iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   geen service, herkent simkaart niet! (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/32890-geen-service-herkent-simkaart-niet.html)

phill 14-04-09 15:28

geen service, herkent simkaart niet!
 
hallo,

ik heb een iphone 3g 8gb zwart. 2.2 versie.
hij komt uit de US maar heb hem toen geunlocked met quickpwnd en dat ging prima! totdat ik geen service meer kreeg en de telefoon mn simkaart niet meer herkende. heb al meerdere dingen geprobeerd:

- vliegtuigmodus aan en uit
- herstellen van netwerkinstellingen
-simkaart in andere mobiel gedaan en gebeld ermee en weer terug stoppen

dit helpt allemaal niet!
kan iemand mij a.u.b. helpen!?

gr phil

evmw 14-04-09 15:39

Hij herkend dus helemaal geen SIM kaart meer? Dan is waarschijnlijk iets mis met je SIM kaart mechanisme, anders kan een volledige restore wellicht nog uitkomst bieden.

phill 14-04-09 15:50

als ik hem aandoe dan komt er geen service te staan. doe ik hem heel even op vliegtuigmodus en weer aan dan komt er heel even zoeken te staan maar dat veranderd al gauw in : ---- en dan weer geen service.

moet ik niet teovallig iets nieuws installeren?

iKnidreeg 14-04-09 16:13

Stop je simkaart eens in een ander simlockvrij toestel, en kijk of je daar wel service hebt. Zo niet, dan ligt het aan je simkaart.

bako 14-04-09 16:59

Je zegt unlocked via quickpwn,
Ik denk dat je yellowsnow bedoeld of niet?

Want dan kan je yellowsn0w even opnieuw installeren.

phill 14-04-09 19:42

ja sorry yellowsnow. heb ook al geprobeerd om de sim in een andere mobiel te doen. dan doet hij het wel..

het is ook plotseling gebeurd. hij werkte prima maar opeens niet meer.

Nyno 22-04-09 21:42

Ik heb exact het zelfde probleem.
Dit bericht heb ik ergens anders ook al op het forum gezet, maar nog maar een keertje:

Ik heb een iPhone 2G uit Amerika, gejailbreakt en unlocked met QuickPwn.
Ik had eerst 1.1.4 en ineens, van de een op de andere seconde, vond hij mijn (Hi) simkaart niet meer, terwijl hij het daarvoor gewoon deed.
Nu heb ik m geupdate naar 2.2.1 en bewerkt met QuickPwn, maar nu vindt ie nog steeds mij simkaart niet.
It goes without saying dat ik echt baal, omdat ik m nu dus niet meer kan gebruiken als telefoon...

thnx!!

bako 22-04-09 23:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nyno (Bericht 280367)
Ik heb exact het zelfde probleem.
Dit bericht heb ik ergens anders ook al op het forum gezet, maar nog maar een keertje:

Ik heb een iPhone 2G uit Amerika, gejailbreakt en unlocked met QuickPwn.
Ik had eerst 1.1.4 en ineens, van de een op de andere seconde, vond hij mijn (Hi) simkaart niet meer, terwijl hij het daarvoor gewoon deed.
Nu heb ik m geupdate naar 2.2.1 en bewerkt met QuickPwn, maar nu vindt ie nog steeds mij simkaart niet.
It goes without saying dat ik echt baal, omdat ik m nu dus niet meer kan gebruiken als telefoon...

thnx!!

Heb je nadat je heb geupdate een backup op je iphone gezet?
Want dat kan er voor zorgen dat de fout nogmaals op de iphone word gezet.

Probeer nogmaals herstellen/ activeren zonder nog maar iets er op te zetten, Kijken of hij dan iets ziet.

Nyno 22-04-09 23:15

Ik heb mijn backup er niet weer terug op gezet. Alleen m'n agenda gesynched met Outlook...
Btw, mn sim doett wel in mn Nokia telefoon en tis n vrij nieuwe simkaart.

ArB 22-04-09 23:19

Ik neem aan dat je de juiste bestanden hebt opgegeven voor Bootneuter ?
En dan bedoel ik de BL39.bin en de BL46.bin ?

Bootneuter werkt trouwens niet goed meer onder 2.2.1
Je kunt beter eerst 2.0 erop zetten en daarna met quickpwn de unlock doen. Dat gaat haast altijd goed.
Daarna kun je gewoon restoren naar 2.2.1

Nyno 22-04-09 23:24

kheb eerst 2.0 erop gezet.
toen 2.2.1 en quickpwn eroverheen.
maar ik had het simkaartprobleem al toen ik nog 1.1.4 had. *snapt er nix van* :(

ArB 22-04-09 23:27

Werkt de Wi-Fi en Bluetooth nog wel ?
Kijk eens bij general / about staat daar nog wel een imei nummer en een mac adres voor de Wi-Fi ?

Nyno 22-04-09 23:32

Ja, beide staan er nog in.
Mn Wi-Fi doet t, bluetooth weet k niet.

ArB 22-04-09 23:37

Als er dan ook bij modem firmware 04.05.04_G staat dan is er in principe niets aan de hand. Heb je al een andere sim-kaart geprobeerd ?

Nyno 22-04-09 23:41

Ja, dat staat er. Andere sim ziet ie ook niet.
Ookal geprobeerd om m in vliegtuigmodus te zetten en weer terug, maar dan zegtie telkens 'Geen simkaart geïnstalleerd"

:'(

Jamalietjuh 25-10-11 23:24

even herstarten mischien?
Of zit er nog garantie op?
kan je even terug gaan naar de winkel

ballegooier 25-10-11 23:43

Ook goeiemorgen! :)

Ik denk dat TS allang een vervolg actie achter de rug heeft, ruim 2 jaar later.... :D


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:19.