//

iPhone start niet meer op - Verzameltopic

iPhone start niet meer op - Verzameltopic discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) De iphone kon ik van een vriend van me hebben omdat hij de 4 ging halen. Het scherm was kapot en dat heb ik pas ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #561  
Oud 11-03-11, 10:20
Hanneske Hanneske is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Locatie: Eindhoven
Berichten: 5
Standaard

De iphone kon ik van een vriend van me hebben omdat hij de 4 ging halen. Het scherm was kapot en dat heb ik pas mijn schermpje laten maken. Zegt die vent dat hij hem meteen simlockvrij heeft gemaakt. Ok relaxed dacht ik. Maar je kunt dus blijkbaar een iphone niet simlockvrij maken zonder em te jailbreaken? Klopt dat? En dan kun je em niet updaten? Straks weer ff terug naar die gast!
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #562  
Oud 11-03-11, 12:30
tishans tishans is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanneske Bekijk bericht
Maar je kunt dus blijkbaar een iphone niet simlockvrij maken zonder em te jailbreaken? Klopt dat? En dan kun je em niet updaten?
Mijn lopende abonnement bij T-Mobile kon ik zeer recent (7 maart) tussentijds beëindigen vanwege "onvoldoende bereik" voor internet. Daarbij kreeg ik ook instructies voor het simlockvrij-maken. Dat is gelukt en sindsdien bel ik via Vodafone. Tot gisteren dan, want na de update van iTunes en daarna van de firmware van het toestel, blokkeert dit. Ik neem aan dat de instructies van T-Mobile geen jailbrake-opties impliceren, maar het is wel zo dat na de update deze problemen zijn ontstaan die daarvoor niet bestonden.
  #563  
Oud 11-03-11, 12:57
iWiefring's schermafbeelding
iWiefring iWiefring is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Limburg (NL)
Berichten: 2.133
Stuur een bericht via MSN naar iWiefring
Standaard

Zijn er nu ook mensen die met een 3G[S] hier last van hebben tijdens de update naar 4.3 die daarvoor geen jailbreak hadden?
__________________
"Nothing will ever end war unless the people themselves refuse to go to war." -Albert Einstein
  #564  
Oud 11-03-11, 13:57
tishans tishans is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring Bekijk bericht
Zijn er nu ook mensen die met een 3G[S] hier last van hebben tijdens de update naar 4.3 die daarvoor geen jailbreak hadden?
Ja, ik, en ik dacht dat ik dat duidelijk had gemaakt.
Mijn toestel is een 3GS, geen jailbreak, wel (officieel) simlockvrij gemaakt i.v.m. voortijdige overgang van T-Mobile naar Vodafoner eerder deze week. En het heeft prima gewerkt, tot de update van gisteravond.
  #565  
Oud 11-03-11, 14:04
iWiefring's schermafbeelding
iWiefring iWiefring is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Limburg (NL)
Berichten: 2.133
Stuur een bericht via MSN naar iWiefring
Standaard

Wat krijg je nu precies te zien dan? Bij mij startte hij opnieuw op na de update en kreeg ik vervolgens weer hetzelfde laadproces als dat hij dat doet met updaten, en dat dan de hele tijd. Ben echt blij dat ik hem uiteindelijk aan de praat heb gekregen.
  #566  
Oud 11-03-11, 19:09
jbakkenes jbakkenes is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 21
Standaard

Bij mij hetzelfde. Officiële 3Gs, geen JB, geen simlock, maar na de update van ios4.3 icm vodafone hangt de iphone regelmatig. Start daarna ook niet goed op, appletje bij startup blijft hangen. Als je de simkaart er uit haalt en er bv tijdelijk een andere in doet(had nog een kpn prepaid) start hij wel goed door. Probleem ligt bij vodafone. Heb al contact met ze gehad en vf heeft toegegeven dat het voor hen een bekend probleem is.
Als ik mobile data uitzet en later de vf sim er weer indoet gaat het een tijd goed. stabiel is ie niet. Bij gebruik van de andere sim geen problemen(alleen geen data op prepaid)
Er zit iets in de instellingen van vodafone data icm iOS 4.3. Hoop dat ze met een update komen.

