//

Oplossing: Dode iPhone 2G nieuw leven in blazen

Oplossing: Dode iPhone 2G nieuw leven in blazen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Heb je een iPhone 2G liggen waarvan je denkt dat deze dood is omdat er op geen enkele manier nog leven in te krijgen is? ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 26-03-09, 23:20
digitrich's schermafbeelding
digitrich digitrich is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Brugge (BE)
Berichten: 33
Stuur een bericht via MSN naar digitrich
Standaard Oplossing: Dode iPhone 2G nieuw leven in blazen

Heb je een iPhone 2G liggen waarvan je denkt dat deze dood is omdat er op geen enkele manier nog leven in te krijgen is? Je hebt alles al geprobeerd van DFU tot de gekste toetscombinaties zoals home + power button + silence button herhaaldelijk in en uitschakelen... Je hebt uit wanhoop ook al je dode iPhone in een zakje in de diepvries geplaatst in de hoop er zo nadien toch weer leven in te krijgen? Je bent er zeker van dat het geen hardware fout kan zijn, want je hebt nooit wat vreemds voorgehad met je toestel, en toch is hij nu opeens dood... DAN MOET JE HET VOLGENDE EENS PROBEREN: sluit de iPhone via een FireWire kabel (ik heb er eentje van Amerikaanse iPod) aan op je PC en hopla de dode iPhone komt weer tot leven!
De toon van deze post is wat ironisch omdat ik het eerst zelf niet kon geloven, maar het toch wel klopt. Ik heb zelf al 2 dode iPhones waar echt niks meer mee aan te vangen was, en iedereen zei dat het een hardware probleem was, tot leven gebracht! Toeval kan het dus niet meer zijn. Beide waren 2G toestellen met 1.1.4 er op, best wel oude beestjes dus. Het vreemde is dat beide toestellen nu enkel kunnen opgeladen of gesynchroniseerd worden via dergelijke Firewire kabel, als je er gewone USB kabel op aansluit gebeurt er helemaal niks! Graag had ik geweten hoe de vork bij dit verschijnsel precies aan de steel zit? Stuurt FireWire een hogere stroom of voltage naar de iPhone dan USB of is dit hetzelfde? Als er nog gebruikers zijn met dode iPhones die nog een laatste poging willen doen voordat ze zich laten overhalen om dure hardware reparaties te ondernemen; doe de FireWire test en post je bevindingen hier. Of heb ik hier wat ontdekt dat al oud nieuws is en lang gekend? Beide iPhones waar dit op toegepast is werken nog steeds normaal, los van het feit dat de eigenaren zich een Amerikaanse FireWire ipod kabel hebben moeten aanschaffen... De 2de iPhone waarmee dit gelukt is had zelfs al maand of 3 in lade bij oud rommel gelegen omdat eigenaar en vele anderen ervan overtuigd waren dat hij hopeloos stuk was. Ik blijf het straf vinden, maar is gewoon zo. Proberen maar!
: )
__________________
You can't depend on your eyes when your imagination is out of focus.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 28-03-09, 20:48
bako bako is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: IJmuiden
Berichten: 1.094
Stuur een bericht via MSN naar bako
Standaard

Dit had je even bij ervaringen moeten plaatsen denk ik.
  #3  
Oud 28-03-09, 21:30
digitrich's schermafbeelding
digitrich digitrich is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Brugge (BE)
Berichten: 33
Stuur een bericht via MSN naar digitrich
Standaard

Whoops, sorry, wist niet beter...
Mod mag dit gerust verplaatsen.
thx
  #4  
Oud 21-01-10, 21:18
remundo7000's schermafbeelding
remundo7000 remundo7000 is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 636
Standaard

Hier ben ik gisteren ook achter gekomen door te testen met de lader van mijn oude ipod 3G, lees nu deze post. Maar het werkt niet helemaal bij de iphone 2G van mij: hij laadt niet op, en doet het dus alleen als hij aan een firewire-lader hangt. Bovendien is er een probleem met de antenne, om de zoveel minuten vallen alle verbindingen uit (Wi-Fi, gprs, gsm). Na een paar minuten komt het dan weer terug, maar valt dan weer uit. De iphone is dus nog steeds onbruikbaar. Heeft iemand dit ook?

Kan het zijn dat de dock connector en de antennes één onderdeel zijn? Ik ga maar even kijken op ifixit bij de teardown!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Dode iphone bjklifatih Jailbreak 6 19-02-10 14:33
iPhone 3G: Dode Iphone SuperDutch Unlock 0 12-08-08 10:17

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:11.