zou dit nog verschil uit kunnen maken of het wel of niet met backup wordt teruggeplaatst? Ik heb wel telkens mijn backup teruggeplaatst, dus misschien dat eens proberen niet te doen.

evmw 24-03-09 12:02

Geen backup terugplaatsen inderdaad, dan loop je risico je probleem ook er opnieuw op te zetten. Gewoon ori firmware terugzetten.

ikPhone 24-03-09 12:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evmw (Bericht 270308)
Geen backup terugplaatsen inderdaad, dan loop je risico je probleem ook er opnieuw op te zetten. Gewoon ori firmware terugzetten.

Dan ga ik dat nog eens proberen, eer ik af ga reizen naar Zuid België om mijn garantie te claimen....

Bomans 24-03-09 12:12

Inderdaad, zonder backup terugplaatsen proberen. Want als die fout ook in je backup zit dan geraak je er nooit vanaf

bako 24-03-09 17:02

Doet je sim het wel in een andere telefoon?
Want het kan aan je sim liggen.

ikPhone 24-03-09 17:22

De oude (Hi) en de nieuwe sims (zelfde Hi, T-Mobile, Vodafone) doet het perfect in andere toestellen. Ik heb dit inderdaad kunnen uitsluiten door dit met verschillende toestellen te proberen (Nokia's, Sony Ericsson's etc)

Het probleem komt dus voor met verschillende sims van verschillende aanbieders welke het wel in andere toestellen doen, maar niet met de iPhone. Dus ligt mijns inziens het probleem bij de iPhone

ikPhone 24-03-09 21:29

Okay, zojuist met DFU een reset gedaan en het ziet er hoopvol uit. Het liefst wil ik natuurlijk mijn backup terugzetten maar dit lijkt mij niet verstandig.

Hoe kan ik het beste te werk gaan? Ik heb rond de tijd dat het probleem ontstaan is geen rare applicaties geinstalleerd of wezenlijk dingen verandert. Hoe kan ik het beste te werk gaan?

[edit]Oops, waarschijnlijk iets te vroeg gejuicht..... de iPhone geeft na een reset alsnog aan geen service te hebben.

evmw 24-03-09 22:04

Je hebt dus eigenlijk dit probleem?
https://forum.iculture.nl/f28/i...en-iphone.html

Ik weet niet wat het is, maar het regent klachten over dit probleem in de laatste paar dagen.

ikPhone 25-03-09 10:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evmw (Bericht 270647)
Je hebt dus eigenlijk dit probleem?
https://forum.iculture.nl/f28/i...en-iphone.html

Ik weet niet wat het is, maar het regent klachten over dit probleem in de laatste paar dagen.

Nee, het is eigenlijk meer zoals wat TFU beschrijft hier: en vervolgens gaat deze hele draad erover

Dus inderdaad, ben ik niet de enige lijkt het wel.

Ik heb een vermoeden dat het sinds firmware 2.2.1 is gekomen. Weet iemand nog wanneer deze is gepubliceerd? En is een rollback naar 2.2 of 2.1 mogelijk?

Bomans 25-03-09 10:35

Tja, als het probleem zich in de nieuwe baseband van 2.2.1 zit, dan is downgraden naar 2.2 geen optie, want die blijft.

ikPhone 25-03-09 10:37

Dan is dus de enige oplossing wachten op FW 3.0.... in de hoop dat daar het probleem wel mee opgelost is....

VdSteen 30-03-09 16:23

Zelfde probleem
 
Hey,

Ik heb sinds vorige Zaterdag hetzeflde probleem met PROXIMUS in Belgie.
3G ging steeds perfect, nooit problemen mee gehad, sinds Zaterdag plotseling "geen service" ... enkel nog goeie ontvangst wanneer 3G is uitgeschakeld ....

bako 30-03-09 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door VdSteen (Bericht 272665)
Hey,

Ik heb sinds vorige Zaterdag hetzeflde probleem met PROXIMUS in Belgie.
3G ging steeds perfect, nooit problemen mee gehad, sinds Zaterdag plotseling "geen service" ... enkel nog goeie ontvangst wanneer 3G is uitgeschakeld ....

Doet een andere sim het wel goed?
Want het kan gewoon je sim zijn.

VdSteen 31-03-09 11:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bako (Bericht 272730)
Doet een andere sim het wel goed?
Want het kan gewoon je sim zijn.

Ja, had met meerdere sims geprobeerd .. allemaal hetzelfde. Gisteren nog maar eens naar PROXIMUS gebeld, blijkt dat ze juist algemene 3G panne hadden bij PROXIMUS ... Sinds gisterenavond werkt 3G terug op mijn iPhone en waarempel zelfs beter dan vroeger ... bijna constant 5 streepjes ontvangst ... :rolleyes:

ikPhone 19-04-09 15:03

Vanmiddag met een beetje hulp van Shapezzzz beta 3 op mijn ikPhone kunnen installeren (nogmaals bedankt!!!!) . Met de nieuwe baseband heb ik naar mijn gevoel beter ontvangst en is het probleem welke ik hier meldde zijn volgens mij opgelost.

Vanmiddag nog 2 keer gehad dat ik geen service had, maar een keer in Flight Mode gezet en het signaal kwam weer terug. Hoe de ervaring met bellen is heb ik nog geen idee van, maar ik heb goede hoop.

Nu gaan we lekker verder spelen met de beta 3!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:04.