iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 3G leeg in 14 uur bij weinig gebruik (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/32070-iphone-3g-leeg-14-uur-weinig-gebruik.html)

bheirman 26-03-09 18:53

iPhone 3G leeg in 14 uur bij weinig gebruik
 
Hallo allemaal,

Ik heb na een jaar trouwe dienst mijn iPhone 2G voor een 3G ingeruild. Ik heb de 3G gejailbreaked en daarna de backup van de 2G op de 3G gezet.
Voor zover ik kan zien draaien er geen programma's als OpenSSH in de achtergrond en ik internet/bel heel weinig.

Hij ligt 's nachts aan de lader tot 8 uur 's ochtends. Om 8 uur 's avonds heb ik nog 20% over en om een uur of 10 valt hij uit.

Ik heb alle algemene tips op dit gebied getest en niets helpt. Scherm gedimt, communicatiediensten uit etc.

Voor de duidelijkheid even een schatting van mijn dagelijks gebruik:

Internet: 30 minuten tot 1 uur
Bellen: 10 minuten
Af en toe een foto'tje etc. maar overig gebruik niet meer dan 30 minuten.
push voor google calendar en voor mobileme (zelfde als met mijn 2g)
mailcheck op 15 minuten voor 1 account. (zelfde als met mijn 2g)

Mijn 2G was aan het eind van de dag meestal nog op 50-60%..

Ik hoop dat iemand mij kan helpen om dit op te lossen.

kleine toevoeging:

Met de processes toggle op sb settings zie ik dat Mail, Safari en Telefoon actief zijn.

Undertaxxx 26-03-09 19:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bheirman (Bericht 271255)
Ik heb de 3G gejailbreaked en daarna de backup van de 2G op de 3G gezet.

:confused:

bheirman 26-03-09 19:59

backup van 2G gemaakt in iTunes
Die 2G backup gerestored op de 3G

Zou volgens mij gewoon moeten kunnen. iTunes vond het in ieder geval prima.

King1987 26-03-09 20:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bheirman (Bericht 271283)
backup van 2G gemaakt in iTunes
Die 2G backup gerestored op de 3G

Zou volgens mij gewoon moeten kunnen. iTunes vond het in ieder geval prima.

Klopt kan ook perfect ;)

Voor je probleem je kan Safari ook beter uitzetten en het liefst op een lege pagina, maar dit kan nooit het probleem veroorzaken dat hij zover leeg moet zijn...bij jou is het wel extreem. :eek: Misschien ermee terug gaan naar de winkel?

iMario 26-03-09 20:08

''iPhone 3G leeg in 14 uur bij weinig gebruik.''

Daar kan ik mee leven hoor. ;) Ook al ben ik de hele dag met mijn iPhone bezig, die van mij houd het maar een uurtje of 5-7 vol.

Joris 26-03-09 20:12

Komt mij ook niet heel extreem voor. Met Wi-Fi, 3G en locatiebepaling de hele dag aan, mailinterval op 15 minuten, jailbreak, een uur internetten en dan nog een half uur bellen vind ik het zelfs behoorlijk aan de ruime kant.

evmw 26-03-09 20:26

Ook ik denk het dat vrij normaal is, vergelijk het ook niet teveel met de iPhone 2G want die heeft andere hardware (en met name 3G trekt je accu leeg).

bheirman 26-03-09 20:32

ik weet dat al die extra's best wel ten koste van accuduur gaan, maar het lijkt mij toch wel normaal dat een toestel bij normaal gebruik minimaal een dag meegaat. Elke nacht laden vind ik geen enkel probleem, maar nu is hij vaak al op voor ik naar bed ga.. En ik ben bepaald geen extreme gebruiker volgens mij.. Als je het ding zakelijk zou gebruiken gebruik je hem volgens mij makkelijk een keer of 5 zoveel..

evmw 26-03-09 20:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bheirman (Bericht 271300)
ik weet dat al die extra's best wel ten koste van accuduur gaan, maar het lijkt mij toch wel normaal dat een toestel bij normaal gebruik minimaal een dag meegaat. Elke nacht laden vind ik geen enkel probleem, maar nu is hij vaak al op voor ik naar bed ga.. En ik ben bepaald geen extreme gebruiker volgens mij.. Als je het ding zakelijk zou gebruiken gebruik je hem volgens mij makkelijk een keer of 5 zoveel..

