iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Geen USB herkenning in DFU (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/32425-geen-usb-herkenning-dfu.html)

Maartenombe 02-04-09 17:53

Geen USB herkenning in DFU
 
hallo,

Sinds een tijdje kan mijn pc niet meer mijn iPhone (3g) zien.
Ik wou het er weer is ophalen, want hij liep weer traag :P

Dus ik dacht, als ik nou in instellingen druk op de optie Alles Herstellen, dan moet hij het doen.

Helaas werkte dat niet, hij blijft hangen tijdens het booten, ik blijf maar dat lief schattig gehapte appeltje zien, en verder kom ik niet!

Zodra ik hem in DFU mode zet, vertelt Vista mij dat het usb apparaat niet wordt herkent, en ik heb dit op meerdere pc's getest!

Wie oh wie kan mij helpen?
Ik ben bang datie kapot is...

bako 02-04-09 18:06

Heb je het alleen op vista geprobeert?
of op windows XP of Mac (als je het met een mac doet dan heb je een usb hub nodig)

Maartenombe 02-04-09 18:33

2x op Vista, 2x op XP en zelfs met Linux, ik ben bang dat m'n usb drivers eraf zijn...

evmw 02-04-09 18:36

Mogelijk opties van het probleem:

- slechte kabel
- vuile/beschadigde dock-connector op iPhone
- defect aan iPhone

Maartenombe 02-04-09 21:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evmw (Bericht 274088)
Mogelijk opties van het probleem:

- slechte kabel
- vuile/beschadigde dock-connector op iPhone
- defect aan iPhone

een vriend van me, heeft precies hetzelfde probleem als mij (behalve dat zijn systeem nog wel gewoon boot, en die van mij niet)
dus ik hoop dat meerdere mensen het zelfde hebben, dat het mis aan apple ligt? (zie iTunes)

ArB 02-04-09 21:26

Laat hij nog wel op via de kabel ?
In DFU zetten werkt ook niet ?

Maartenombe 03-04-09 18:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ArB (Bericht 274197)
Laat hij nog wel op via de kabel ?
In DFU zetten werkt ook niet ?

ik kan hem eigenlijk alleen maar in DFU zetten, want tijdens het booten loopt hij vast.
en ik krijg recovery mode maar niet voor mekaar (hopelijk wilt dat helpen)

zelf denk ik dat er een fout is met de software? of ligt het bij mijn iPhone?
weet iemand of ik hem dan simpel kan terug brengen?

bako 03-04-09 19:15

Heb je een anders snoertje geprobeerd?

Maartenombe 03-04-09 19:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bako (Bericht 274462)
Heb je een anders snoertje geprobeerd?

yes, 2 verschillende.
ik ga zondag dan maar naar de t-mobile shop, kijken of ze hem daar kunnen innemen.
of kan ik beter naar de apple store gaan?

bako 03-04-09 19:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maartenombe (Bericht 274474)
yes, 2 verschillende.
ik ga zondag dan maar naar de t-mobile shop, kijken of ze hem daar kunnen innemen.
of kan ik beter naar de apple store gaan?

Volgens mij maakt het niet uit (mijn voorkeur: Apple)

Maartenombe 03-04-09 19:51

oke bedankt,

ik ben bang dat hij dus echt naar de ***** is, kunnen ze zien of er een jailbrake op staat? zo ja wat zijn dan de gevolgen?

ButcherJF 04-04-09 07:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maartenombe (Bericht 274456)
ik kan hem eigenlijk alleen maar in DFU zetten, want tijdens het booten loopt hij vast.
en ik krijg recovery mode maar niet voor mekaar (hopelijk wilt dat helpen)

zelf denk ik dat er een fout is met de software? of ligt het bij mijn iPhone?
weet iemand of ik hem dan simpel kan terug brengen?

