//

iPhone start niet meer op - Verzameltopic

iPhone start niet meer op - Verzameltopic discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) @PJAY Die iPhone heeft een hardware fout en met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid in RAM. Er staan timer registers op NUL die niet op NUL ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #761  
Oud 22-05-12, 22:04
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

@PJAY

Die iPhone heeft een hardware fout en met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid in RAM. Er staan timer registers op NUL die niet op NUL mogen staan.

Breng die iPhone terug naar de winkel met afdrukken van alle Kernel Panic rapporten die je kan vinden. Dit zijn de harde bewijzen van het defect.

Laat je niet verleiden tot een herstel, DFU-mode en wat men nog zo allemaal roept want dan zijn de bewijzen weg en kan je weer wachten tot een Kernel Panic optreed.

Succes gewenst
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #762  
Oud 24-05-12, 16:20
noname noname is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2012
Berichten: 5
Standaard

Dag iedereen

Na lang twijfelen post ik hier dan toch mijn verhaal, in de hoop dat iemand mij kan helpen. Mijn iPhone is sinds een lange tijd stuk. Ineens verwijderde deze alle berichten, de dag erna was het scherm soms niet goed meer leesbaar. De dag erna probeerde ik via iTunes nog een herstel te doen (ik ben wel een leek op dit vlak), maar ik kwam er niet aan toe... iTunes herkende de iPhone al een lange tijd nietmeer, alsook toen niet plus dat de iPhone leegliep in plaats van op te laden. Hierna ging de iPhone uit, maar kreeg ik wel nog het Apple-tekentje, na een tijdje ook helemaal niet meer, volledig dood was hij.

Ik had op een website gezien dat je een complete behuizing kon kopen, maar indien het een software probleem is is het daarmee niet opgelost natuurlijk. Veel over en weer gemaild met die firma en zij zeiden me om te proberen herstellen in DFU mode. Na lang opzoek werk hieraan begonnen. iTunes opent niet, maar de iPhone geeft kleine tekenen van leven (Apple-logo komt weer tevoorschijn en ook het batterij-tekentje kreeg ik zojuist te zien).

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen? Alvast heel erg bedankt om mijn verhaal te lezen! ;-)


Edit: Zojuist kreeg ik mijn iPhone terug in werking. Helaas laadt deze nog steeds niet op en wordt hij nog niet herkend door PC en/of iTunes. Ook in het stopcontact laadt deze niet op. Alle hulp is dus nog steeds welkom (wanneer dit niet meer in dit topic thuis hoort, graag via PB!)

Laatst gewijzigd door noname; 24-05-12 om 16:53.
  #763  
Oud 25-05-12, 17:09
Shanna's schermafbeelding
Shanna Shanna is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1
Exclamation

Hallo allemaal,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik heb mijn iPhone 4 8GB(gewoon nieuw gekocht) nu ongeveer 8 maanden en heb er nooit problemen mee gehad. Ik heb de iPhone ook nog nooit gejailbreakt, of andere niet-originele dingen gedaan. Nou zat ik vanmiddag buiten, en drukte ik op de home knop om te zien hoe laat het was, maar het beeldscherm bleef zwart. Dus ik pak mijn iPhone om te zien wat er aan de hand was, en drukte er nog een keer op. Weer geen beeld. Dus ik probeerde de iPhone opnieuw aan te zetten, maar dit lukt ook niet.

Toen heb ik geprobeerd de iPhone te resetten door de home-knop en de aan/uit knop 10 seconden (ook langer geprobeerd) vast te houden, maar dit lukt ook niet. Ik heb de iPhone aan mijn laptop gehangen en iTunes zegt dan dat er een iPhone met een herstelmodus verbonden is, en dat hij eerst hersteld moet worden. Dus ik druk op "herstellen" in iTunes, maar, na een paar minuten geeft iTunes foutmelding 1602, en later nog een keer 1601. Op de site van Apple staat dan dat er bij foutmelding 1601 en 1602 een probleem is met een USB verbinding, maar de oplossingen die daar op de site staan, zoals een andere USB poort gebruiken e.d. werken ook niet..

