iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Geluid zacht (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/33257-geluid-zacht.html)

Rickjee 23-04-09 14:03

Geluid zacht
 
Hallo,

Als ik bel, of gebeld word,, dan is het volume niet zo hard wat er uit komt, ik versta de mensen bijna niet,,
kan het zijn dat er veel stof zit? of is er gewoon een klein defectje, of is er een mogelijkheid om dat harder te krijgen, het geluid staat op het hardst.

Grtz.

bako 23-04-09 15:45

Als je aan het bellen bent dan kan je bij de knoppen aan de zijkant het geluid harder zetten.

Rickjee 23-04-09 15:46

Dat staat helemaal open, dus daar kan het niet aan liggen

bako 23-04-09 15:49

Als je het niet doet tijdens het bellen dan word het tijdens niet harder (als je dat gedaan hebt).

Als het egt zo zacht is dan is er of iets mis met je oor of met je iphone, Bij mij doet mijn oor zeer als ik hem volop zet.

Rickjee 23-04-09 15:50

hmm dat had ik toevallig tijdens het gesprek gedaan.. maar dan zal ik het eens bekijken,, keer mijn oor laten controleren:P
en anders ga ik even terug naar de winkel, ik heb het ding binnekort een jaar dus dan moet ik opschieten

Thiel 19-05-09 13:01

Ben je er ondertussen uit waar het aan ligt? Heb hier namelijk ook last van...

Rickjee 19-05-09 14:16

Nee, ik heb nog geen tijd gehad om terug te gaan, maar ik denk dat het stof is wat er zit... want ik heb geprobeert te schudde onder het belle, maar het word er niet harder of zachter op.. dus er moet een manier zijn om het stof eruit te kunne halen... iemand een idee?

Puck84 19-05-09 14:57

En als je speaker/handsfree gebruikt? Heb je het probleem dan ook nog?

Even een vraagje om zeker te zijn: je hebt toch de plastiek die er ophing toen je hem uit de doos haalde (ter bescherming van het scherm) verwijdert toch?

(Gaan blijkbaar een aantal mensen mee de mist in)

Rickjee 19-05-09 15:52

Nee dat niet..

Ja het plastic is er vanaf, dan heb ik meteen eraf gehaalt.. toen ik hem in ontvangst nam denk dat er wat stof achter zit lijkt me

Puck84 19-05-09 16:50

Een ex-collega van mij heeft er met een industrieel stofzuigertje overgegaan en dan hielp hem wel... Dat was natuurlijk wel op een 2 jaar oude 1ste gen iPhone met geen hoop op garantie meer natuurlijk.

Rickjee 19-05-09 18:13

Ja, ik heb vanmiddag er een compressor opgezet. flink doorgespuit met lucht, en het geluid is veel beter.. nu nog kijken waar ik ergens een stofzuigertje kan krijgen, of zon luchtspuiter.

dat is de oplossing waarschijnlijk.

Puck84 19-05-09 20:06

had je dat probleem al vanaf het begin? of is het er ingekomen na een tijdje?

Rickjee 19-05-09 20:08

Dat probleem is pas gekomen na een tijdje....

Puck84 19-05-09 21:15

veeg je je scherm soms vaak schoon door met je mouw erover te gaan ? Dat is nogal een klassieker om stof rond die luidspreker te krijgen.

Rickjee 20-05-09 01:17

Ja ik veeg het vaak schoon... omdat het vaak best vet is, ik werk in een keuken en krijg vaak telefoon of om een ander liedje op te zetten.

maar weet jij nog een goede manier om dat ding een beetje schoon te houden bij het oor gedeelte en de speaker?

