iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone start niet meer op - Verzameltopic (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/34055-iphone-start-niet-meer-op-verzameltopic.html)

theetje16 30-09-15 13:15

iphone 5s blijft hangen bij resetten
 
Hallo allemaal,
misschien dat iemand mij kan helpen.
Ik heb gisteren mij iphone terug laten brengen naar de fabrieksinstelling.
instellingen,algemeen,stel opnieuw in en als laatste wis alle inhoud en instellingen.
nu verschijnt er een appel en een grijze balk eronder en verder gebeurt er niks. heb van alles geprobeert maar weet niet meer wat ik moet doen.
kan iemand mij daarmee helpen please.

Guest-20180925190238 30-09-15 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door theetje16 (Bericht 1007937)
Ik heb gisteren mij iphone terug laten brengen naar de fabrieksinstelling.
instellingen,algemeen,stel opnieuw in en als laatste wis alle inhoud en instellingen.
nu verschijnt er een appel en een grijze balk eronder en verder gebeurt

Het lijkt wel of er een jailbreak op dat toestel staat. Indien dat zo is dan zet het toestel in DFU mode en herstel met iTunes 12.3

theetje16 30-09-15 17:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 1007938)
Het lijkt wel of er een jailbreak op dat toestel staat. Indien dat zo is dan zet het toestel in DFU mode en herstel met iTunes 12.3

Op het toestel zit geen jailbreak. hij loopt gewoon vast in het downloaden van de nieuwe software. Is er een programma om dit te fixen

Guest-20180925190238 30-09-15 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door theetje16 (Bericht 1007972)
Is er een programma om dit te fixen

Ja, herstellen met iTunes in DFU mode.

smikkel 21-11-16 21:38

Ook ik heb een iPhone die het niet meer doet. Ik heb een harde reset geprobeerd, aansluiten op iTunes en geprobeerd in de dfu te komen. Allemaal tevergeefs. Heeft iemand een tip voor me?
Het gaat hier om een iPhone 6.

faire4u 22-11-16 09:46

@smikkel, wanneer je je iphone aan de lader hangt zie je dan het oplaad teken? Als die echt helemaal dood is dan denk ik dat er op het moederbord iets stuk is. Als eerste denk ik aan het oplaad chip U2.

milcoi 22-11-16 13:55

Leg hem als hij niet meer reageert kan het zijn dat hij ergens op de achtergrond niet uitkomt. om ervoor te zorgen dat hij helemaal leeg en dus stopt laat je hem een aantal uur liggen (liefst een dag) dan zal hij helemaal leeg zijn en al zijn verwerkingen gestopt.

Daarna aan de lader.

Heeft voor mij al een aantal keren met verschillende devices geholpen. Er zijn ook mensen die hem dan in de koelkast leggen en aangeven dat hij zo sneller leegloopt.

smikkel 22-11-16 19:05

Nee, ik zie geen batterij als ik m oplaad. Hoe kan ik die chip repareren?

faire4u 23-11-16 13:15

Als je een regelbare hetelucht pistool hebt ( ene waar je de temperatuur en snelheid luchtstroom kan regelen ) de oude ic eraf halen en nieuwe plaatsen, is geen makkelijk karwei je zal toch enige ervaring moeten hebben. Anders zijn er wel bedrijven die Logic bords repareren, z'n ic vervangen kost ongeveer €50,- en de meesten hanteren no cure no pay.

smikkel 23-11-16 18:52

Ervaring heb ik dus niet... dan moet ik de iPhone maar laten repareren!
Bij mijn iPad air heb ik hetzelfde probleem. Kan dit misschien aan de laadingang liggen?

faire4u 24-11-16 13:03

Dat zou ook aan de dock connector kunnen liggen, is dat niet gecontroleerd dan? Meestal een van de eerste dingen wat wordt gecheckt samen met de batterij.

smikkel 24-11-16 17:44

Een collega van me gaat de Dock connector inderdaad vervangen. Afwachten of die het dan doet.

smikkel 27-11-16 15:45

De Dock connector is vervangen, helaas werkt het niet..

Robertoj 21-12-16 11:37

Iphone 5S start niet op na vervangen scherm
 
Ik heb pas mijn scherm laten vervangen van mijn iphone. Nu start deze niet meer op. hij is wel nog te zien in itunes. Normaal trilt deze als je hem aan de pc hangt. Deze doet niets. Kan iemand me helpen, ik ben een leek. ook al getest met ander scherm, geeft ook geen beeld. wat kan ik hieraan doen? Het is een 5S wit 32 gb. Voorheen werkte deze perfect.

faire4u 21-12-16 17:56

Heb je voordat je het scherm loshaalde / erop zette de batterij ontkoppeld? Anders grote kans dat er schade is ontstaan aan je moederbord, en zeker niet onbelangrijk de schroefjes van de EMI schield ( metalen plaatje wat beven het schermconnector zit) precies op zelfde volgorde weer terug plaatsen!! Heb je al geprobeerd om het metalen plaatje zolang niet erop te zetten kijken of die wel beeld geeft?

Als je het hebt laten doen ( schermvervangen ) dan zou ik teruggaan naar waar je dit heb laten uitvoeren.

trimix 21-12-16 20:42

inderdaad altijd eerst batterij los maken anders blaas je je blacklight ic s op als je over het scherm heen kijkt zou je wellicht kunnen zien dat het scherm wel aanstaat maar geen verlichting niet werkt ?

Robertoj 22-12-16 12:06

Bedankt voor jullie reactie, ik heb de herstelling niet zelf gedaan. Ik ben een leek in zulke zaken. Ik heb enkele filmpjes bekeken op youtube. Mijn vraag is hoe je de batterij kan loskoppelen zonder het scherm er gans af te halen? Hoe kan ik controleren of die ic stuk is en het scherm toch zou werken? Waarom strilt de iphone niet als ik hem aande pc hang?
mvg
Rob

trimix 22-12-16 18:32

als je daar geen ervaring mee hebt denk ik dat je dat beter kunt laten doen
je trekt al gauw kabels kapot van bv de homebutton als je het scherm los gaat halen
je hebt speciaal gereedschap nodig om te beginnen hele kleine torx enz en bv een goede zuignap om het scherm los te maken
ik gebruik bv een doos van een iphone om er het scherm rechtop tegen aan te zetten als ik de batterij connector los ga halen

kijk anders eens op ifixit daar staan goede tips op

als je blacklight ic kapot is gaat het scherm wel aan maar heb je geen verlichting en zie je erg onduidelijk dat het scherm wel aan is

Xplod 15-02-17 18:52

Hoi iedereen,
Mijn iPhone 5S start niet meer op na het vervangen van de batterij.
Het apple logo komt tevoorschijn ... verdwijnt na een tijd ... komt terug ... en zo gaat het maar door ...
Iemand een idee hoe ik dit oplos ?
Ik krijg hem dus ook niet meer uit. Hij zit gewoon vast in een endless loop.
Géén JB, laatste IOS geinstalleerd.
edit: ik heb hem toch uit gekregen door de Home en Power button ingedrukt te houden tot het apple logo verdween. Nu blijft hij uit.

faire4u 16-02-17 19:35

Hij zit nu in DFU mode, hang hem aan de pc (iTunes) en voer een herstel uit.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:54.