//

Backlight

Backlight discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Mijn 1ste gen iphone vond het enkele dagen geleden een goed ideetje om een duikje te nemen in een meer. Na veel droog en stresswerk ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 23-05-09, 17:41
Simba101 Simba101 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 21
Standaard Backlight

Mijn 1ste gen iphone vond het enkele dagen geleden een goed ideetje om een duikje te nemen in een meer. Na veel droog en stresswerk is hij helemaal weer werkend buiten de backlight (ja ik weet het probleem gebeurt veel en er zijn andere topics over) maar mijn speciefieke vraag is, kan iemand me eigenlijk wat vertellen over waar de backlight zit en hoe die functioneerd, want ik vond die nergens op het net en zie het wel zitten om zelf een kijkje te nemen voor mogelijke problemen.

Dank en groet,

Simba
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 23-05-09, 19:25
desonnaville desonnaville is offline
• iOS 10.0.1
• 10.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 103
Standaard

volgens mij zit deze in het scherm verwerkt. Aangezien het scherm van de iPhone 2G geplakt zit aan het glas, zul je deze ook moeten vervangen.

Ik zou zeggen kijk eens op ifixit.com, daar wordt precies dmv plaatjes uitgelegd hoe dit in zijn werk gaat.
  #3  
Oud 23-05-09, 21:13
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Bedenk, voordat je een (behoorlijke?) investering doet, dat problemen tgv vocht vaak pas later aan het licht komen. Geef je iPhone even de tijd om te gaan roesten, zou ik zeggen. Istie over een paar weken nog goed verder, dan zou je wellicht kunnen overwegen onderdelen te gaan vervangen.
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #4  
Oud 25-05-09, 17:02
kdhoe kdhoe is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Aalst, België
Berichten: 227
Standaard

Er bestaat idd een grote kans dat je iPhone de komende weken "raar" zal beginnen doen.

Ik had dat ook eens met een oude nokia gsm. Waterschade. De gsm goed gedroogd en werkte de eerste dagen goed. Na een 2 tal weken traden de eerste problemen op. Regelmatig uitvallen, sommige knoppen die niet meer werkten etc. Na 3 weken heb ik de gsm toch maar vervangen.

Ik zou dus nog wat wachten met het scherm te vervangen. Vergeet niet dat dit redelijk duur is en een ZEER delicaat werk. de iPhone is 1 van de moeilijkste toestellen om onderdelen in te vervangen. Het laten doen zal nog duurder zijn!

Mss toch maar eens denken aan een nieuwe iPhone...
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geen backlight, vochtschade philippefeij iPhone algemeen 5 08-01-12 20:06
Ipad (1) backlight bleeding Misterv iPad algemeen 0 10-05-11 00:58
Defecte backlight na vochtschade remco.1971 iPhone algemeen 0 11-09-10 15:11
Geen backlight Yionix iPhone algemeen 2 02-05-10 19:25
Backlight Is Uitgevallen... CadmanF iPhone algemeen 3 25-11-08 19:45

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:48.