Puck84 20-05-09 10:48

Met een apart doekje van het soort dat ze gebruiken op pc schermen etc schoon te maken. (die trekken het stof aan, als je je kledij of zakdoek gebruikt duw je eigenlijk stof in van dat oppervlak naar de inkeping van de luidspreker)

Timmeh_ 21-05-09 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Puck84 (Bericht 287889)
Met een apart doekje van het soort dat ze gebruiken op pc schermen etc schoon te maken. (die trekken het stof aan, als je je kledij of zakdoek gebruikt duw je eigenlijk stof in van dat oppervlak naar de inkeping van de luidspreker)

Voor 1 eurie heb je bij de MediaMarkt 100 LCD Screen Cleaning Tissues, liggen bij de kassa, werkt perfect! :D

Vmachien 23-07-09 17:22

Ik loop nu toch al een half jaar rond met dit probleem... zeer irritant moet ik zeggen. Ik weet niet wat ik kan doen. Ik heb nog niet geprobeerd op de compressor of stofzuiger er eens op te zetten maar ik vrees er voor of dat werkt.. Softwarematig ik he ook alles al eens opnieuw gedaan enz... zonder resultaat. Ik denk er aan op hem binnen te brengen voor reparatie OF het zelf te doen. Weet iemand dan waar je een nieuw oorluidspreker kunt aankopen? Heeft er iemand mss ervaring met iPod Reparatie België iPod Reparaties Laagste prijs 24 uurs service ? Ik zit nog met de eerste Gen Iphone en ben er nog te content van om al een nieuwe te kopen!

THANKS

EDIT:
via de zoekfunctie kwam ik terecht op https://www.sparkelectronics.net/nl/home
Zo een spreaker kost incl Verzending en BTW 25 euro, reparatie via http://www.ipodreparatie.be/iphone.htm kost 43, incl verzending.. Denken jullie dat het moeilijk is om het zelf te maken (ik ben redelijk handig is zo van die dingen) om zou ik er best niet aan beginnen om 13 euro uit te sparen, en het risico dat er iets mis gaat met het opsturen enz...

Puck84 24-07-09 14:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vmachien (Bericht 328480)
Ik loop nu toch al een half jaar rond met dit probleem... zeer irritant moet ik zeggen. Ik weet niet wat ik kan doen. Ik heb nog niet geprobeerd op de compressor of stofzuiger er eens op te zetten maar ik vrees er voor of dat werkt..

Zoals ik al zei, ik heb het zien werken voor een oudcollega van mij.

Ronald16V 08-08-09 19:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vmachien (Bericht 328480)
Ik loop nu toch al een half jaar rond met dit probleem... zeer irritant moet ik zeggen. Ik weet niet wat ik kan doen. Ik heb nog niet geprobeerd op de compressor of stofzuiger er eens op te zetten maar ik vrees er voor of dat werkt.. Softwarematig ik he ook alles al eens opnieuw gedaan enz... zonder resultaat. Ik denk er aan op hem binnen te brengen voor reparatie OF het zelf te doen. Weet iemand dan waar je een nieuw oorluidspreker kunt aankopen? Heeft er iemand mss ervaring met iPod Reparatie België iPod Reparaties Laagste prijs 24 uurs service ? Ik zit nog met de eerste Gen Iphone en ben er nog te content van om al een nieuwe te kopen!

THANKS

EDIT:
via de zoekfunctie kwam ik terecht op https://www.sparkelectronics.net/nl/home
Zo een spreaker kost incl Verzending en BTW 25 euro, reparatie via iPhone Reparatie Goedkoop en Super Snel kost 43, incl verzending.. Denken jullie dat het moeilijk is om het zelf te maken (ik ben redelijk handig is zo van die dingen) om zou ik er best niet aan beginnen om 13 euro uit te sparen, en het risico dat er iets mis gaat met het opsturen enz...

Dat vraag ik me inderdaad ook af, heb ook al een week of 3 hetzelfde probleem maar zie het niet zo zitten om 'm op te sturen.. maar zelf loshalen zie ik ook niet zo zitten ookal kom ik er vaak wel uit.. niemand nog een fatsoenlijke oplossing ?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:26.