//

Iphone kapot??

Iphone kapot?? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste mensen. Ik ben al een tijdje in het bezit van een iphone 3g, ben er erg tevreden over. Alleen sinds gisteren heb ik een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 26-04-09, 14:36
ferry25 ferry25 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 8
Standaard Iphone kapot??

Beste mensen.
Ik ben al een tijdje in het bezit van een iphone 3g, ben er erg tevreden over.
Alleen sinds gisteren heb ik een probleem, de iphone geeft alleen nog een volledig lichtgevend wit scherm met grijze en zwarte strepen aan de rechterkant van boven naar beneden, hoe dat komt is mij een raadsel. Gebeld worden kan nog wel, want ik weet hoe ik moet opnemen, en als ik hem aan de pc koppel kan ik gewoon doen wat anders ook kan.
Ik heb al vanalles geprobeerd, harde reset, herstellen via de pc, opnieuw opstarten, maar er veranderd niets aan het scherm.
Wat moet ik hiermee?? weggooien?? Garantie?? Repareren??
Misschien zijn er mensen die mij dat kunnen vertellen.
Groetjes Ferry
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 26-04-09, 14:51
IphoneMitchell IphoneMitchell is offline
• iOS 6.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 22
Standaard

Als ik jou was zou ik naar de winkel gaan waar je hem gekocht hebt en verhaal gaan halen. Dan kan je altijd nog je garantie gebruiken lijkt mij.
  #3  
Oud 26-04-09, 16:30
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Doe even een restart (HOME+powerbutton indrukken totdat Apple logo verschijnt)
  #4  
Oud 26-04-09, 17:23
Pascal717's schermafbeelding
Pascal717 Pascal717 is offline
• iOS 10.2
• 10.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Overpelt (België)
Berichten: 582
Stuur een bericht via MSN naar Pascal717
Standaard

Onder garantie laten maken. Scherm lijkt kapot te zijn.
__________________
iPhone 8 Space Grey - iPad Pro 9,7" - Apple Watch Sport 42mm
  #5  
Oud 26-04-09, 22:55
ferry25 ferry25 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 8
Standaard

restart heb ik geprobeerd, of het appeltje in beeld is, kan ik niet zien want het scherm is wit. Dus morgen ga ik op weg naar de T-mobile winkel en dan moet ik maar afwachten wat ik te horen krijg. Het is gewoon duidelijk dat het scherm kapot is.
  #6  
Oud 29-04-09, 08:41
Meurtz Meurtz is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 9
Standaard

Maandag 27-04-2009 heb ik hetzelfde probleem op mijn iPhone. Standaard apparaat, geen JailBreak. Het begon met stuck pixels die te verhelpen waren door hard reset of dmv die strobe applicatie.
Na een telefoongesprek zie ik alleen een wit scherm. Soft reset en hard reset geven geen oplossing. Ook niet een herstel van de fabrieksinstellingen via iTunes. Via iTunes wordt nog wel gesynced. Ook lijkt het ding gewoon aan-uit te gaan, je ziet alleen niets meer, geen sliders, dus onwerkbaar.
Dinsdag ben ik naar T-Mobile in Hoorn gegaan, deze stuurt het apparaat op naar een reparateur. Die gaat bepalen of het garantie is of niet (huh, het ding is een half jaar oud). Ik vrees dat dit weer een gevalletje afschuiven van verantwoordelijkheden gaat worden. De verkoper vertelt mij dat hij denkt dat het wel onder de garantie valt, maar in geval van niet dat ik rekening moet houden met de kosten van een nieuw apparaat (euro 500) omdat Apple niet zelf repareert maar alleen omruilt.
Ik heb de verkoper gemeld dat ik alleen zaken doe met T-Mobile omdat daar mijn contract loopt en dat in de VS soortgelijke defecten onder garantie vallen.
Afwachten dus.