Probleem is dus bekend met Vodafone en iOs4.3
  #567  
Oud 11-03-11, 21:12
tishans tishans is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 14
Standaard

@jbakkenes: bedankt voor deze info. Hier dezelfde ervaringen met een simkaart voor KPN prepaid, maar óók een prepaid-kaart van Vodafone geeft gek genoeg géén problemen! Alleen bij Vodafone abonnement gaat (ging) de boel in de haltstand. Door deze lang genoeg in het toestel te laten zitten kwam iTunes met de suggestie om terug te gaan naar de fabrieksinstellingen. Dat uiteindelijk maar gedaan en op dit moment lijkt het weer te lukken, alleen zijn alle instellingen natuurlijk weg. Enfin, met het weekend voor de deur hebben we tenminste wat te 'hobbyen'.
  #568  
Oud 12-03-11, 12:05
Pim V Pim V is offline
• iOS 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 21
Standaard

Zelfde probleem. Ik heb een iPhone 3gs never locked uit Italie (via 2call). Sinds de batterij gisteren op was, krijg ik de iPhone niet meer aan de praat. Het is echter alleen wanneer ik er mijn vodafone simkaart insteek. Op dit moment ben ik tijdelijk woonachtig in belgie en de iPhone geeft geen problemen als ik er een prepaid proximus simkaart insteek. Het ligt dus echt aan de simkaart en/of instellingen van vodafone.
  #569  
Oud 12-03-11, 14:17
Glennius Glennius is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 1
Standaard

Ik heb een probleem.
Ik ging gisteren met een vriend van mij Facetimen. Toen het gesprek (na heel lang) voorbij was, wou hij niet meer aan en herkende Itunes hem ook niet maar als ik ernaar bel dan gaat hij wel over enzo.
Hoe los ik dit op!?

Hoeft niet meer. Me vader heeft het opgelost.

Laatst gewijzigd door Glennius; 13-03-11 om 12:21.
  #570  
Oud 13-03-11, 10:07
dazz dazz is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 1
Standaard

@jbakkenes : hier dezelfde problemen. Ben blij te lezen dat je contact hebt gehad met Vodafone, en dat het een bekend probleem is. Nu maar hopen dat ze er wat aan doen!

Ik heb mijn 3GS uiteindelijk weer aan de praat gekregen door eerst in DFU mode op te starten en daarna de backup terug te zetten. Helaas ging het terugzetten van de backup ook niet probleemloos omdat het toestel gedurende dat proces regelmatig bleef hangen. Op een bepaald moment kreeg ik in de gaten dat het hangen verband hield met het zoeken naar het netwerk (dat maar niet gevonden kon worden).

Na legio reboots, diverse keren sim eruit en er weer in is de situatie nu sinds vrijdag redelijk stabiel te noemen. Alles staat er weer op en syncen gaat ook weer goed. Fingers crossed dat het zo blijft!

Edit:
Overigens bedenk ik me nu dat de trigger leek te zijn dat ik de sim ten einde raad in mijn oude Nokia had gedaan om bereikbaar te zijn. Toen ik de sim daarna weer in de 3GS stopte vond hij het Vodafone netwerk pas weer en kreeg ik 'n sms van VF met de mededeling dat de instellingen voor internet en mms niet geconfigureerd waren en dat ik 'n volgende sms zou ontvangen met de instellingen. Die sms heb ik nooit gekregen en de instellingen stonden nog goed. Sinds dat moment is het stabiel.

