iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Iphone blijft vaslopen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/32842-iphone-blijft-vaslopen.html)

Patrick89 13-04-09 14:43

Iphone blijft vaslopen
 
Halo,

Ik heb sinds gisteren erg veel problemen met me Iphone 3G

Hij liep vast zoals wel is vaker was gebeurt , en ik heb hem toen gereset. Helaas blijf hij toen op het Apple logo hangen en ik kreeg een endless reboot.

Toen ik thuis kwam , heb ik de software geupdate van 2.2 naar 2.2.1 (de custom firmware van hier ) Nog steeds heb ik hetzelfde probleem heb de iphone al talloze keren hersteld en in dfu hersteld allemaal zonder resultaat.

Na een herstel van de firmware m.b.v dfu , komt hij op het homescreen , loopt vast na enkele handelingen , en blijft hierna hangen op het apple logo.

Soms als hij is vastgelopen en ik haal de simkaart eruit , dan reageert de iphone ineens weer , en als ik de sim er weer in doe loopt hij weer vast.

Iemand enig idee wat ik nog meer kan doen? of is de iphone afgeschreven?

evmw 13-04-09 14:49

Probeer dan even met een andere SIM-kaart, of gebruik hem een paar uur/dag zonder SIM kaart. Dan weet je in ieder geval in welke richting je moet zoeken.

Patrick89 13-04-09 14:57

Zonder simkaart wil hij wel opstarten zonder endless reboot , maar loopt net zo snel weer vast , nu liep bij bijvoorbeeld vast doordat ik even op de power knop drukte , om hem te locken, en nu zie ik een heel gedimt springboard , en kan niks meer doen.

ButcherJF 13-04-09 15:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick89 (Bericht 277209)
Halo,

Ik heb sinds gisteren erg veel problemen met me Iphone 3G

(....)
afgeschreven?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick89 (Bericht 277214)
Zonder simkaart wil hij wel opstarten zonder endless reboot , maar loopt net zo snel weer vast , nu liep bij bijvoorbeeld vast doordat ik even op de power knop drukte , om hem te locken, en nu zie ik een heel gedimt springboard , en kan niks meer doen.

Heb je na de update naar de custom een backup teruggezet? Zo ja, dan is daarmee een evt. fout ook teruggezet.

Probeer nogmaals met de custom te herstellen, maar zet dan geen backup terug; meld je iPhone aan als 'nieuw'. Zorg wel eerst voor een kopie van je belangrijke gegevens als contacten e.d.

Als je iPhone helemaak niks doet momenteel kun je hem ws. toch uitkrijgen door het ingedrukt houden van de home- en sleepbutton totdat ie vanzelf uitgaat. Daarna de stappen uit de Wiki weer volgen om de custom er op te krijgen. Succes!

Patrick89 13-04-09 15:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF (Bericht 277217)
Heb je na de update naar de custom een backup teruggezet? Zo ja, dan is daarmee een evt. fout ook teruggezet.

Probeer nogmaals met de custom te herstellen, maar zet dan geen backup terug; meld je iPhone aan als 'nieuw'. Zorg wel eerst voor een kopie van je belangrijke gegevens als contacten e.d.

Als je iPhone helemaak niks doet momenteel kun je hem ws. toch uitkrijgen door het ingedrukt houden van de home- en sleepbutton totdat ie vanzelf uitgaat. Daarna de stappen uit de Wiki weer volgen om de custom er op te krijgen. Succes!

Dit heb ik uiteraard ook geprobeerd en dit helpt ook niet. Heb hem als nieuwe iphone geconfigureerd.

macmichel 13-04-09 15:20

Probeer eens je iPhone te herstellen zonder jailbreak dus niet met de costum van hier.

Patrick89 13-04-09 15:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macmichel (Bericht 277225)
Probeer eens je iPhone te herstellen zonder jailbreak dus niet met de costum van hier.

Dan wordt me baseband geupdate en kan ik yellowsn0w niet meer gebruiken , ben nu aan het proberen met firmware 2.0.

Tamara1980 26-04-09 10:11

Hallo,

Hoe heb je dit probleem opgelost ik zit nu met precies hetzelfde versie 2.2.1 en jailbreak.

Ik hoor het graag.

Groetjes Tamara

Patrick89 26-04-09 10:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tamara1980 (Bericht 281040)
Hallo,

Hoe heb je dit probleem opgelost ik zit nu met precies hetzelfde versie 2.2.1 en jailbreak.

Ik hoor het graag.

Groetjes Tamara

Ik heb de iphone verkocht voor onderdelen , het is mij niet gelukt helaas.

Shorty007 26-04-09 13:30

Mijn Iphone blijft ook wel eens hangen, kan niks meer doen dan.
wat ik dan doe is me iphone aan me mac hangen en dan doetie t weer :D

Saik0 26-04-09 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shorty007 (Bericht 281084)
Mijn Iphone blijft ook wel eens hangen, kan niks meer doen dan.
wat ik dan doe is me iphone aan me mac hangen en dan doetie t weer :D

Ik heb de iPhone van patrick gekocht. Ik heb uiteindelijk het logic board gebruikt van deze iphone met andere onderdelen om er 1 van te maken. Nadat ik de baseband gedowngrade heb, heb ik er mijn eigen custom firmware opgezet (2.2.1) en alles werkt gewoon (met unlock). Waarschijnlijk ligt het probleem dus toch in de software. De iPhone is nog geen 1 keer vastgelopen sinds ik de firmware erop gezet heb.

Patrick89 26-04-09 17:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Saik0 (Bericht 281155)
Ik heb de iPhone van patrick gekocht. Ik heb uiteindelijk het logic board gebruikt van deze iphone met andere onderdelen om er 1 van te maken. Nadat ik de baseband gedowngrade heb, heb ik er mijn eigen custom firmware opgezet (2.2.1) en alles werkt gewoon (met unlock). Waarschijnlijk ligt het probleem dus toch in de software. De iPhone is nog geen 1 keer vastgelopen sinds ik de firmware erop gezet heb.

Mooi om te horen:)

Saik0 26-04-09 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick89 (Bericht 281156)
Mooi om te horen:)

Ja mn vriendin is er ook wel blij mee ;)
Had jij nou problemen met DFU mode op je mac? omdat je geupdate had naar 10.5.6? Volgens mij las ik dat ergens?

Patrick89 26-04-09 17:29

Dat klopt inderdaad. en ik heb thuis alleen maar Mac's, er is wel een fix voor maar vind die een beetje te omslachtig. De laatste restore (niet in dfu) had ik bij een vriend van me gedaan (windows) en toen liep die tot ik hem aan jou gaf niet meer vast.

Saik0 26-04-09 17:34

Oke, ik heb een simpele patch gedraait die iets verandert waardoor het wel weer werkt.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:10.