iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   aan/knop sleep buttton probleem!! gedemonteerd (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/34396-knop-sleep-buttton-probleem-gedemonteerd.html)

speeds 20-05-09 01:08

aan/knop sleep buttton probleem!! gedemonteerd
 
Wie kan mij vertellen uit hoeveel onderdelen deze knop bestaat??
Ik heb namelijk deze knop kapot en een besteld op het internet nu heb ik deze binnen en gemonteerd maar nu werkt deze niet hij heeft zeg maar geen veerkracht!
Nu ben ik volgens mij wel een zwart rondje verloren die zat volgens mij tussen de schakelaar en het knopje in.

Wie heeft hier misschien een foto van of beter wie heeft zo'n zwart rondje??

evmw 20-05-09 10:12

Mijn vermoeden is dat het om de iPhone 2G gaat. 'Probleem' is dat het zwarte puntje op de plastic knop soms iets te lang is en iets korter gemaakt moet worden. Je zult zien dat de knop dan wel ingedrukt kan worden.

ControlSje 20-05-09 10:27

Je bedoelt hoogst waarschijnlijk de home knop maar zeker weten doe ik het niet.
Wat heb je precies vervangen, is dat de flat cable waar de home butom aan zit?

Als je die hebt vervangen dan heb je het lcd scherm van het frame gehaald, waarbij het ronde home knop waarschijnlijk los gekomen is.

Als je deze terug plaatst moet je erop letten dat de afgevlakte kant van de knop aan de bovenkant zit (kant van het lcd scherm). Doe je dit niet dan zal de knop vast komen te zitten.

EDIT
Dat wat evmw zegt, zou ook kunnen. Ik heb zelf nooit een nieuwe knop geplaatst dus ik heb daar geen ervaring mee


speeds 20-05-09 10:37

Nee, ik bedoel echt de aan/uit sleep knop bovenop mijn 2G Iphone.

Het pinnetje is niet te lang want als ik het knopje monteer is deze vlak met de behuizing.
Ik heb het idee dat ik iets mis tussen het knopje en de schakelaar in.

Daarom ben in benieuwd of iemand er foto's van heeft zodat ik kan kijken of ik iets mis.

ControlSje 20-05-09 10:41

Er zit niets tussen de aan-uit knop en de "schakelaar".
De veerkracht komt rechtstreeks van de schakelaar.

Het is alleen van belang dat je de metalen bruggetje van de knop juist bevestigd.
Ik kan nu niet een foto maken, maar als ik vannavond thuis ben zou ik je zo'n foto kunnen opsturen.

evmw 20-05-09 10:44

De knop past er op 2 manieren in, maar er is maar 1 juiste manier. Je kan hem dus even omdraaien.

Verder bedoelde ik niet dat de knop te lang was/zou zijn, maar het ronde pinnetje aan de binnenkant van de plastic knop (die dus op de switch drukt).

ControlSje 20-05-09 10:46

@evmw: de aan/uit knop is toch 100% symmetrisch:confused:.

evmw 20-05-09 11:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ControlSje (Bericht 287888)
@evmw: de aan/uit knop is toch 100% symmetrisch:confused:.

Dat dacht ik eerst ook, maar op de ene manier is hij een stuk soepeler/beter bevestigd dan op de andere manier. Je kan dit zien aan de 'ribbels' die aan 1 kant zitten (over lange zijde van de knop).

ControlSje 20-05-09 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evmw (Bericht 287891)
Dat dacht ik eerst ook, maar op de ene manier is hij een stuk soepeler/beter bevestigd dan op de andere manier. Je kan dit zien aan de 'ribbels' die aan 1 kant zitten (over lange zijde van de knop).

Ok bedankt voor de uitleg, is me nog nooit opgevallen, zal vannavond eens kijken. ;)

speeds 20-05-09 11:52

Ik mis dus die verkracht in mijn aan/uit sleep knop daarom ben ik benieuwd naar een foto zodat ik kan zien of mijn schakelaar mischien iets mist waardoor de veerkracht mist.

Wat betreft dan het pinnetje te lang zou zijn had ik inderdaad begrepen dat het om het pinnetje aan de binnenkant ging.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:55.