iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Bluetooth en 3G eenvoudiger aan-/uitzetten? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/32806-bluetooth-3g-eenvoudiger-uitzetten.html)

iWilco 12-04-09 12:52

Bluetooth en 3G eenvoudiger aan-/uitzetten?

Weet iemand of er geen snellere methode is, bv. via een app, om 3G of bluetooth aan- en uit te zetten?
Ik heb beiden (en zeker bluetooth) niet constant nodig en schakel ze dus regelmatig weer in- of uit om batterijduur te sparen. Helaas moet ik dan steeds maar weer alle menu's via instellingen door om dit te doen.
Een simpel icoontje op het springboard als aan/uit-schakelaar zou een hoop schelen.

iScorpio 12-04-09 13:04

Als eerste je iPhone Jailbreaken en dan via Cydia BossPrefs installeren. Er zijn ook andere Cydia programma's (bv. voor Wi-Fi) die een icoon op je spingboard plaatsen waarmee je het met 1 simpele knop kan aan- of uitzetten.

King1987 12-04-09 15:46

Of je moet SBsettings installeren uit Cydia, maar daarbij moet ik even opmerken dat openssh altijd bij een reboot altijd weer aanstaat.

francebramie 12-04-09 19:36

Ik gebruik ook SBsettings en dat werkt heel goed.

iWilco 13-04-09 12:36

OK, dus m.b.v. jailbreaken moet het lukken. Nu heb ik me daar eerlijk gezegd nog nooit in verdiept, dus dat zal nog wat studie-werk kosten. Gaat wel lukken.
Weet iemand toevallig of het in OS 3.0 misschien eenvoudiger kan? Ik zie dat sommigen van jullie al met de beta aan de slag zijn.

King1987 13-04-09 12:41

In 3.0 is het nog niet eenvoudiger, en Bossprefs en SBsettings werkt nog niet :(

iWilco 13-04-09 20:45

OK, jailbreak is gelukt. Was maar eng om te doen vond ik. Maar goed, nu zal ik eens kijken wat ik allemaal met hulp van Cydia kan.
Alvast dank.

SBsettings werkt perfect. Daar was ik naar op zoek. Dank jullie wel! Probleem opgelost.

Timmeh_ 14-04-09 11:23

Ik had SBsettings eraf gegooit en BossPrefs ge´nstalleerd..
Welke is nou beter, want je kan nu met de nieuwe versie van SBsettings het roteren uitzetten en dat wil ik toch wel graag :D

iScorpio 14-04-09 11:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Timmeh_ (Bericht 277469)
Welke is nou beter, want je kan nu met de nieuwe versie van SBsettings het roteren uitzetten en dat wil ik toch wel graag :D

Dat blijft een persoonlijke smaak, welke je wilt blijven gebruiken. Heb je ook OpenSSH ge´nstalleerd, moet je goed begrijpen dat deze steeds open staat (na een reboot) als je SBSettings gebruikt. Niet iedereen wil dit.

Timmeh_ 14-04-09 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft (Bericht 277471)
Dat blijft een persoonlijke smaak, welke je wilt blijven gebruiken. Heb je ook OpenSSH ge´nstalleerd, moet je goed begrijpen dat deze steeds open staat (na een reboot) als je SBSettings gebruikt. Niet iedereen wil dit.

Ik vergeet SSH ook regelmatig weer uit te zetten, dus daarvoor hoef ik t niet te laten ;)
Maar kan je met BossPrefs het roteren ook uitzetten?
Zo niet, stap ik denk ik (alweer) over :rolleyes:

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:55.