Ik kan echt niet zonder mijn iPhone haha, ik hoop echt dat iemand mij kan helpen, zonder dat ik moet gaan regelen dat hij opgestuurd gaat worden etc.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groetjes,

Shanna
  #764  
Oud 27-05-12, 14:45
Justinke Justinke is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 104
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
@PJAY

...Er staan timer registers op NUL die niet op NUL mogen staan.
Bedoel je deze :
Epoch Time: sec usec

Moeten hier effectief getallen staan ?

Mijn 4S 64GB vertoont immers ook al vanaf dag 1 crashproblemen.
De lijst panic.plist wordt dus alsmaar langer...
  #765  
Oud 27-05-12, 17:47
Justinke Justinke is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 104
Standaard

Wat mij wel opvalt, is het feit dat mijn 4S 64Gb enkel crasht wanneer hij in mijn tasje met magnetische sluiting zit... Nu lijkt het me vreemd dat een magneet een crash van een iPhone zou kunnen veroorzaken gezien er toch geen mechanische delen inzitten.
Of zie ik dat verkeerd ?
  #766  
Oud 27-05-12, 21:48
PJAY PJAY is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2012
Locatie: Aalter
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
@PJAY

Die iPhone heeft een hardware fout en met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid in RAM. Er staan timer registers op NUL die niet op NUL mogen staan.

Breng die iPhone terug naar de winkel met afdrukken van alle Kernel Panic rapporten die je kan vinden. Dit zijn de harde bewijzen van het defect.

Laat je niet verleiden tot een herstel, DFU-mode en wat men nog zo allemaal roept want dan zijn de bewijzen weg en kan je weer wachten tot een Kernel Panic optreed.

Succes gewenst
Soms enig idee wat ze hieraan zullen doen? Ben van plan dinsdag mijn telefoon binnen te brengen in de winkel en heb een document met de panic's opgesteld. Zullen ze mij een nieuwe geven?

Zal m'n iPhone wel 3 à 4 weken kwijt zijn
  #767  
Oud 27-05-12, 21:58
Justinke Justinke is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 104
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PJAY Bekijk bericht
Soms enig idee wat ze hieraan zullen doen? Ben van plan dinsdag mijn telefoon binnen te brengen in de winkel en heb een document met de panic's opgesteld. Zullen ze mij een nieuwe geven?

Zal m'n iPhone wel 3 à 4 weken kwijt zijn
Wil je ons op de hoogte houden ?
Ben ook van plan de mijne voor de tweede keer binnen te doen. Vorige keer ben in 'm twee weken kwijt geweest.
Misschien de productiedatums eens vergelijken, al weet ik niet meer juist hoe je dat kon zien aan de hand van het serienummer. :-/
  #768  
Oud 07-06-12, 12:15
ryanlawrence171 ryanlawrence171 is offline
Banned
• iOS 1.1.2
• 3.2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 18
Standaard

Keep Holding home button and sleep button for 10 second iPhone will reset automatically.
  #769  
Oud 08-06-12, 16:34
Tam79 Tam79 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 1
Standaard

Wie kan mij helpen?
Gister is mijn Iphone 3gs er ineens mee gestopt.
Nu kom ik er niet meer in.
Ik heb hem gereset, gerestored er is van alles gebeurd maar op een of andere manier kan hij geen contact maken met de telefoon.
Wie weet wat ik nog kan doen?
  #770  
Oud 11-06-12, 11:33
Lochje Lochje is offline
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 8
Standaard

Ik ben een beetje ten einde raad.

Ik wil mijn iphone 3GS herstellen, maar al snel stopt die daarmee, en doet de iphone helemaal niks meer.
Het enigste wat ik zie is een scherm, dat ik men iphone aan itunes moet aansluiten. Hij is aangesloten aan de pc, maar ontvangt die niet. In itunes is ook niks te zien dat hij aangesloten is.
Heb alle vormen van resetten al geprobeerd.
Iemand enig idee hoe ik hem weer gewoon aan de praat krijg?

kleine edit: Zou het kunnen dat iphone/itunes USB3.0 niet ondersteund ? nu ik hem op een USB2.0 heb aangesloten werkt hij in een keer wel!
  #771  
Oud 11-06-12, 19:38
Justinke Justinke is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 104
Standaard