Laatst gewijzigd door Meurtz; 29-04-09 om 08:44.
  #7  
Oud 29-04-09, 09:24
Puck84 Puck84 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 247
Standaard

Manman.... Ik ken het nederlands recht niet, maar ik ben relatief zeker dat hoe Apple het aanpakt jouw probleem niet is. Jij hebt een overeenkomst met hen... Ze moeten het niet op Apple proberen af te schuiven.
__________________
Het is opvallend dat de mensen die de iPhone het meest afbreken er meestal zelf geen hebben...
  #8  
Oud 03-05-09, 23:41
ferry25 ferry25 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 8
Standaard

Ik heb de iphone 27-04-09 dus terug gebracht de t-mobile store, en wacht nog op een telefoontje die mij verteld dat het wel of niet onder de garantie valt, ik verwacht trouwens wel dat het onder de garantie valt want naar mijn weten heb ik niets gedaan dat schadelijk, dus als het niet onder de garantie valt ga ik het een en ander inwerking zetten, ik ga natuurlijk geen €500,- neerleggen voor een nieuw apparaat dat niet door mijn schuld kapot is gegaan.
De vrouw vertelde mij dat het ongeveer 10 dagen gaat duren voor ik hem terug heb. Dus ik wacht rustig af.
Als ik wat te horen heb gekregen meld ik het hier wel even.
  #9  
Oud 04-05-09, 00:13
Jacqie Jacqie is offline
• iOS 4.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 54
Standaard

Toevallig wilde ik een maand geleden via marktplaats een Iphone kopen, die vrouw liet hem vallen toen ze hem wilde overhandigen aan me. Zelfde euvel als hier beschreven was het resultaat van de valpartij. Maar niet gekocht dus.
Toestel was even als vervanging van mijn iphone, waar ik zelf de simkaart verkeerd had ingedrukt (heel dom ja). Ik had verwacht hem vrij lang kwijt te zijn en dure reparatie te moeten betalen. Maar binnen 5 dagen stuurden ze een sms dat ik kostenloos een nieuwe iphone kon ophalen in de winkel.

Ik hoop dat je hem ook snel terug hebt en gratis gerepareerd, of vervangen.
Ze zijn bij T-mobile dus niet altijd makkelijk met afschuiven want dit was mijn eigen schuld.
  #10  
Oud 04-05-09, 00:19
ferry25 ferry25 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 8
Standaard

Dat is mooi om te horen, maar zoals ik net al zei, wacht ik rustig af.
  #11  
Oud 06-05-09, 18:59
iPHO iPHO is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 18
Standaard

@Ferry25 Ik ben heel erg benieuwd naar het vervolg van je verhaal want ik heb sinds dit weekeinde precies hetzelfde. iPhone geeft een wit scherm met zwrt/grijze strepen. Het begon zaterdagochtend.
Ik zat in Engeland en kon dus niet meteen naar de t-mobile winkel.
Ik heb m net weggebracht (6-5-2009) en de medewerker vertelde me dat het waarschijnlijk 2 weken gaat duren Da's dus flink balen. Ik hoop eigenlijk wel op een snellere afwikkeling aangezien ik geen fatsoenlijke telefoon heb liggen.
Patience is a virtue...
  #12  
Oud 07-05-09, 22:26
Meurtz Meurtz is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 9
Standaard

Ik heb vandaag bericht gehad van T-Mobile.
Het apparaat is voor onderzoek naar Solid Vision geweest en die wijt het kapotte scherm aan "Val, stoot of drukschade"
Volgens T-Mobile valt dat niet onder de garantiebepalingen van de fabrikant/importeur. Kosten voor reparatie (lees : vervanging voor nieuw of refurbished iPhone) 269 Euries. Onderzoekskosten 42 euries.

Belachelijke brief. Ik ga ook een klacht indienen bij T-Mobile.
1: De enige regel van Solid Vision in de brief "Val, stoot of drukschade". Wat is het nou ? wat hebben ze geconstateerd ? Op basis van welke "schade" heeft iemand die constatering gedaan ?

