iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   geen bereik in stand by modus (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/331-geen-bereik-stand-by-modus.html)

buck 28-09-07 11:10

geen bereik in stand by modus
 
Als ik de iPhone in de standby modus zet (knop rechtsboven) dan gaat hij autom op de voicemail? Hoe kan dat?

IBoner 28-09-07 12:13

Gebruik je T-mobile?

buck 28-09-07 13:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IBoner (Bericht 2602)
Gebruik je T-mobile?

Nee KPN, als ik hem standby zet is de ontvangst weg???

IBoner 28-09-07 15:43

Ik heb hetzelfde alleen bij mij is het niet alleen in standby mode, ik gebruik t-mobile.

buck 28-09-07 15:55

Maar hoe kunnen we het oplossen?
Als ik maar aan laat staan gaat het goed, het lijkt wel alsof hij in slaap valt in de stand by, als je dan weer de knop indrukt krijg je eerst 'no connection' en daarna istie weer in de lucht???? Je kunt in de stand by modus niet gebeld worden hij gaat gewoon op voice mail, ik snap er echt niks van, wie wel?????

stekel 07-10-07 15:26

vreemd probleem!

Maurice 07-10-07 15:43

Mag ik vragen waarom jullie 'm dan in stand-by modus willen doen?
Btw, het is misschien een hele stomme vergelijking, maar wanneer ik mijn PC in stand-by wil zetten maakt die geen contact meer met het internet. Hij doet dan dus echt niks meer, maar zodra je 'm dan weer aanzet kun je meteen verder waar je gebleven was. Geldt dit ook niet voor de iPhone? Moet je het internet inwisselen voor bereik met provider in bovenstaand verhaaltje.

Peter 07-10-07 16:11

maurice, jij houdt dus je iPhone de hele tijd, met scherm aan in je broekzak ofzo?
Mijn staat ook steeds in stand by, ik gebruik wel proximus en heb geen last van boven vermeld probleem

Maurice 07-10-07 17:26

Nou, het scherm gaat na 20/30 seconden gewoon op zwart. Als ik er dan weer op wil druk ik op home en slide ik dat dingetje naar rechts en ik kan weer verder..

Freek 07-10-07 17:37

Even voor alle zekerheid: natuurlijk laat je je iPhone in standby-modus gaan, het scherm is dan uit. Hij hoort dan bij een inkomend gesprek aan te gaan zodat je het gesprek kan aannemen. Alleen als je de iPhone (met de rode slider) uitzet, dan hoort hij direct naar voicemail door te schakelen. Wanneer de iPhone doorgeschakeld vanuit standbymodus is er iets niet in de haak.

orf 07-10-07 17:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maurice (Bericht 5147)
Nou, het scherm gaat na 20/30 seconden gewoon op zwart. Als ik er dan weer op wil druk ik op home en slide ik dat dingetje naar rechts en ik kan weer verder..

En haal je 'm dus uit standby.

iCulture 07-10-07 17:47

Er is volgens mij wat verwarring:
- Scherm uit na vooringestelde tijd is STANDBY
- Power-knop indrukken en de rode slider naar rechts bewegen is UIT

In het eerste geval zou je bereikbaar moeten blijven, in het tweede geval is de iPhone compleet uitgeschakeld en gaan alle binnenkomende gesprekken dus naar voicemail.

Maurice 07-10-07 17:52

Dan heeft buck het dus helemaal mis:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door buck (Bericht 2579)
Als ik de iPhone in de standby modus zet (knop rechtsboven) dan gaat hij autom op de voicemail? Hoe kan dat?

Ik ken de iPhone nog niet zo heel goed dus ik geloofde meteen wat hij zei (had dus niet door dat het niet klopte)

Bij mij doet die het gewoon als ik 'm in stand-by heb staan.

Trouwens. Als ik dan niet met de iPhone opneem, of het gesprek beeindig met de andere telefoon dan zie ik, als ik op de home knop van de iphone druk, een melding dat dat nummer heeft gebeld. Dit heb ik nog niet eerder gezien, handig zeg!

iCulture 07-10-07 17:57

Uitzetten door kort de Power-knop in te drukken is volgens mij hetzelfde als "Scherm uit na vooringestelde tijd" (Settings > General > Auto Lock), alleen dan geforceerd handmatig.

Maurice 07-10-07 17:59

Oftewel, dan gaat die in stand-by. Zonet gedaan.

Maar wat dus het irritante is is dat ik geen bericht krijg van wanneer ik gebeld ben toen de iPhone uit was.

En dan komt er nog iets raars:

Vanmorgen had ik mezelf gebeld, ik kreeg toen een sms'je (wat ik normaal ook kreeg op m'n andere mobiel) van dat ik een gemiste oproep had. Maar dat was dus de enigste keer dat ik dat had.

efefes 07-10-07 18:04

Klopt, in beide gevallen is de telefoon standby en in beide gevallen gaat nij mij de telefoon gewoon aan als hij standby is (Vodafone)

stekel 07-10-07 23:26

geen bereik in standby modus
 
Dames en heren,

Even voor de duidelijkheid: het probleem dat in deze draad centraal staat is niet de bediening van de standby knop, maar het volgende:

Bij Buck heeft het toestel in standby modus geen ontvangst meer en komen er geen gesprekken meer binnen. Bellers krijgen de in-gesprek-toon te horen, of voicemail. Het probleem doet zich zowel voor als de iPhone vanzelf in slaap valt na de in te stellen tijd (settings -> autolock) als bij een geforceerde standby (power knop boven op toestel).
Als het toestel in de lader staat doet hij het wel.

Wij zijn niet de enige met dit probleem, al zijn er bijzonder weinig meldingen op internet te vinden.
Fluther: iPhone standby problems anybody?

PBMHCZJA2 06-12-07 18:27

iPhoneuit de VS met een NL provider (bereik)
 
Heey,

Ik zit er aan te denken om een Iphone uit de VS te halen, maar ik vraag me af of de Amerikaanse instellingen ook in Nederland werken. Ik heb namelijk gehoord en ik zie hier meerdere personen met gelijke soortige problemen, waarbij de iPhone geen verbinding kan maken met een Nederlandse provider in Nederland!!!

Kan iemand mij meer over dit probleem vertellen en misschien wat tip's geven over waar ik aan moet denken voordat ik hem ga kopen in de VS?

Gr Patrick

Graag even mailen naar: mhczja2@hotmail.com

ebbe 12-12-07 10:53

is er al een oplossing voor dit probleem? heb hier namelijk ook last van...

fpdebeer 14-12-07 23:02

Niet alleen de ontvangst valt weg ook de bluetooth schakeld af. Tot op heden heb ik ook dat probleem maar de oplossing heb ik nog niet gehoord.

Wat kan de oorzaak zijn en hoe lossen we dit op?

Gr F.P.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:51.