iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Iphone met nokia carkit (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/33301-iphone-nokia-carkit.html)

openders 24-04-09 13:16

Iphone met nokia carkit
 
Mijn Iphone 3G heeft problemen met mijn nokia carkit (ck-7w).
Ik kan de iphone goed verbinden met de carkit en ook als ik de dag erna in de auto stap wordt de verbinding automatisch tot stand gebracht.
Als echter iemand anders tussendoor met bv. een nokia verbinding maakt met de carkit, dan verbindt de Iphone de keer erna niet meer automatisch en moet ik weer handmatig contact maken.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

RVENL 24-04-09 13:52

Nokia carkits staan erom bekend om slecht te functioneren met andere gsm's.
Ook de gesprekskwaliteit is meestal slecht: Nokia bouwt zijn ruisonderdrukking in in de toestellen, en dus niet in de carkit. Andere carkit aanbieders bouwen de ruisonderdrukking (ook) in de carkit in.
Software matig is het verbinden van niet Nokia toestellen aan een CK7-W ook vaak een probleem.
Had hetzelfde met een Palm en met een HTC

tlpeter 25-04-09 08:53

Ik heb dit probleem ook alleen moet ik zelf de verbinding verbreken anders maakt de iphone de eerst volgende keer niet vanzelf opnieuw verbinding

Verder werkt het prima

achthoven1 25-04-09 18:54

hebben jullie op de ck7 dan geen last van een echo?
en daar bedoel ik mee dege die jou belt hoort zich 2 keer

JohanHavekes 11-05-10 22:12

iPhone met nokia carkit
 
Je schrijft dat verbinden makkelijk ging. Hoe heb je dat gefixd?
Groet,
Johan

blablaqwerty 02-06-10 11:07

Goedemorgen,
Ik ben sinds kort in het bezit van een Nokia carkit ck-1w. Echter ik kan op geen enkele manier verbinding maken met mijn Iphone. Het apparaat wordt door mijn Iphone wel gevonden maar kan niet koppelen?! Kan iemand mij vertellen hoe dit wel mogelijk is??

Groetjes

peter1986 16-01-11 15:21

Dat probleem heb ik ook IK heb nog een nokia cark 112 in me auto
Me iphone ziet hem wel maar als ik op verbinden druk zegt ie maak de carkit mogelijk voor koppelen heb al de zekering van de carkit losgenomen en accu ook al een losgehaald maar nix helpt blijft hetzelfde
Komt dit doordat de Iphone niet op deze carkit kan of is er iets anders

Groeten

MCNO 16-01-11 16:06

Nokia "bouwt" in zijn bluetooth een soort extra scriptje waardoor het normaal alleen de combi Nokia carkits en Nokia telefoons het beste werkt.

Aangezien bluetooth officieel een standaard is is het eigenlijk niet toegestaan, maar Nokia flikt het toch.
Reden om Nokia sowieso links te laten liggen, want na enkele jaren moet je weer een nieuwe carkit kopen, zo probeert Nokia zijn eigen handel te gaande te houden.

Het verklaard voor een gedeelte de teruggang van de Nokia verkoop als business product.
Bij 2 bedrijven waar ik gewerkt heb werd daarom Sony genomen, en later i.v.m. de andere voordelen de blackberry.

Ook in af-fabriek carkits in auto's werken vrijwel alle merken telefoons, behalve Nokia.

iWiefring 16-01-11 16:28

Allemachtig, het heet niet voor niets een Nokia Carkit nietwaar? Oftewel niet goed bruikbaar met geen enkele andere telefoon.

peter1986 16-01-11 16:36

Blijkbaar maar een consument zou toch denken van bluetooth is bluetooth
Maar bij neukia gaat die regel dus kennenlijk niet altijd op beetje jammer maar goed

iWiefring 16-01-11 16:40

Dat is nokia, die denken met acessiores blijkbaar alleen maar aan zichzelf.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:34.