Heb je je iPhone al wel eens echt uit gekregen? Ik heb de indruk dat dat niet het geval is.
Hou de beide knoppen eens tegelijk net zolang ingedrukt totdat je iPhone vanzelf uit gaat. Hang hem daarna aan je pc. Verschijnt er dan een appeltje, is ie toch niet echt uit geweest. Probeer hem op dat moment eens uit te sliden. Wil dat ook niet, dan nogmaals de beide knoppen proberen.
Wellicht moet je dit een aantal keren herhalen voordat ie echt geen sjoege geeft als je hem aan je pc hangt. Is dat (eindelijk) het geval, probeer dan eens in recovery te komen.

Maartenombe 04-04-09 10:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF (Bericht 274564)
Heb je je iPhone al wel eens echt uit gekregen? Ik heb de indruk dat dat niet het geval is.
Hou de beide knoppen eens tegelijk net zolang ingedrukt totdat je iPhone vanzelf uit gaat. Hang hem daarna aan je pc. Verschijnt er dan een appeltje, is ie toch niet echt uit geweest. Probeer hem op dat moment eens uit te sliden. Wil dat ook niet, dan nogmaals de beide knoppen proberen.
Wellicht moet je dit een aantal keren herhalen voordat ie echt geen sjoege geeft als je hem aan je pc hangt. Is dat (eindelijk) het geval, probeer dan eens in recovery te komen.

voor zover ik weet, staat hij de hele tijd uit.
en het is wel wat je zegt, dat als ik hem in m'n pc hang dat ik dan dat apple logo zie.
sliden is geen optie, want tijdens het booten blijft hij hangen.
Ik kom haast niet in recovery mode, want hij gaat of uit of in DFU.
als ik hem in DFU doe, dan geeft windows aan dat het usb apparaat niet word herkent.

klojo80 04-04-09 15:31

hallo,
heb hier vandaag een iphone (1e gen) in mn handen gekregen...

exact dezelfde sympthomen als de jouwe...
ik haal er ook niets meer uit dan de pwn ananas of dfu met steve jobs...
maar ook geen herkenning in windows (xp)

met mijn eigen phone werkt alles ok...

iemand nog suggesties?

noob vraagje... wat is het vershil tss DFU en recovery mode??

mvg

Herr Klojo

Maartenombe 04-04-09 16:28

ik kom net van de t-mobile shop, ze gaan hem repareren, en over 10 dagen krijg ik bericht.

heeft iemand ervaring met jailbrake en reperatie? :P

Een tijdje geleden was mn iPhone kapot, en kreeg ik van t-mobile een nieuwe!!

Maar... er treden nu alweer problemen op!
Ik heb een usb ingang aan de voorkant van mijn pc, en waarschijnlijk is dat defect, want ik heb het gevoel dat ik de usb ingang van mn iPhone heb opgeblazen om het even grof te zeggen. Want mijn pc reageert niet als ik hem aan de pc hang, en ik krijgt hetvolgende tezien: USB apparaat wordt niet herkend. Sinds ik dat heb, weet ik echt niet meer wat ik moet doen! ik heb heel het forum afgezocht en alles geprobeert! Helaas zonder succes. En teven laad mijn iPhone alleen maar op (als ik hem in het stopcontact steek) als ik een sms krijg of wordt gebeld :S vage shit iig.

Heeft iemand anders hier ook ervaringen mee? Want ik vind het wel heel erg vreemd dat ik bijna hetzelfde weer heb!

Groeten,

Maarten

OiP 04-06-09 18:34

Probeer eens in een andere usb poort (achteraan)?

Maartenombe 04-06-09 21:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door OiP (Bericht 291840)
Probeer eens in een andere usb poort (achteraan)?

al geprobeert, maar helaas werkt dat niet.
op 3 verschillende pc's geprobeert (winXP, Vista en W7/UNBUTU(Linux) )

ik baal hier wel van, want ik kan hem nu moeilijk terug brengen ivm de jailbake, is dat te verwijderen zonder pc?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:35.