iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Hyperlink niet te verwijderen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/33741-hyperlink-niet-verwijderen.html)

marco_sire 05-05-09 09:44

Hyperlink niet te verwijderen
 
Ik heb een hyperlink gemaakt (internetpagina met safari benaderen en vervolgens een snelkoppeling maken).
Met ifunbox heb ik het icoontje veranderd.
Als ik nu het icoontje ingedrukt hou en de snelkoppeling vervolgens verwijder met het kruisje dan is de snelkoppeling weg.

Als ik nu een respring of een herstart doe dan is het icoontje ineens weer terug......iemand een idee hoe ik deze snelkoppeling voorgoed kan verwijderen?

Bomans 05-05-09 09:52

Wat zegt dit?

marco_sire 05-05-09 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 283571)
Wat zegt dit?

Idd, dat is hetzelfde probleem. Alleen in dat forum is nog geen oplossing gekomen ;)
Zal morgen eens kijken in welke folder bij mij de hyperlinks staan.

Bomans 05-05-09 10:52

Misschien kan je ze daar dan verwijderen en is het probleem opgelost?

Ik denk maar even luidop ...

marco_sire 05-05-09 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 283580)
Misschien kan je ze daar dan verwijderen en is het probleem opgelost?

Ik denk maar even luidop ...

Maar wat ik dan niet snap is dat andere hyperlinks wel gewoon zonder problemen te verwijderen zijn. En NIET terugkomen........toch even goed onderzoeken morgen.

ControlSje 05-05-09 13:06

Ik denk dat het een rechten probleem is, het zou kunnen dat de rechten op de betreffende hyperlink anders staan dan normaal. En dat je deze niet meer kunt verwijderen met de de mobile account waar de iPhone standaard op draait.

Als je ze kunt verwijderen met WinSCP dan zou de hyperlink niet meer terug mogen komen.

marco_sire 05-05-09 14:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ControlSje (Bericht 283626)
Ik denk dat het een rechten probleem is, het zou kunnen dat de rechten op de betreffende hyperlink anders staan dan normaal. En dat je deze niet meer kunt verwijderen met de de mobile account waar de iPhone standaard op draait.

Als je ze kunt verwijderen met WinSCP dan zou de hyperlink niet meer terug mogen komen.

dat van die rechten heb ik nooit begrepen. ik gebruik ifunbox en diskaid en volgens mij kan je daarmee niet de rechten wijzigen.
is winscp een programma dat ook je pc draait en waarvoor je niets op je iphone hoeft te installeren (zelfde dus als ifunbox en diskaid)?

King1987 05-05-09 14:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marco_sire (Bericht 283647)
dat van die rechten heb ik nooit begrepen. ik gebruik ifunbox en diskaid en volgens mij kan je daarmee niet de rechten wijzigen.
is winscp een programma dat ook je pc draait en waarvoor je niets op je iphone hoeft te installeren (zelfde dus als ifunbox en diskaid)?

Daarvoor moet je open ssh installeren. En werkt via Wi-Fi

ControlSje 05-05-09 14:55

Zoals King1987 al zei, WinSCP werkt iets anders, maar in principe zou Diskaid ook gewoon moeten werken, ik weet alleen niet zeker met welke account deze aanlogt op de iPhone. Maar volgens mij heb je gewoon root rechten en zou dat gewoon moeten werken.

Als het een rechten probleem is dan hoeft dit niet een bewuste actie te zijn geweest waardoor de rechten zijn aangepast.

King1987 05-05-09 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ControlSje (Bericht 283653)
Zoals King1987 al zei, WinSCP werkt iets anders, maar in principe zou Diskaid ook gewoon moeten werken, ik weet alleen niet zeker met welke account deze aanlogt op de iPhone. Maar volgens mij heb je gewoon root rechten en zou dat gewoon moeten werken.

Als het een rechten probleem is dan hoeft dit niet een bewuste actie te zijn geweest waardoor de rechten zijn aangepast.

Ik persoonlijk, vind Winscp veel makkelijker werken, gaat a) sneller en b) het rechten systeem werkt wat vlekkelozer met WinSCP. Maar dat is puur op mn eigen ervaringen. Ik vind Diskaid namelijk een niet zo fijn programma.

marco_sire 06-05-09 12:12

toch had (heb?) ik redelijk vertrouwen in de programma's die ik nu gebruik.
dus even met ifunbox geprobeerd het icoontje van de hinderlijke webclip te veranderen. dit lukt. hierna het icoontje verwijderd met een respring. hierna was het icoontje weer terug.

conclusie: ikke nie snap --> heb wel de rechten (kan het icoontje veranderen van plaatje) maar mag em niet weggooien vanaf mijn iphone.

iemand toch nog een goed idee?

ControlSje 06-05-09 14:25

Heb je alleen het icoontje (icon.png) of de hele folder waar de shortcut staat verwijderd uit de WebClip folder?

marco_sire 06-05-09 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ControlSje (Bericht 283969)
Heb je alleen het icoontje (icon.png) of de hele folder waar de shortcut staat verwijderd uit de WebClip folder?

gelukt: gewoon de hele map weghalen en dan komtie ook niet meer terug.

bedankt voor jullie hulp!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:19.