2: Solid Vision, ik wil een onafhankelijk onderzoek, daar heb ik als consument recht op. Niet een bedrijf dat financiele belangen heeft bij de onderzoeken van T-Mobile.

3: Onderzoekskosten ? ondanks de vraag bij de T-Mobile shop is er geen woord gerept over onderzoekskosten. Brief is ook niet duidelijk of ik dat moet betalen als ik de iPhone ongerepareerd terug wil.

Soortgelijke gevallen in de VS heeft Apple gewoon onder de garantieregeling laten vallen.

T-Mobile is nog niet van me af.

Keep you posted.

Meurtz

4:
  #13  
Oud 08-05-09, 16:46
iPHO iPHO is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 18
Standaard

Misschien een gevalletje consumentenbond? Ik vind het in elk geval een beetje een vreemd antwoord, eventjes ervan uitgaande dat je je telefoon inderdaad niet hebt laten vallen o.i.d. , moet jij nu dus blijkbaar voor ongedefinieerde kosten (hoezo 269 Euro?, op basis van welke reparatie?) opdraaien. Als ik zo'n antwoord krijg (en ik begin er zo langzamerhand bang voor te worden) ga ik daar echt niet mee akkoord! Ik ben verschrikkelijk zuinig op mijn spullen, dus ook mijn telefoon, er zit geen krasje op!

Ik krijg een beetje het idee dat als het probleem hardware-matig is automatisch de schuld bij de consument ligt.

Dan is het verhaal van Jacqie trouwens wel eentje om mee te schermen:

"Toestel was even als vervanging van mijn iphone, waar ik zelf de simkaart verkeerd had ingedrukt (heel dom ja). Ik had verwacht hem vrij lang kwijt te zijn en dure reparatie te moeten betalen. Maar binnen 5 dagen stuurden ze een sms dat ik kostenloos een nieuwe iphone kon ophalen in de winkel."

Dusssss fingers crossed

Laatst gewijzigd door iPHO; 08-05-09 om 16:53.
  #14  
Oud 11-05-09, 08:53
Meurtz Meurtz is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 9
Standaard

Ik heb een telefoontje gewaagd aan T-Mobile om mijn problemen met hun constateringen aan te kaarten. Ze kwamen nog met het lumineuze idee voor een second-opinion onderzoek naar de oorzaak. Op zich een prima initiatief echter de uitvoering krijgt een diepe diepe onvoldoende. De second opinion wordt namelijk door een ander bedrijf gedaan op verzoek van.......Solid Vision, het bedrijf dat het eerste onderzoek heeft gedaan.
Inderdaad. Onvoorstelbaar.
Ik heb vervolgens een officiele klacht ingediend en deze doorgestuurd naar Kassa! van de Vara. Ook ga ik vandaag met de Rechtsbijstand in overleg hoe we dit moeten aanpakken.

Keep U Informed.
  #15  
Oud 11-05-09, 18:38
ferry25 ferry25 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 8
Standaard

Als het goed is is die van mij gerepareerd en retour verzonden, dat stond namenlijk op het internet bij my t-mobile.nl. Vandaag is er ook een bezorging geweest door GLS dat was afkomstig van Solid Vision, alleen was er niemand thuis, hopelijk lukt het morgen.
Ik heb voor de rest geen bericht gehad over dat het niet in de garantie valt, dus neem ik aan dat ik morgen mijn Iphone werkend terug krijg.
Maar ik snap niet waar ze mee bezig zijn als die van jou niet onder garantie valt, en de mijne wel. Ik zou er iig werk van maken want dit klopt niet.
Ik hoor het wel van je. succes

Laatst gewijzigd door ferry25; 11-05-09 om 18:51.
  #16  
Oud 11-05-09, 22:31
Meurtz Meurtz is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 9
Standaard

Als je iPhone gerepareerd is en teruggestuurd dan hebben ze bij een gevalltje "geen garantie" minimaal met je overlegd. Dus dat zal wel een garantiegeval zijn.

