iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   krijg iPhone 3G 16GB niet aan de praat !! (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/32295-krijg-iphone-3g-16gb-niet-de-praat.html)

redfoot 31-03-09 12:49

krijg iPhone 3G 16GB niet aan de praat !!
 
Ik kocht een Iphone 3G/16GB version 2.2.1 in Singapore maar kan hem niet als telefoon gebruiken. Ik heb al jaren KPN als provider maar na de kaart te hebben geinstalleerd, zijn debevindingen als volgt:
  • de iPhone herkent het KPN signaal
  • ik kan sms'en en het internet op
  • wanneer ik mijn nummer bel gaat de iPhone over maar zodra ik opneem wordt de verbinding verbroken en krijg ik de melding dat er "om technische redenen geen verbinding tot stand kan worden gebracht"
  • ik heb de "jailbreak" geinstalleerd in de hoop dat dit werkt maar helaas ....
  • ik ben 2x bij het KPN Buiness Center geweest maar ze konden het probleem niet vinden
  • ik heb de Technische Dienst gebeld, deze meldde dat ze de iPhone "konden zien" (dus dater contact was), ze konden het toestel bellen maar ik kom wederom niet opnemen.
Heeft iemand een suggestie?

Bomans 31-03-09 13:08

Probeer eens te herstellen in itunes.
Geen backup terugzetten nadien.

evmw 31-03-09 13:10

Is het een simlock vrij toestel of gebruik je vage unlock trucs?

redfoot 31-03-09 13:14

In Singapore werd mij verzekerd dat het toestel simlockvrij is. De wnkel waar ik het toestel heb gekocht heeft een goede reputatie.
Ik heb ook al diverse malen de software opnieuw via iTunes geinstalleerd maar zonder succes

evmw 31-03-09 13:16

Leen even van iemand een ander SIM kaart (liefst geen KPN) en test het dan even om te kijken of het wel lukt. Kan een SIM kaart issue zijn (of probleempje met KPN netwerk, heb al meerdere klachten van mensen gehoord met KPN die alleen konden smsen sindskort).

redfoot 31-03-09 13:35

heb ik ook al geprobeert maar dat werkt ook niet. Is er een methode om vast te stellen of het toestel echt geen simlock heeft of is "proberen met een niet-KPN kaart" een onomstotelijk bewijs dat het toestel gelocked is?

evmw 31-03-09 13:37

Als je geen QuickPWN gebruikt en de KPN simkaart werkt direct dan zal hij wel geen simlock hebben (KPN zit niet in Singapore).

edit
hmm je hebt 2.2.1 dan moet het eigenlijk wel een simlock vrij ding zijn

redfoot 31-03-09 13:46

Ik heb QuickPWN geinstalleerd maar geen resultaat. Ik kwam wat info over Yellowsn0w tegen op het internet, heeft het zin om dat te proberen?

iMario 31-03-09 13:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evmw (Bericht 273034)
edit
hmm je hebt 2.2.1 dan moet het eigenlijk wel een simlock vrij ding zijn

Waarom? Ik heb ook Firmware 2.2.1 geinstalleerd staan, maar gebruik wel yellowsn0w om te Unlocken. Updaten (zonder Baseband update) gaat makkelijk met een custom firmware.

redfoot 31-03-09 13:53

UIt de info dacht ik op te kunnen maken dat de installatie van QuickPWN mijn probleem zou kunnen oplossen. Raad je aan om via iTunes te herinstalleren en daana Yellowsn0w te installeren?
Kun je ook uitleggen wat je bedoelt met de referenti naar "custom software"? Ik ben een relatieve leek op dit gebied zoals je begrepen zult hebben.

evmw 31-03-09 13:54

Als je toetsel simlockvrij is moet je geen QuickPWN of Yellowsnow gaan gebruiken, dit zorgt regelmatig juist voor problemen.

iMario 31-03-09 13:59

Met een simlockvrij toestel: Gewoon updaten in iTunes en Jailbreaken (en activeren) met QuickPwn.

King1987 31-03-09 14:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iMario (Bericht 273047)
Met een simlockvrij toestel: Gewoon updaten in iTunes en Jailbreaken (en activeren) met QuickPwn.

Als hij simlock vrij is (fabrieks-af) hoef je quickpwn niet te gebruiken voor activatie ;)

iMario 31-03-09 14:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 273052)
Als hij simlock vrij is (fabrieks-af) hoef je quickpwn niet te gebruiken voor activatie ;)

Activeren doet QuickPwn toch van zelf wel, kun je niet eens kiezen :D.

redfoot 31-03-09 14:10

Dan nogmaals de vraag: hoe kan ik controleren of het toestel werkelijk symlockvrij is. Met de KPN, Hi of O2 werkt hij in ieder geval niet.

evmw 31-03-09 14:24

Wat denk je zelf? Doe een restore en stop er 2 verschillende SIM kaarten in ;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:30.