iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Garantie Originele Iphone (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/33169-garantie-originele-iphone.html)

reza 21-04-09 04:11

Garantie Originele Iphone
 
Voor de mensen die een probleem hebben met hun originele iphone en die denken dat ze geen garantie hebben omdat hij nooit officieel is geactiveerd bij at& t en is gehacked. Wel, je hebt wel garantie, had al een gans jaar problemen met mijn touchscreen, op een bepaald moment werkte het niet voor 5 maanden. Was nu in New York en hier afspraak gemaakt met genius bar van Apple. Op 2 minuten had ik een nieuwe phone in handen, genius heeft mijn oude phone zelfs niet bekeken, had enkel aan andere medewerker in de winkel laten zien dat mijn scherm niet reageerde, die bracht me bij een genius die onmiddelijk een nieuwe phone uit de kast haalde, mij een ontvangstbewijsje voor een verdere garantie voor 3 maanden liet tekenen en me uitlegde dat als ik wou ik nog een apple care protection plan kon afsluiten voor 1 jaar. Nooit werd gecontroleerd op jailbreak of of ik wel op AT & T zat.
Zou wel aanraden om voor het zekerste te herstellen naar officiele firmware in itunes, maar zoals ik al zei bij mij hebben ze zelfs niet naar mijn phone gekeken. Kon het amper geloven dat alles zo makkelijk ging.

iPhonebooth 21-04-09 15:51

Das wel heel chill. Ze hebben dus nog "oude" First gens in een kast liggen????

reza 21-04-09 16:58

Ja, echt kasten vol ben naar 5th avenue geweest en heb dit ook gezien in de store in Soho. Overal mensen 1ste generatie iPhones zien inwisselen.

iPhonebooth 21-04-09 17:42

hmmmm, maar heb je een bonnetje moeten overleggen???

Runaque 21-04-09 18:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reza (Bericht 279777)
Voor de mensen die een probleem hebben met hun originele iphone en die denken dat ze geen garantie hebben omdat hij nooit officieel is geactiveerd bij at& t en is gehacked. Wel, je hebt wel garantie, had al een gans jaar problemen met mijn touchscreen, op een bepaald moment werkte het niet voor 5 maanden. Was nu in New York en hier afspraak gemaakt met genius bar van Apple. Op 2 minuten had ik een nieuwe phone in handen, genius heeft mijn oude phone zelfs niet bekeken, had enkel aan andere medewerker in de winkel laten zien dat mijn scherm niet reageerde, die bracht me bij een genius die onmiddelijk een nieuwe phone uit de kast haalde, mij een ontvangstbewijsje voor een verdere garantie voor 3 maanden liet tekenen en me uitlegde dat als ik wou ik nog een apple care protection plan kon afsluiten voor 1 jaar. Nooit werd gecontroleerd op jailbreak of of ik wel op AT & T zat.
Zou wel aanraden om voor het zekerste te herstellen naar officiele firmware in itunes, maar zoals ik al zei bij mij hebben ze zelfs niet naar mijn phone gekeken. Kon het amper geloven dat alles zo makkelijk ging.

Leuk verhaal, zeker als je hoort hoe moeilijk sommige garantiegevallen verlopen hier in de Benelux. Maar jij had als voordeel dat je scherm kapot was en dus viel er niet (direct) te controleren of je een officiele FW had lopen. Maar ik denk dat als je met een ander mankementje gaat en met een jailbreak, dat ze het toch gaan zien en direct weigeren de garantie te aanvaarden, maar het is zoals je zegt, best eerst even naar een officiële FW overschakelen.

reza 21-04-09 21:09

Toch wel aan serie nummer kunnen ze zien dat hij nooit officieel is geactiveerd. Maar voor je gaat kan je er toch altijd een officiele firmware opzetten via iTunes voor de zekerheid. Verder geen bonnetje nodig, aan serienummer kunnen ze zien hoelang garantie nog loopt

cougar 21-04-09 21:14

Ook jailbreak kijken ze in Nederland niet naar hoor. Heb mijn iphone wel voor de zekerheid 2 keer hersteld via itunes. Na 2 keer problemen ermee ook hier meteen een nieuwe! :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:24.