Ik heb vandaag een telefoontje van T-Mobile gehad. Een bijzonder nette dame die me vertelde dat ze mijn problemen begreep. Met name het Second Opinion verhaal.
Verder had ze nog even met Solid Vision gebeld en ze had te horen gekregen dat Solid Vision had geconstateerd dat de display een barst bevatte, iets wat absoluut niet waar is.
Ik heb haar toen uitgelegd dat ik de iPhone bij de verkoper van de T-Mobile shop in Hoorn had aangeboden. Die heeft me de nodige vragen gesteld over restores, hard en soft reset. En toen dat niet werkte heeft deze verkoper de iPhone in ontvangst genomen voor onderzoek. Daarbij vertelde hij me nog dat het waarschijnlijk wel garantie was.
Ik heb de dame van T-Mobile uitgelegd dat deze verkoper dat echt gaat doen (in ontvangst nemen en die garantiemelding) als er een barst in het display zit.
Dat begreep ze en ze vertelde me dat ik een zeer duidelijk en overtuigend verhaal had. Het verhaal dat men in de VS telefoons met gelijke problemen zonder problemen onder de garantie regeling laat vallen gaat niet op in de EU volgens haar.
Ik ga dus morgen naar de T-Mobile shop in Hoorn om de betreffende verkoper te vragen actie te ondernemen.

groet

Maarten
  #17  
Oud 12-05-09, 00:01
iPHO iPHO is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 18
Standaard

Het lijkt steeds vreemder te worden...in elk geval lijkt het een stuk hoopvoller na het verhaal van ferry25. Wel vreemd dat ze bij solid vision dus niet aanwezige barsten ontdekken Ik ben in elk geval heel neiuwsgierig geworden naar mijn eigen situatie; op my t-mobile staat op dit moment:
"1 Reparatie verzoek is ingediend
2 Reparatie wordt uitgevoerd Je reparatie verzoek is in gang gezet en T-Mobile wacht op de binnenkomst van het toestel.
3
Resultaat van de reparatie"


Wie weet betekent dit dat mijn telefoon dus daadwerkelijk gerepareerd is, maar dat merk ik dan nog wel...iemand van jullie een soortgelijke status?

Ik ben benieuwd
  #18  
Oud 12-05-09, 18:32
ferry25 ferry25 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 8
Standaard

Heb net m'n telefoon opgehaald. Hij is zelfs vervangen, of het een ander gerepareerd of een nieuw toestel is kan ik niet zeggen, maar het achterkantje glimt weer.
Ben nu bezig met m'n reserve kopie terug te zetten, als dat klaar is kan ik pas zeggen of hij naar behoren werkt.
@iPHO daar ben ik ook bekend mee, een dag of 2 later stond er dat ze moesten wachten op een onderdeel en dat het iets langer kon duren, maar weer 2 dagen later stond er dat hij was gerepareerd en terug verzonden was. Bij mij is het toestel 2 weken weggeweest, dus nog maar even afwachten.
  #19  
Oud 12-05-09, 19:17
iPHO iPHO is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 18
Standaard

nieuwste update is nu:

"1Reparatie verzoek is ingediend
2Reparatie wordt uitgevoerd Het toestel ligt bij het Service Center en wordt gerepareerd.
3Resultaat van de reparatie"


and now we wait....
  #20  
Oud 12-05-09, 23:08
ferry25 ferry25 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 8
Standaard

dat gaat de goede kant op...
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone is kapot bjornzweers iPhone algemeen 5 21-08-10 15:57
iPhone 1e gen.: Iphone kapot bvdb Unlock 8 16-10-08 01:26
Iphone kapot? roell iPhone algemeen 1 27-09-08 06:34
HELP! iPhone kapot?! ramoness Archief 3 02-08-08 11:48
iphone kapot? Stoepkrijt iPhone algemeen 1 31-03-08 18:09

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:43.