iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Productiedatum iPhone achterhalen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/32789-productiedatum-iphone-achterhalen.html)

Nemisis2003 11-04-09 17:19

Productiedatum iPhone achterhalen
 
edit: tooltje gevonden :D

http://www.chipmunk.nl/klantenservice/applemodel.html

Hallo mensen,

Volgens mij is hierover nog geen thread te vinden op iPhoneclub.nl, dus bij deze.
Is het mogelijk om a.d.h.v. je serial no. de productie datum van je iPhone ongeveer te achterhalen?
Ik heb een 1e generatie iPhone, heb em zelf sinds 1 april precies een jaar. Destijds tweedehands in zeeeer goede staat gekocht, maar ben toch wel benieuwd hoe oud hij nou werkelijk is.

Mijn serial no. is:
Model no. : A1203
FCC ID: BCGA1203

Wie kan mij meer vertellen ? :D

Nemisis2003 11-04-09 17:25

Klantenservice: Serienummers

Kwam dit net tegen, schijnt dat mijn iPhone in Augustus 2007 geproduceerd is.

cwsmdb 03-11-09 20:22

serienummer
 
hallo mede forumlezers

ik heb geweten dat je op een of andere manier aan het serienummer kan zien hoe oud de iphone is.
ik weet niet meer aan welke posities van het serienummer
is dit ook zo bij een ipod
mijn dochter wil nl een touch kopen en k wil toch wel weten wat ik aangeboden krijg
zou fijn zijn als jullie me kunnen helpen

iScorpio 03-11-09 20:23

Probeer deze link eens ;)

cwsmdb 03-11-09 20:34

oke dat werkt goed
heb het even geprobeerd op mijn iphone en een ipod die ik al heb
dank je voor de tip

Timmeh_ 03-11-09 20:45

// Discussies samengevoegd.

Menno0 04-11-09 15:56

jailbreak.. wel of niet?
 
hallo allemaal..

Mijn (gejaibreakte) iPod was kapot gegaan..
ik heb hem hersteld en teruggebracht..

nu heb ik een nieuwe iPod touch gekregen, maar is dit de nieuwe 2G of de oude 2G?

het serienr begint met:9E********

en het model nr is:A1288

kan iemand het hieraan zien?

en kan ik hem ook jailbreaken..

greetz Menno

WDS001 04-11-09 15:59

// Discussies samengevoegd.

Menno0 04-11-09 16:10

ik heb de link gebruikt van scorpiosoft, maar ik weet dan eignelijk nog niet of dit dan de nieuwe tocuh is..

ik krijg dit te zien:

Modbreak:
Hij is van week 41 uit 2009, dus behoorlijk nieuw

Ik heb de rest even weggehaald



oke bedankt..

het is dus de 2g V2?

belgiumiphone 05-11-09 17:24

Ik heb een iphone 3gs met een serienr. dat begint met 88939. Die is gefabriceerd in de 39 ste week van 2009 in een fabriek in china (die worden blijkbaar wel snel verscheept want ik heb de mijne gekocht in belgië op 10 oktober, dat is de 41ste week...?).

Mijn vriend heeft een iphone 3g met een serienr. dat start met 88839. Die is gemaakt in de 39ste week van 2008, in dezelfde fabriek in china.

Mag ik daaruit besluiten dat:

- de eerste 2 cijfers staan voor de fabriek van productie
- het 3de cijfer staat voor het jaar van productie
- het 4de en 5de cijfer staan voor de week van productie

Wat denken jullie?
Ik vraag mij trouwens af hoe die website aan deze informatie komt?

kamikees 01-12-09 12:23

serienummer checker om prod. datum te achterhalen
 
Dag allen,

informatie is al eens geweest, maar denk dat ik mensen hier mee kan helpen. Hoop niet dat door moderator op slot wordt gegooid.:d

Ik was vorige week op zoek naar een iphone 3GS met productiedatum die ligt voor week 40 (dit ivm het lastiger jailbreaken van toestellen van na die datum ivm nieuwe bootrom versie)

Ben vervolgens diverse winkels binnengestapt met de vraag of ik de iphone (in de doos) even mocht zien.

Je kunt namelijk aan de hand van het serienummer op de doos zien wat de productieweek en jaar is.

het derde cijfer van het serienummer is het jaar (in mijn geval 9= 2009)
het vierde en vijfde cijfer geeft de productieweek aan (in mijn geval 36)

Heb hem dus gekocht en via onderstaande link gechecked en...... het klopt die van mij is idd van week 36, ondanks dat ik hem deze week 49 heb gekocht.
Hoe kan dit? Ik denk omdat ik hem hem gekocht bij een grote keten en die hebben een groot magazijn ergens landelijk waar ze vanuit bevoorraad worden. Iphone met productiedatum van voor week 40 zijn nog gewoon te koop, als je alleen maar even een rondje langs de winkels doet om het serienummer te checken.

Succes


Klantenservice: Serienummers

WDS001 01-12-09 12:30

//Discussies samengevoegd.

polowater 10-01-10 13:04

Productieweek: 47 (november)
Serienummer:5K.....

Dit toestel heb ik gekregen als vervanging van mijn 3GS 32GB wit van Juli 2009 die haarscheurtjes vertoonden. Blijkbaar heb ik een refurbished model waar in November nieuw leven in geblazen is, teruggekregen.

Nemisis2003 10-01-10 22:06

Hij is niet in november nieuw leven ingeblazen. Hij is toen geproduceerd, later nieuw leven ingeblazen. Ze updaten niet, nadat hij is uitgegeven. Productiedatum staat vast.

Leonk 20-04-10 08:35

word inderdaad snel verscheept...

Production year: 2010
Production week: 13 (April)
Production number: 36473 (within this week)

15-4-2010 gekocht in België

anderhalve week later


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:51.