Ik heb sinds enkele dagen een nieuwe 4S 64 GB gekregen.
De eerste keer, twee dagen na aankoop, deed mijn eerste het al niet meer. Bij Mobistarcenter wilde ze het toestel niet omruilen : mocht niet volgens interne voorschriften... Zal wel zeker...?
Iets meer dan een weekje kwijt geweest. Toestel terug gekregen, maar nog altijd crashen. Alvorens terug naar Mobistarcenter te gaan, even langs Applewinkel gegaan. Ze vonden het een vreemde situatie, gezien Apple volgens hun geen herstellingen doet van toestellen die zo snel een defect vertonen.
Voor alle zekerheid had ik de panic reports laten afdrukken en een thread op het officiele apple forum waarin sprake is van dat gekende probleem. Daarmee naar Mobistarcenter. Weekje later had ik een splinternieuw toestel. Toen ging omruiling blijkbaar wel vlotjes. En dit toestel doet het blijkbaar goed want heb nog geen enkele crash gehad.
  #772  
Oud 27-06-12, 13:16
PJAY PJAY is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2012
Locatie: Aalter
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Justinke Bekijk bericht
Wil je ons op de hoogte houden ?
Ben ook van plan de mijne voor de tweede keer binnen te doen. Vorige keer ben in 'm twee weken kwijt geweest.
Misschien de productiedatums eens vergelijken, al weet ik niet meer juist hoe je dat kon zien aan de hand van het serienummer. :-/
Heb EINDELIJK mijn iPhone terug, binnen gestoken op 29/05 en pas vandaag op 27/06 een splinternieuwe iPhone 4s gekregen.
Ik raad dus aan om de mensen die ook panic.plist zien staan in hun logs hem binnen te geven bij de winkel waar ze hem hebben aangekocht. Heb je jouw toestel niet aangekocht in een Mobistarwinkel mag je zeker zijn dat je een tijdje mag wachten...
  #773  
Oud 27-06-12, 15:06
Justinke Justinke is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 104
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PJAY Bekijk bericht
Heb EINDELIJK mijn iPhone terug, binnen gestoken op 29/05 en pas vandaag op 27/06 een splinternieuwe iPhone 4s gekregen.
Ik raad dus aan om de mensen die ook panic.plist zien staan in hun logs hem binnen te geven bij de winkel waar ze hem hebben aangekocht. Heb je jouw toestel niet aangekocht in een Mobistarwinkel mag je zeker zijn dat je een tijdje mag wachten...
Had een tijdje geleden net boven jou quote al gereageerd.
Mijn 4S had ik idd aangekocht in een Mobistarwinkel en ben hem iets meer dan een weekje kwijt geweest.
Maar wel een nieuwe gekregen.
  #774  
Oud 27-06-12, 19:31
Golfer61 Golfer61 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 1
Wink iPhone 4

Ik heb mijn iPhone 4 weggegeven aan een goede vriend omdat ik zelf een iPhone 4S heb gekocht met KPN als provider. Voorheen had ik T-Mobile maar die gaf en geeft alleen maar 'Geen Service" weer en maar betalen.

Mijn zoon heeft de iPhone leeg gemaakt, zodat deze door derden niet meer gebruikt kan worden. Het probleem doet zich voor dat als mijn vriend de iPhone aanzet dat deze dan om een pincode vraagt. Hoe lossen we dit probleem op om toch deze iPhone weer aan de praat te krijgen.
  #775  
Oud 09-07-12, 11:40
vandam10 vandam10 is offline
• iOS 6.0
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2012
Locatie: Gent
Berichten: 1
Standaard

Hoi allemaal,

Ben zelf iPhone4s eigenaar, maar het probleem gaat hem over de iphone4 van mijn schoonbroer. Vorige week was deze plots zwart en deed ie niets meer. Aangesloten op de mac en itunes, en hij kwam er weer door. Nu een week later, zelfde probleem maar is hij langs geen kanten aan te krijgen. Zelfs geen logo op het scherm. Verschillende aansluitmogelijkheden zoals netvoeding, iMac getest, maar niets meer.
Iemand een passend antwoord,
Ps: Toestel valt nog onder garantie - Software is 5.1.1

Greetz,

René
  #776  
Oud 12-07-12, 11:08
daankemp daankemp is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 3
Standaard iPhone 4 start niet meer op

Hallo,
Ik heb mijn iPhone 4 8GB zwart teruggezet van iOS6 2e beta naar 5.1.1. Maar nu gaat hij overnieuw opstarten en krijg ik alleen een zwart scherm met het ronddraaiend tandwiel zegmaar, en na een paar minuten gaat dat over in het apple icoontje en dan herhaalt het hele proces zich.
Wat nu te doen??? Heb het toestel net.

