//

Geen internet met 3G, wel met gprs/edge

Geen internet met 3G, wel met gprs/edge discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik kan sinds gisteravond slechts nog incidenteel een site laden, of bijvoorbeeld de weer applicatie bijwerken, als mijn 3G verbinding aan staat. Zo gaat het, ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 23-04-09, 20:06
tomnijhuis tomnijhuis is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 14
Standaard Geen internet met 3G, wel met gprs/edge

Ik kan sinds gisteravond slechts nog incidenteel een site laden, of bijvoorbeeld de weer applicatie bijwerken, als mijn 3G verbinding aan staat.
Zo gaat het, ik safari op, kan 1 site laden, misschien nog een keer door linken, vervolgens als ik nog een keer wil door linken blijft de iPhone heel lang laden en dan krijg ik vervolgens deze melding:

"Pagina openen niet mogelijk Safari kan de pagina niet openen, omdat de server niet meer reageert."

Doe ik een " harde reboot" dan begin ik weer van voor af aan, 1,2 linkjes die geladen worden en vervolgens weer diezelfde melding.

Ik heb mijn iPhone al helemaal hersteld en ook opnieuw gejaibreaked. Dit heeft naar mijn mening geen enkele werking gehad.

Verder kan ik ook nergens op internet vinden dat er eventueel ergens een storing is.

O ja, de verbinding met het rondje in de status balk (gprs/edge?!) daar werkt internet wel mee, alleen dan een stuk trager natuurlijk.

Iemand een idee?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 23-04-09, 20:22
Mwfadebeer Mwfadebeer is offline
• iOS 6.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Wereldbol
Berichten: 623
Standaard

wellicht gewoon een storing van 3G bij je provider.
  #3  
Oud 23-04-09, 20:29
bako bako is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: IJmuiden
Berichten: 1.094
Stuur een bericht via MSN naar bako
Standaard

Of mogelijk geen goede 3g verbinding.
  #4  
Oud 23-04-09, 20:35
tomnijhuis tomnijhuis is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mwfadebeer Bekijk bericht
wellicht gewoon een storing van 3G bij je provider.
Ik heb gezocht, T-Mobile is mijn provider maar op internet staat niks over een eventuele storing. Er staat ook wel dat ik 3G verbinding heb, maar op het moment dat ik wil gaan internetten laad hij de site niet.
  #5  
Oud 23-04-09, 20:38
tomnijhuis tomnijhuis is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bako Bekijk bericht
Of mogelijk geen goede 3g verbinding.
Statusbalk geeft 5 blokjes 3G verbinding aan, de verbinding is ook altijd goed geweest (4 maanden in gebruik)
  #6  
Oud 24-04-09, 20:18
Acrobat Acrobat is offline
• iOS 8.0.2
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 140
Standaard

Ik heb dit probleem ook sinds gisteren met T-Mobile, vandaag was het hetzelfde liedje. Ook ik gebruik T-Mobile en heb het probleem ook bij vol bereik op plekken waar ik voorheen nergens last van had.

Bij het laden van een site krijg je alleen het eerste blauwe streepje en verder niets meer. Op bepaalde moment werkt het vervolgens weer wel zonder dat ik iets anders doe en dan even later weer niet. Het lijkt dus op een overbelasting of een hikkende server/router in 't T-Mobile netwerk.

Ik heb 't vanmiddag gemeld bij T-mobile, ben benieuwd of er wat mee gedaan gaat worden...
  #7  
Oud 24-04-09, 21:17
tomnijhuis tomnijhuis is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Acrobat Bekijk bericht
Ik heb dit probleem ook sinds gisteren met T-Mobile, vandaag was het hetzelfde liedje. Ook ik gebruik T-Mobile en heb het probleem ook bij vol bereik op plekken waar ik voorheen nergens last van had.

Bij het laden van een site krijg je alleen het eerste blauwe streepje en verder niets meer. Op bepaalde moment werkt het vervolgens weer wel zonder dat ik iets anders doe en dan even later weer niet. Het lijkt dus op een overbelasting of een hikkende server/router in 't T-Mobile netwerk.

Ik heb 't vanmiddag gemeld bij T-mobile, ben benieuwd of er wat mee gedaan gaat worden...
Mooi, dan ben ik niet de enige. Ik vroeg vandaag aan een kerel uit mijn klas die ook een iPhone heeft, hij heeft het zelfde probleem.

