iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Mobiel data netwerk (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/33398-mobiel-data-netwerk.html)

pieterwillems 27-04-09 10:16

Mobiel data netwerk
 
Ik wil mijn mobiel datanetwerk instellen maar als ik naar algemeen netwerk ga staat dat dar nergens:s alleen 3g en vpn..
Weet iemand waar dit naar toe is? Want ik moet het kunnen instellen

evmw 27-04-09 10:51

Kun je misschien iets preciezer aangeven wat je wilt doen? Netwerkinstellingen komen namelijk automatisch binnen op je iPhone/telefoon en hoef je dus normaalgesproken niet in te stellen.

loeloesje 27-04-09 11:17

ik heb eenzelfde soort probleem.
ik heb een iphone van tmobile maar ik heb er een telfort kaart inzitten. ik krijg niet automatisch mijn internetgegevens binnen. kan iemand mij helpen met instellen?

evmw 27-04-09 11:19

Helpt herstel netwerkinstellingen ook niet? Gaat het om bepaalde instellingen (sms servicenummer bijvoorbeeld)?

loeloesje 27-04-09 11:48

ik krijg helemaal geen automatische gegevens. ik heb ook geen idee waar ik mijn internet kan instellen.
ik durf niet opnieuw mijn netwerk in te stellen omdat ik bang ben dat ik mijn telefoon dan niet meer kan gebruiken.

pieterwillems 27-04-09 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evmw (Bericht 281332)
Kun je misschien iets preciezer aangeven wat je wilt doen? Netwerkinstellingen komen namelijk automatisch binnen op je iPhone/telefoon en hoef je dus normaalgesproken niet in te stellen.

normaal ga je naar instellingen-algemeen-netwerk-mobieldatenetwerk.
Bij mij is de menu mobiel data netwerk weg:s kan het dus niet instellen

loeloesje 27-04-09 12:59

omdat ik niet het netwerk van tmobile maar van telfort gebruik krijg ik ze dus niet automatisch.

evmw 27-04-09 13:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door loeloesje (Bericht 281366)
omdat ik niet het netwerk van tmobile maar van telfort gebruik krijg ik ze dus niet automatisch.

Zo kun je het niet stellen, als je SIM zich op het mobiele netwerk aanmeldt en het IMEI is anders dan de vorige keer gaat de telecom provider er van uit dat je van telefoon bent gewisseld en worden de instellingen naar de telefoon verstuurd. Enige wat het wellicht kan tegenhouden is als je een unlock-sim gebruikt.

Helpt het misschien als je je SIM in een andere telefoon doet en dan weer terug in je iPhone?

loeloesje 27-04-09 15:40

nee dat helpt ook niet.
telfort gaf zelf aan dat ze geen automatische gegevens konden versturen voor deze telefoon. ik denk dat ik gewoon naar de winkel ga om het te laten instellen.

pieterwillems 27-04-09 17:42

Bij my is de menu waar ik het kan instellen gewoon weg. Ik moet bij apn internet.proximus.be invullen maar ik kan het nergens vinden. Het is helemaal verdwenen:s

evmw 27-04-09 18:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pieterwillems (Bericht 281435)
Bij my is de menu waar ik het kan instellen gewoon weg. Ik moet bij apn internet.proximus.be invullen maar ik kan het nergens vinden. Het is helemaal verdwenen:s

In dat geval, heb je EDGE/GPRS/3G wellicht uitgeschakeld met bijv BossPreffs?

pieterwillems 27-04-09 19:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evmw (Bericht 281440)
In dat geval, heb je EDGE/GPRS/3G wellicht uitgeschakeld met bijv BossPreffs?

Nee, heb nog nooit zo een programma gebruikt.:s


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:40.