iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Kun je bellen met de iPhone 3G zonder gprs ? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/33590-kun-bellen-de-iphone-3g-zonder-gprs.html)

dmaster 01-05-09 17:37

Kun je bellen met de iPhone 3G zonder gprs ?
 
Kun je bellen met de iPhone 3G zonder een gprs/Edge of 3G abonnement voor je sim kaart?

Ik heb namelijke een simpele sim kaart van Vodafone waar je enkel mee kunt bellen, en een iPhone 3G (simlockvrij). Maar helaas bellen werkt niet, ik krijg een melding "ongeldige simkaart".

voordat ik me helemaal suf ga piekeren voor iets wat helemaal niet mogelijk is :confused:

alvast bedankt voor de reactie

Gilliam 01-05-09 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dmaster (Bericht 282513)
Kun je bellen met de iPhone 3G zonder een gprs/Edge of 3G abonnement voor je sim kaart?

Ik heb namelijke een simpele sim kaart van Vodafone waar je enkel mee kunt bellen, en een iPhone 3G (simlockvrij). Maar helaas bellen werkt niet, ik krijg een melding "ongeldige simkaart".

voordat ik me helemaal suf ga piekeren voor iets wat helemaal niet mogelijk is :confused:

alvast bedankt voor de reactie

Dan is je iPhone niet simlock vrij, of de Simkaart is stuk.

dmaster 01-05-09 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gilliam (Bericht 282516)
Dan is je iPhone niet simlock vrij, of de Simkaart is stuk.

Ik kan er wel mee bellen met mijn oude gsm. Dus de Simkaart is niet stuk.
De iPhone 3G zou wel simlock vrij moeten zijn.. Kan ik dat op een of andere manier controleren ?

maar het moraal achter deze discussie zou dan wel moeten luiden :

Je kunt gewoon je iPhone 3G gebruiken enkel om te bellen in combinatie met een simpel simkaartje (niet T-mobile) waar verder geen gprs/edge/g3 ondersteuning op zit. Zeg ik dit dan nu correct ?

Ibby 01-05-09 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dmaster (Bericht 282522)
maar het moraal achter deze discussie zou dan wel moeten luiden :

Je kunt gewoon je iPhone 3G gebruiken enkel om te bellen in combinatie met een simpel simkaartje (niet T-mobile) waar verder geen gprs/edge/g3 ondersteuning op zit. Zeg ik dit dan nu correct ?

Yep, dit is correct!

En je iPhone is waarschijnlijk niet simlock vrij!!!

Gilliam 01-05-09 20:34

Waar heb je je iPhone gekocht?

dmaster 01-05-09 20:57

De iPhone komt weg bij T-mobile (zakelijk) maar de sim kaart krijg ik pas volgende maand.. gedurende deze maand wil ik de huidige vodafone sim kaart van mijn huidige werkgever nog gebruiken.. dan heb ik iig een vette telefoon en ook een telefoon waarmee ik handsfree kan bellen via bluetooth in de auto. tot nu toe gebruikte ik zo'n nokia-tje waar je enkel mee kan bellen. volgende maand bij de nieuwe werkgever stop ik die van t-mobile er weer in, dan kan ik ook gebruik maken van g3 en gprs. dit zit helaas niet op de vodafone zakelijk sim kaarten die wij gebruiken.

maar het klopte hij was blijkbaar nog niet simlock vrij.. nu wel ;)

moest nog de sim pincode uitzetten en harde reset geven na installatie van yellowsn0w

enig idee als dit nu ook werkt met een baseband van 02:30:03. Ik heb nu nog een baseband van 02:28:0 gebruikt wel met firmware 2.2.1. (die baseband is wel gedowngrade vanaf baseband versie 02:30:03)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:52.