Gr
Daan
  #777  
Oud 12-07-12, 23:11
Congierge Congierge is offline
 
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 123
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
@PJAY

Die iPhone heeft een hardware fout en met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid in RAM. Er staan timer registers op NUL die niet op NUL mogen staan.

Breng die iPhone terug naar de winkel met afdrukken van alle Kernel Panic rapporten die je kan vinden. Dit zijn de harde bewijzen van het defect.

Laat je niet verleiden tot een herstel, DFU-mode en wat men nog zo allemaal roept want dan zijn de bewijzen weg en kan je weer wachten tot een Kernel Panic optreed.

Succes gewenst
Nu ik dit lees keek ik toevallig bij mijn diagnose en gebruik en daar staaaaattt dittt...2012-07-06-115537.panic.list

Dit soort panic list meldingen heb ik er 13 keer in met verschillende datum"s.

Als ik hiermee naar t-mobile ga kan ik dan ook een nieuwe krijgen ? Maar heb wel een jailbreak erop en als ik hem dan reset dan is die lijst waarschijnlijk ook weg ? Hoe stel ik zo n document ? En hoe kan ik zonder die panic list weg gaat mn jailbreak er af gooien?
  #778  
Oud 14-07-12, 14:27
MDVW MDVW is offline
• iOS 5.1.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 10
Standaard

Ik heb het volgende probleem: mijn iPhone 4 blijft op 2/3 van de restore steken. Na een tijdje geeft iTunes dan Unknown Error 9 aan. Ik heb al meerdere kabels, meerdere usb-poorten en 2 verschillende iMac's en MacBooks geprobeerd. De iPhone staat in recovery-modus. Ik heb ook al geprobeerd om de firmware opnieuw te downloaden via de Apple-site en dan met een manual restore te repareren. Telefoon is niet gejailbreakt. Weet iemand wat hieraan te doen is?

Ik gebruik zelf een iMac met 10.7.4.

Laatst gewijzigd door MDVW; 14-07-12 om 14:49.
  #779  
Oud 14-07-12, 15:46
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Congierge Bekijk bericht
Maar heb wel een jailbreak erop en als ik hem dan reset dan is die lijst waarschijnlijk ook weg ? Hoe stel ik zo n document ? En hoe kan ik zonder die panic list weg gaat mn jailbreak er af gooien?
Alleen met een Mac kan je die crash reports synchroniseren, via iTunes, met de OS X Console. Vanuit de OS X Console kan je die rapporten dan afdrukken.

Met Windows gaat dat niet, helaas.

Succes verder
  #780  
Oud 14-07-12, 18:59
Congierge Congierge is offline
 
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 123
Standaard

Bedankt voor je antwoord. Maar als ik hem dan reset gaat die lijst er ook waarschijnlijk eraf.. Dus is er een mogelijkheid om hem dan alsnog zonder jailbreak kan meenemen naar t-mobile voor een nieuwe?!
Reageren

Labels
boot, geen verbinding, kapot, niks, opstarten



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone start niet meer op; continu appeltje op het scherm - Verzameltopic croiman iPhone algemeen 1007 11-10-23 12:04
Iphone start niet meer op zonder usb (+ meer problemen) Trax iPhone algemeen 15 24-11-12 12:37
iPhone: Iphone start niet meer op en wordt niet meer herkend door Itunes DirkDurver Jailbreak 3 09-08-10 20:14
Iphone start niet meer op, nog niet geupdate naar 3.1.3 gelukkig... maar nu? pat1812 iPhone algemeen 15 06-02-10 11:35
Iphone werkt niet meer, start niet meer op... Brianvdz Archief 1 27-10-08 12:46

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:21.