//

TIP: Overgang van Belgisch naar Nederlands netwerk

TIP: Overgang van Belgisch naar Nederlands netwerk discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hi Ik woon net over de grens in belgie, maar heb een NL T-Mobile abo omdat ik in Nederland werk. Nu heb ik regelmatig dat ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 03-04-09, 12:48
Gabrie Gabrie is offline
• iOS 2.1
• 3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 30
Standaard TIP: Overgang van Belgisch naar Nederlands netwerk

Hi

Ik woon net over de grens in belgie, maar heb een NL T-Mobile abo omdat ik in Nederland werk. Nu heb ik regelmatig dat wanneer ik van Belgie naar Nederland rij, bij Geleen de A2 op en dan helemaal de A2 naar Eindhoven. Dat het erg lang duurt voordat ik van belgische Mobistar netwerk switch naar nederlandse T-Mobile. Ben soms als bij Weert voordat het netwerk omschakelt.

Heb er nu iets opgevonden wat helpt en weet nu ook wat niet helpt

Wat NIET helpt is iPhone uitzetten, herstarten of in en uit vliegtuigmodus zetten, want om de een of andere reden pikt ie dan toch weer het vorige netwerk.

Wat WEL helpt, maar niet handig is, is om te kiezen voor handmatige keuze. Je ziet dan wel T-Mobile en je kunt die kiezen, maar als je weer terug in belgie komt, wordt het vreemd genoeg heel lastig. Wanneer ik dan in belgie ben en geen bereik meer heb, switched de iPhone niet meer naar een ander netwerk. Logisch, want hij staat op handmatig. Maar bij het proberen om om te zetten op automatisch, krijg ik na lang wachten altijd een time-out en kan hem dan nog steeds niet op automatisch zetten.

Wat WEL helpt en WEL handig is !! Als je denkt dat je over kunt op NL netwerk, ze je het netwerk op handmatig, dan zoekt ie t-mobile. Die kies je dan. Blijf gewoon in het netwerkscherm staan en wacht tot je bovenin ziet dat je idd voldoende bereik hebt op T-Mobile. Vervolgens zet je netwerk weer om naar automatisch. Nu pakt ie meteen weer t-mobile en als je dan weer belgie in gaat, schakelt ie wel netjes om.

Raar maar waar...

Gabrie
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-04-09, 14:34
lechef lechef is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 5
Standaard

@ Gabrie,

Heb hetzelfde vervelende probleem, ik woon in Nederland, en werk net over de grens in Belgie. Naar Belgie toe schakeld hij snel over op het Belgische net. Eenmaal terug in Nederland schakeld hij in 9 van de 10 gevallen niet over op t- Mobile.

Ik gebruik ook het laatste foefje dat Gabrie gebruikt om zo snel mogelijk weer over te schakelen op het t- Mobile netwerk.

Heeft hier iemand anders een minder omslachtige oplossing voor?

Le Chef
Reageren

Labels
belgie, roaming



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone '2G' van Engels naar Nederlands yannickvanhex iPhone algemeen 1 15-09-10 11:13
overgang van 3GS naar 4... WDJ iPhone Apps 1 25-08-10 09:26
Taal van engels naar nederlands aeger Archief 3 27-07-09 22:10
van nederlands naar engels? tinos iPhone algemeen 0 10-12-08 12:00

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:30.