Super dat je het aan gekaart hebt bij T-mobile, hopen dat ze er wat aan gaan doen.
  #8  
Oud 26-04-09, 23:09
hayphone hayphone is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Utrecht
Berichten: 77
Standaard

Hier idd hetzelfde probleem. 3G doet het eventjes (paar minuutjes) en vervolgens niet meer. Als ik het een uur later opnieuw probeer doet hij het opnieuw weer eventjes, en dan is 't weer over. Super irritant.

Ik dacht in eerste instantie dat het zou helpen om 'm even in vliegtuigmodus te zetten, of even opnieuw uit-en-aan te zetten, maar dat werkt dus ook niet altijd. Oja, en heb ook een T-mobile abbo!

Wel echt super-irritant, dus hoop dat er snel een oplossing komt!
  #9  
Oud 27-04-09, 11:45
Halo31 Halo31 is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Veenendaal
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomnijhuis Bekijk bericht
Mooi, dan ben ik niet de enige. Ik vroeg vandaag aan een kerel uit mijn klas die ook een iPhone heeft, hij heeft het zelfde probleem.

Super dat je het aan gekaart hebt bij T-mobile, hopen dat ze er wat aan gaan doen.
Hier eveneens hetzelfde probleem.

Heb ook T-Mobile gebeld en een call aangemaakt. Ze gaan het uitzoeken. Ben benieuwd.
  #10  
Oud 28-04-09, 00:08
No_Fate No_Fate is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 1
Standaard na update hetzelfde probleem

Hoi,

Ik heb hetzelfde probleem na de update naar 2.2.1 (laatste)

Laatst gewijzigd door No_Fate; 28-04-09 om 00:10.
  #11  
Oud 28-04-09, 16:55
Halo31 Halo31 is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Veenendaal
Berichten: 2
Standaard

Nou, de helpdesk van T-Mobile maakt zich er vanaf met een suf SMS-je. Ze hebben wel degelijk een probleem, want op het forum van T-Mobile melden gebruikers hetzelfde en op Tweakers inmiddels ook. Het lijkt zich vooral te concenteren rond Utrecht, maar ook Rotterdam blijkbaar.
  #12  
Oud 28-04-09, 16:59
Le0 Le0 is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 91
Standaard

Yup, Utrecht, ook het probleem. Vol bereik overal, maar vaak niets kunnen met UMTS.
  #13  
Oud 28-04-09, 19:34
Acrobat Acrobat is offline
• iOS 8.0.2
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 140
Standaard

Vandaag geen enkele verbetering gemerkt. Nog even getest en met GPRS werkt de verbinding idd. wel. Sprak ook nog een collega vandaag en die heeft ook het probleem. Niet alleen met z'n iPhone 3G maar ook met een UMTS kaartje in z'n laptop. Hij woont in Utrecht, we werken beide in Woerden. In de trein richting Den Haag overigens hetzelfde probleem.

Ondertussen heb ik nog niks van t-mobile gehoord natuurlijk, m'n collega die ook t-mobile gebeld had voor ik 'm sprak werd verteld dat een reactie tot 10 dagen kon duren.

Ik ben altijd zeer redelijk maar ik begin t-mobile nu steeds meer te wantrouwen en minder te waarderen. Heb nu al zoveel problemen gehad de afgelopen maanden dat ik niemand meer zal aanraden maar ze simpelweg expliciet zou afraden abonnee te worden bij dit bedrijf!
  #14  
Oud 29-04-09, 16:44
lagunaclub lagunaclub is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 5
Standaard

Hier in Maarssen exact hetzelfde probleem.....

Ga zo ook maar T-Mobile bellen...
  #15  
Oud 29-04-09, 17:02
tomnijhuis tomnijhuis is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 14
Standaard

Mijn telefoon wordt vanavond opgehaald door m'n verzekrings maatschapij. (o.a. ook voor haarscheurtjes) ze hadden toen ik belde nog niet eerder van dit probleem gehoord, ze zouden het probleem registreren. Misschien komt daar nog wat uit.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geen EDGE/GPRS, wel 3G Mitjell Proximus 4 15-05-11 12:15
Geen internet met EDGE, wel met 3G Vennet Orange 1 16-08-10 20:09
3G: wel internet/wel verbinding server, Wi-Fi: wel internet/geen verbinding met serve Pieter van Andes Wi-Fi 0 29-07-10 01:46
T-mobile geen bereik , wel met edge met beltegoed machwestdurp Odido (T-Mobile) 0 28-07-09 20:04
Geen 3g of gprs bereik binnen met 3gs, wel met 3g PNXRMX Odido (T-Mobile) 0 05-07-09 18:53

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:52.