Dat is vanaf de introductie van dit toestel al bekend, helaas.

bheirman 26-03-09 20:59

ok, maar nu weer terug naar het probleem. We hebben het over 30 minuten tot (max) een uur internetten en ongeveer 10 minuten bellen op een dag. Leg dat even naast de specs van apple..
Apple - iPhone - Technische specificaties

Gesprekstijd: 5 uur
of
Standby tot 300 uur
of
Internet op 3g: 5 uur

Mijn gebruik:
Bellen: 10 minuten (is 0.0333 van 5 uur)
Internet: 30 minuten is 0.1 van totale 5 uur)
samen is dit gebruik dus 0.13 van totale gebruik.
van de 300 uur standby zou ik dus nog 261 (300*0.87) uur over moeten hebben. Hij is na grofweg 14 uur helemaal leeg dus dat betekent dat push en mail en andere verborgen stroomvreters samen goed zijn voor een verbruik van 247 standby uren ofwel 82% van totaal.. En vergeet niet dat bij die 300 uur van apple Wi-Fi gewoon aanstaat...

Als je het mij vraagt is er gewoon iets niet in orde. Ik heb net een nieuwe custom gemaakt en ik ga even testen met alleen mijn standaard instellingen (mail en push) hoe lang hij nu mee gaat.. Ik hoop toch echt dat er een achtergrond dingetje vastzat..

Undertaxxx 26-03-09 21:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bheirman (Bericht 271300)
ik weet dat al die extra's best wel ten koste van accuduur gaan, maar het lijkt mij toch wel normaal dat een toestel bij normaal gebruik minimaal een dag meegaat. Elke nacht laden vind ik geen enkel probleem, maar nu is hij vaak al op voor ik naar bed ga.. En ik ben bepaald geen extreme gebruiker volgens mij.. Als je het ding zakelijk zou gebruiken gebruik je hem volgens mij makkelijk een keer of 5 zoveel..

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evmw (Bericht 271304)
Dat is vanaf de introductie van dit toestel al bekend, helaas.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bheirman (Bericht 271309)
ok, maar nu weer terug naar het probleem. We hebben het over 30 minuten tot (max) een uur internetten en ongeveer 10 minuten bellen op een dag. Leg dat even naast de specs van apple..
Apple - iPhone - Technische specificaties

Gesprekstijd: 5 uur
of
Standby tot 300 uur
of
Internet op 3g: 5 uur

Mijn gebruik:
Bellen: 10 minuten (is 0.0333 van 5 uur)
Internet: 30 minuten is 0.1 van totale 5 uur)
samen is dit gebruik dus 0.13 van totale gebruik.
van de 300 uur standby zou ik dus nog 261 (300*0.87) uur over moeten hebben. Hij is na grofweg 14 uur helemaal leeg dus dat betekent dat push en mail en andere verborgen stroomvreters samen goed zijn voor een verbruik van 247 standby uren ofwel 82% van totaal.. En vergeet niet dat bij die 300 uur van apple Wi-Fi gewoon aanstaat...

Als je het mij vraagt is er gewoon iets niet in orde. Ik heb net een nieuwe custom gemaakt en ik ga even testen met alleen mijn standaard instellingen (mail en push) hoe lang hij nu mee gaat.. Ik hoop toch echt dat er een achtergrond dingetje vastzat..

http://img14.imageshack.us/img14/5963/img0023lie.png

bheirman 26-03-09 21:13

Zo'n scherm zou ik ook graag zien...

jaaplankamp 26-03-09 21:41

Batterij snel leeg
 
Volgens mij ontstaat het probleem via Push met Google.
Mijn ervaring als je dit uitzet dat de batterijduur minimaal 2x langer is.

evmw 26-03-09 21:49

Het kan vele oorzaken hebben dat je niet haalt wat je wilt halen. Slechte netwerk-ontvangst is ook iets wat over het algemeen veel energie kost. Helderheidsinstellingen van je scherm maakt ook uit, zelfs hoog volume van je speaker als je die redelijk vaak gebruikt kost relatief veel stroom.