Laatst gewijzigd door dazz; 13-03-11 om 10:25. Reden: nog vergeten te melden
  #571  
Oud 13-03-11, 12:32
Shadowmozes Shadowmozes is offline
• iOS 4.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 2
Standaard

Mijn iPhone bedacht zich en besloot niet meer aan te gaan. Hij lijkt dood, krijg hem niet aan en zelfs het appeltje laat zich niet zien. Het had nog genoeg stroom de dag ervoor en er gebeurt nu niets meer. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Of moet ik ermee naar een dealer?
  #572  
Oud 13-03-11, 13:10
jbakkenes jbakkenes is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 21
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowmozes Bekijk bericht
Mijn iPhone bedacht zich en besloot niet meer aan te gaan. Hij lijkt dood, krijg hem niet aan en zelfs het appeltje laat zich niet zien. Het had nog genoeg stroom de dag ervoor en er gebeurt nu niets meer. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Of moet ik ermee naar een dealer?
Even aansluiten via iTunes. Hij staat waarschijnlijk in recovery mode. Gewoon proberen.
  #573  
Oud 13-03-11, 13:24
Shadowmozes Shadowmozes is offline
• iOS 4.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jbakkenes Bekijk bericht
Even aansluiten via iTunes. Hij staat waarschijnlijk in recovery mode. Gewoon proberen.
Heb ik geprobeerd maar maakte geen contact. In paniek snel wat geplaatst op het forum maar ik had natuurlijk ook ff kunnen resetten haha Bij deze is het verholpen. Thnx voor de snelle reply
  #574  
Oud 13-03-11, 21:32
tishans tishans is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 14
Standaard

Hier wordt een mens toch flauw van...
Vrijdagavond de iPhone aan de praat gekregen door fabrieksinstellingen terug te zetten. Natuurlijk waren daarmee alle instellingen verdwenen en zo ook alle apps. Die laatste via een restore teruggeplaatst en zo ongeveer de hele zaterdag bezig geweest om de zaken weer te ordenen en inlogcodes aan te brengen. Sindsdien doet hij het ogenschijnlijk normaal, tot een half uur geleden: na een sms-melding bleef het geluid van de lopende applicatie achterwege en dat was met geen mogelijkheid weer terug te krijgen. Alleen een reset ("uit" en weer "aan" zetten) kon ik bedenken... Had ik dat maar niet gedaan, want opnieuw doet de iPhone HELEMAAL NIETS MEER.
Uit de eerdere ervaringen weet ik nu bijna zeker dat het aan (de instellingen van) Vodafone moet liggen, en meer specifiek het abonnement; bij de prepaid-kaart van Vodafone en die van KPN zijn er namelijk geen problemen!
Ik mag toch hopen dat Vodafone hier op heel korte termijn een antwoord op heeft, want slechts vier (4) dagen bellen met een Vodafone-abonnement steekt toch wel wat schril af tegen de bijna een vol jaar ongestoord bellen via T-Mobile (de reden van overstap was onvoldoende internet-bereik bij T-Mobile).
  #575  
Oud 14-03-11, 19:37
vanbrug vanbrug is offline
 
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pim V Bekijk bericht
Zelfde probleem. Ik heb een iPhone 3gs never locked uit Italie (via 2call). Sinds de batterij gisteren op was, krijg ik de iPhone niet meer aan de praat. Het is echter alleen wanneer ik er mijn vodafone simkaart insteek. Op dit moment ben ik tijdelijk woonachtig in belgie en de iPhone geeft geen problemen als ik er een prepaid proximus simkaart insteek. Het ligt dus echt aan de simkaart en/of instellingen van vodafone.
Ik heb precies hetzelfde probleem. Zonder SIM van Vodafone start mn 3GS normaal op, maar als ik hem in mijn telefoon steek blijft hij hangen op het appeltje. Ook een SIM kaart van T-Mobile geprobeerd, en daar start hij wel normaal mee op. HELP!!!

