iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Iphone werkt niet meer. (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/33516-iphone-werkt-niet-meer.html)

hyrule 29-04-09 14:20

Iphone werkt niet meer.
 
Goedemiddag beste lezers,

Sinds een paar maanden heb ik een iPhone die 't perfect deed, gejailbreaked, en unlocked. Gekocht in één een oosterse land, en ontzettend blij ermee.

Tot m'n grote spijt had ik gister iets "ernstigs" ontdekt, ik had geen bereik meer.. nu heb ik overal op zitten googlen, hier de zoek functie op gebruikt en heb veel dingen geprobeert maar zit nu volgens mij nóg dieper in de problemen.

Als ik nu mijn iPhone opstart dan zegt hij dat ik moet verbinden met Itunes, maar als ik daar dan in zit zegt hij dat mijn sim kaart ongeldig is. Nu heb ik hem geprobeert te upgraden, en van alles en nog wat maar niks lukt mij.

Ik ben zelf erg in de war, hopelijk kan iemand mij hiermee helpen en het stap voor stap uitleggen, want niks lukt en wilt op dit moment lukken.

evmw 29-04-09 14:38

Wat zijn nu ondertussen de huidige firmware versie en baseband versie (Zie instellingen op je iPhone)? Simlock vrij toestel?

hyrule 29-04-09 14:43

Daar kan ik geeneens meer komen..het -was- 2.2, meer weet ik niet. Ik kan nu alleen nog emergency calls plegen.

evmw 29-04-09 15:12

En als je QuickPWN even eroverheendraait? Doet hij het wellicht weer?

hyrule 29-04-09 15:33

Sorry, nu doet hij het wel. Ik ben het nu aan het installeren..ik edit zometeen nadat het klaar is.\


-edit- Oké.. hij start nu in ieder geval weer op, maar nu ben ik weer terug bij af. Ik heb geen signaal. Ik kan niet gebeld worden/bellen/smsen nu.. weet iemand daar wat op ?

evmw 29-04-09 16:02

Check nogmaals even je firmware/baseband versie. Licht vermoeden dat je nu 2.2.1 hebt op een niet simlock vrij toestel?

hyrule 29-04-09 16:09

Het is nu inderdaad versie 2.2.1. Hiervoor was hij wel simlock vrij.. stel dat hij nu gesimlocked is, is er dan nog een mogelijkheid om hem weer te unlocken?

evmw 29-04-09 16:41

Als het echt een simlockvrij toestel is krijg je er geen simlock meer op ook. Je moet dit niet verwarren met een locked toestel dat simlock vrij is gemaakt.

Indien het geen simlockvrij toestel is en je hebt nu 2.2.1 moet je de baseband downgraden, niet makkelijk maar sinds aantal weken wel mogelijk.

hyrule 29-04-09 17:07

Ik kan nu gewoon alles doen, behalve bellen en smsen. Is dat een teken dat hij gewoon nog simlock vrij is? Zo niet, en het is dat wat jij bedoelt met dat ik nu moet downgraden.. is dat ergens in stappen te volgen? bvd.

pdreissen 29-04-09 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evmw (Bericht 282096)
Als het echt een simlockvrij toestel is krijg je er geen simlock meer op ook. Je moet dit niet verwarren met een locked toestel dat simlock vrij is gemaakt.

Indien het geen simlockvrij toestel is en je hebt nu 2.2.1 moet je de baseband downgraden, niet makkelijk maar sinds aantal weken wel mogelijk.

Niet helemaal waar, dat hangt weer van de Bootloader af. Bootloader 5.0.9 + gaat niet lukken, 5.0.8 (5.8 in de volksmond) daarentegen wel!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:40.