iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Geen internet met 3G, wel met gprs/edge (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/33272-geen-internet-3g-gprs-edge.html)

tomnijhuis 23-04-09 19:06

Geen internet met 3G, wel met gprs/edge
 
Ik kan sinds gisteravond slechts nog incidenteel een site laden, of bijvoorbeeld de weer applicatie bijwerken, als mijn 3G verbinding aan staat.
Zo gaat het, ik safari op, kan 1 site laden, misschien nog een keer door linken, vervolgens als ik nog een keer wil door linken blijft de iPhone heel lang laden en dan krijg ik vervolgens deze melding:

"Pagina openen niet mogelijk Safari kan de pagina niet openen, omdat de server niet meer reageert."

Doe ik een " harde reboot" dan begin ik weer van voor af aan, 1,2 linkjes die geladen worden en vervolgens weer diezelfde melding.

Ik heb mijn iPhone al helemaal hersteld en ook opnieuw gejaibreaked. Dit heeft naar mijn mening geen enkele werking gehad.

Verder kan ik ook nergens op internet vinden dat er eventueel ergens een storing is.

O ja, de verbinding met het rondje in de status balk (gprs/edge?!) daar werkt internet wel mee, alleen dan een stuk trager natuurlijk.

Iemand een idee?

Mwfadebeer 23-04-09 19:22

wellicht gewoon een storing van 3G bij je provider.

bako 23-04-09 19:29

Of mogelijk geen goede 3g verbinding.

tomnijhuis 23-04-09 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mwfadebeer (Bericht 280584)
wellicht gewoon een storing van 3G bij je provider.

Ik heb gezocht, T-Mobile is mijn provider maar op internet staat niks over een eventuele storing. Er staat ook wel dat ik 3G verbinding heb, maar op het moment dat ik wil gaan internetten laad hij de site niet.

tomnijhuis 23-04-09 19:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bako (Bericht 280588)
Of mogelijk geen goede 3g verbinding.

Statusbalk geeft 5 blokjes 3G verbinding aan, de verbinding is ook altijd goed geweest (4 maanden in gebruik)

Acrobat 24-04-09 19:18

Ik heb dit probleem ook sinds gisteren met T-Mobile, vandaag was het hetzelfde liedje. Ook ik gebruik T-Mobile en heb het probleem ook bij vol bereik op plekken waar ik voorheen nergens last van had.

Bij het laden van een site krijg je alleen het eerste blauwe streepje en verder niets meer. Op bepaalde moment werkt het vervolgens weer wel zonder dat ik iets anders doe en dan even later weer niet. Het lijkt dus op een overbelasting of een hikkende server/router in 't T-Mobile netwerk.

Ik heb 't vanmiddag gemeld bij T-mobile, ben benieuwd of er wat mee gedaan gaat worden... :rolleyes:

tomnijhuis 24-04-09 20:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Acrobat (Bericht 280839)
Ik heb dit probleem ook sinds gisteren met T-Mobile, vandaag was het hetzelfde liedje. Ook ik gebruik T-Mobile en heb het probleem ook bij vol bereik op plekken waar ik voorheen nergens last van had.

Bij het laden van een site krijg je alleen het eerste blauwe streepje en verder niets meer. Op bepaalde moment werkt het vervolgens weer wel zonder dat ik iets anders doe en dan even later weer niet. Het lijkt dus op een overbelasting of een hikkende server/router in 't T-Mobile netwerk.

Ik heb 't vanmiddag gemeld bij T-mobile, ben benieuwd of er wat mee gedaan gaat worden... :rolleyes:

Mooi, dan ben ik niet de enige. Ik vroeg vandaag aan een kerel uit mijn klas die ook een iPhone heeft, hij heeft het zelfde probleem.

Super dat je het aan gekaart hebt bij T-mobile, hopen dat ze er wat aan gaan doen.:)

hayphone 26-04-09 22:09

Hier idd hetzelfde probleem. 3G doet het eventjes (paar minuutjes) en vervolgens niet meer. Als ik het een uur later opnieuw probeer doet hij het opnieuw weer eventjes, en dan is 't weer over. Super irritant.

Ik dacht in eerste instantie dat het zou helpen om 'm even in vliegtuigmodus te zetten, of even opnieuw uit-en-aan te zetten, maar dat werkt dus ook niet altijd. Oja, en heb ook een T-mobile abbo!

Wel echt super-irritant, dus hoop dat er snel een oplossing komt!

Halo31 27-04-09 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tomnijhuis (Bericht 280846)
Mooi, dan ben ik niet de enige. Ik vroeg vandaag aan een kerel uit mijn klas die ook een iPhone heeft, hij heeft het zelfde probleem.

Super dat je het aan gekaart hebt bij T-mobile, hopen dat ze er wat aan gaan doen.:)

Hier eveneens hetzelfde probleem.

Heb ook T-Mobile gebeld en een call aangemaakt. Ze gaan het uitzoeken. Ben benieuwd.

No_Fate 27-04-09 23:08

na update hetzelfde probleem
 
Hoi,

Ik heb hetzelfde probleem na de update naar 2.2.1 (laatste)

Halo31 28-04-09 15:55

Nou, de helpdesk van T-Mobile maakt zich er vanaf met een suf SMS-je. Ze hebben wel degelijk een probleem, want op het forum van T-Mobile melden gebruikers hetzelfde en op Tweakers inmiddels ook. Het lijkt zich vooral te concenteren rond Utrecht, maar ook Rotterdam blijkbaar.

Le0 28-04-09 15:59

Yup, Utrecht, ook het probleem. Vol bereik overal, maar vaak niets kunnen met UMTS.

Acrobat 28-04-09 18:34

Vandaag geen enkele verbetering gemerkt. Nog even getest en met GPRS werkt de verbinding idd. wel. Sprak ook nog een collega vandaag en die heeft ook het probleem. Niet alleen met z'n iPhone 3G maar ook met een UMTS kaartje in z'n laptop. Hij woont in Utrecht, we werken beide in Woerden. In de trein richting Den Haag overigens hetzelfde probleem.

Ondertussen heb ik nog niks van t-mobile gehoord natuurlijk, m'n collega die ook t-mobile gebeld had voor ik 'm sprak werd verteld dat een reactie tot 10 dagen kon duren.

Ik ben altijd zeer redelijk maar ik begin t-mobile nu steeds meer te wantrouwen en minder te waarderen. Heb nu al zoveel problemen gehad de afgelopen maanden dat ik niemand meer zal aanraden maar ze simpelweg expliciet zou afraden abonnee te worden bij dit bedrijf!

lagunaclub 29-04-09 15:44

Hier in Maarssen exact hetzelfde probleem.....

Ga zo ook maar T-Mobile bellen...

tomnijhuis 29-04-09 16:02

Mijn telefoon wordt vanavond opgehaald door m'n verzekrings maatschapij. (o.a. ook voor haarscheurtjes) ze hadden toen ik belde nog niet eerder van dit probleem gehoord, ze zouden het probleem registreren. Misschien komt daar nog wat uit.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:09.