Laatst gewijzigd door vanbrug; 14-03-11 om 19:39.
  #576  
Oud 14-03-11, 19:44
Qvans Qvans is offline
• iOS 6.1.2
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 4
Standaard

mijn 3gs vandaag van de officiële updates voorzien en nu dood als een pier en het appeltje blijft maar zichtbaar. Hard reset komt het appeltje terug. In Itunes wordt hij niet herkend, wat nu? blij met hulp! Bir
  #577  
Oud 14-03-11, 19:47
iOzan iOzan is offline
Banned
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 167
Standaard

DFU Mode, en dan proberen te herstellen?
  #578  
Oud 15-03-11, 18:43
mattijs mattijs is offline
• iOS 2.0.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 1
Standaard

Zelfde problemen na (niet geheel vlekkeloze) upgrade naar 4.3. 3gs, simlockvrij, vodafone. Nu in Frankrijk en daar weer redelijk stabiel mes vf simkaart, maar de meeste apps crashen direct na opstarten, behalve alle pre-installed Apple apps.
  #579  
Oud 17-03-11, 10:57
iPhonevanFranske iPhonevanFranske is offline
• iOS 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 5
Standaard

iPhone 3GS 32Gb no JB volledig origineel. Provider T-Mobile. Windows Vista. iTunes 10.2.1
Firmware 4.2.1
Moet ik nu wel of niet een upgrade naar 4.3 doen. Hoor en lees zoveel tegenstrijdige berichten. Heb geen zin in een toestel wat dan ineens niet meer werkt.
Vooral Vodafone klanten lees ik hebben problemen.
Hoe zit het met T-Mobile???
Wie weet raad. Graag jullie ervaringen en/of tips.
W E L O F N I E T U P D A T E N ?
EN WAT TE DOEN BIJ VASTLOPEN OF NIET AANGAAN!!!
  #580  
Oud 17-03-11, 15:36
tishans tishans is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 14
Standaard

@Franske:
Als je goed leest, lees je eigenlijk steeds hetzelfde: bij de gemelde problemen is steeds sprake van het Vodafone-netwerk. Mijn eigen iPhone vertoont geen probleem met een PREPAID-kaart van Vodafone of van KPN, alleen met de simkaart van het Vodafone-ABONNEMENT gaat het ding de fout in.
Voorts zou volgens een van de berichten (11 maart 19:09 uur), Vodafone hebben toegegeven dat het voor hen een bekend probleem is.
Je kunt van niemand garanties verlangen dat je iPhone na een update mog probleemloos werkt; het is en blijft je eigen beslissing. Maar ik denk dat je gevoeglijk kunt aannemen dat als het probleem zich ook bij T-Mobile zou hebben voorgedaan (terwijl T-Mobile door een langdurig alleenrecht van verkoop de meeste 3GS'en in de markt heeft gezet), er een hausse aan problemen bekend zou zijn geworden.
Mijn persoonlijke(!) inschatting is daarom dat je bij een origineel apparaat op het T-Mobile-netwerk geen problemen zult ondervinden na installatie van de upgrade. En anders is er altijd nog de T-Mobile winkel waar ze je probleem zullen moeten oplossen.


In geval van een Vodafone-abonnement kan men het beste even afwachten, in ieder geval totdat duidelijk is welke oplossing er is voor de huidige problemen.
Reageren

Labels
boot, geen verbinding, kapot, niks, opstarten



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone start niet meer op; continu appeltje op het scherm - Verzameltopic croiman iPhone algemeen 1007 11-10-23 12:04
Iphone start niet meer op zonder usb (+ meer problemen) Trax iPhone algemeen 15 24-11-12 12:37
iPhone: Iphone start niet meer op en wordt niet meer herkend door Itunes DirkDurver Jailbreak 3 09-08-10 20:14
Iphone start niet meer op, nog niet geupdate naar 3.1.3 gelukkig... maar nu? pat1812 iPhone algemeen 15 06-02-10 11:35
Iphone werkt niet meer, start niet meer op... Brianvdz Archief 1 27-10-08 12:46

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:44.