Eigenlijk zou je eens moeten kijken hoe lang de accu mee gaat als je de SIM er niet in hebt zitten.

Verder schrijf je dat je accu 's avonds leeg is, als je dan ook echt leeg bedoelt dan kan ik alleen maar zeggen dat dit erg slecht is voor de iPhone accu. De levensduur van dit type accu loopt sterk terug als je de iPhone regelmatig leeg laat lopen. Als je even kan opladen, direct aansluiten.

bheirman 26-03-09 21:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jaaplankamp (Bericht 271328)
Volgens mij ontstaat het probleem via Push met Google.
Mijn ervaring als je dit uitzet dat de batterijduur minimaal 2x langer is.

Heb je het hier over de 'nieuwe' google push dienst? Heb je het ook kunnen vergelijken met nuevasync?

Ik heb zojuist mijn telefoon hersteld met nieuw gefabriceerde custom firmware. Nog geen apps geinstalleerd via app store, installer of cydia.

GMail imap op 15 minuten
Google calendar sync (push) aan
MobileMe contacts sync (push) aan

Wi-Fi, 3G, BT en GPS aan (ik gebruik dat allemaal, dus vind het nogal belachelijk als ik die uit moet gaan zetten..)

Ben benieuwd hoe hij er morgenavond aan toe is..

bheirman 26-03-09 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evmw (Bericht 271334)

Verder schrijf je dat je accu 's avonds leeg is, als je dan ook echt leeg bedoelt dan kan ik alleen maar zeggen dat dit erg slecht is voor de iPhone accu. De levensduur van dit type accu loopt sterk terug als je de iPhone regelmatig leeg laat lopen. Als je even kan opladen, direct aansluiten.

Klopt, maar overdag opladen is voor mij erg onhandig.. En daarnaast natuurlijk niet wat ik wil, maar dat moge duidelijk zijn gezien oorspronkelijk bericht ;)

wil 27-03-09 09:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bheirman (Bericht 271335)
Heb je het hier over de 'nieuwe' google push dienst? Heb je het ook kunnen vergelijken met nuevasync?

Ik heb zojuist mijn telefoon hersteld met nieuw gefabriceerde custom firmware. Nog geen apps geinstalleerd via app store, installer of cydia.

GMail imap op 15 minuten
Google calendar sync (push) aan
MobileMe contacts sync (push) aan

Wi-Fi, 3G, BT en GPS aan (ik gebruik dat allemaal, dus vind het nogal belachelijk als ik die uit moet gaan zetten..)

Ben benieuwd hoe hij er morgenavond aan toe is..

Alles wat stroom vreet heb je aan staan. Nog knap dat je er een dag mee haalt.

Kaspers 27-03-09 09:43

Mijn ervaring: 2.2.1 vreet stroom, 2.2 houd het veel langer vol op 1 batterij lading.

bheirman 27-03-09 09:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wil (Bericht 271415)
Alles wat stroom vreet heb je aan staan. Nog knap dat je er een dag mee haalt.

Had exact dezelfde instellingen op mijn 2G, en daarmee haalde ik 2 dagen.. Nu nog niet eens 1.. Ik weet dat de 3G meer verbruikt, maar dit lijkt mij wat te extreem. Maar goed, ik kijk of hij het vandaag langer uithoudt en ik rapporteer vanavond weer :)

"R" 27-03-09 10:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bheirman (Bericht 271422)
Had exact dezelfde instellingen op mijn 2G, en daarmee haalde ik 2 dagen.. Nu nog niet eens 1.. Ik weet dat de 3G meer verbruikt, maar dit lijkt mij wat te extreem. Maar goed, ik kijk of hij het vandaag langer uithoudt en ik rapporteer vanavond weer :)

Probeer het ook eens een volle lading met umts uit


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:44.