//

Scherm kapot (geen beeld)

Scherm kapot (geen beeld) discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Diony En als dat niet werkt? Ik heb hetzelfde als ik mijn telefoon te vaak/te lang aan de oplader heb gehad... ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 23-06-09, 17:12
Timmeh_'s schermafbeelding
Timmeh_ Timmeh_ is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.892
Stuur een bericht via MSN naar Timmeh_
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diony Bekijk bericht
En als dat niet werkt?
Ik heb hetzelfde als ik mijn telefoon te vaak/te lang aan de oplader heb gehad... Eerst kon ik hem dan helemaal leeg laten lopen en dan weer aan de lader en dan deed hij het weer, maar dat doet hij nu ook niet meer. Het beeldscherm is niet echt stuk, want laatst toen ie weer kuren had heb ik hem weer helemaal leeg laten lopen, toen aan de lader, kreeg ik even het schermpje met een klein rood streepje en een bliksem (dat ie dus helemaal leeg is en aan het opladen) maar even later was dat ook weg en de rest van het beeld weer zwart. Nog iemand tips, ideeen? Heel erg bedankt!
Ik DFU-mode herstellen in iTunes, en dan bij voorkeur geen reservekopie terugzetten (dan heb je kans dat je de "software-fout" weer terug zet)
__________________
iPhone 2G UK iOS 3.1.3 Jailbreak by RedSn0w /  iPhone 4 32GB iOS 4.2.1 Jailbreak by RedSn0w
MacBook Pro 15,4" OSX 10.6.6 /  iMac 20" OSX 10.6.6 /  iPad 3G 32GB iOS 4.2.1
Stuur me geen privé-berichten met vragen, ik negeer ze. Gebruik liever de zoekfunctie en de Wiki (Begrippen|Handleidingen)
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 27-06-09, 21:00
jonathan's schermafbeelding
jonathan jonathan is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 251
Standaard

Ik heb zonet mijn iPhone geopend en voor een groot deel los gehaald. Tot aan het moederbord heb ik alles los gehaald. Toen heb ik op goed geluk het moederbord terug geklikt, hopende dat de kabeltjes vanzelf vast zouden springen. Toen ik de twee (witte) antennekabeltjes weer vast wilde maken probeerde ik de lijmresten eerst weg te halen met een schroevendraaiertje, toen heb ik helaas één van de twee antenneaansluitingen op het moederbord beschadigd. Dat heb ik (voor nu) maar even gelaten, ik heb 'm deels weer dichtgedaan en aan de Mac gehangen. En ik zie... dat het scherm het weer doet!

Ik ben nu een restore aan het doen, hopelijk ben ik dan van die 1011-error (hardwareprobleem) af. Dan kijk ik wel even waar die antenneaansluiting precies voor diende (GSM, Wi-Fi of Bluetooth). Mocht het Bluetooth zijn, dan laat ik het maar zitten. Mocht het GSM of Wi-Fi zijn, dan ga ik eerst maar eens kijken of ik niet zelf wat kan doen, en anders koop ik een nieuw moederbord.

Nou ja, ben benieuwd, de restore is op de helft, ik zal laten weten hoe het afloopt!
  #43  
Oud 27-06-09, 21:50
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Aansluiting op de punt bij de accu is GSM, die andere is Wi-Fi.
  #44  
Oud 27-06-09, 22:28
jonathan's schermafbeelding
jonathan jonathan is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evmw Bekijk bericht
Aansluiting op de punt bij de accu is GSM, die andere is Wi-Fi.
Oh Dan is mijn iPhone nu geëvolueerd tot een iPod touch met camera... Straks nog maar eens openhalen dan.

Edit: Jep, Wi-Fi werkt maar GSM heeft "No Service". Nog maar eens openen dan.

Edit: Oh, en ik heb bovenin het scherm twee dode pixels (ze zijn blauw). Nou ja, beter twee dode pixels dan een dood scherm

Edit: Ik heb 'm erop gekregen, al is een klein stukje van het buitenste ringetje op het moederbord afgebroken. Nu ik 'm aanzet heeft 'ie T-Mobile Mijn iPhone werkt weer!!!

Laatst gewijzigd door jonathan; 27-06-09 om 23:09.
  #45  
Oud 27-06-09, 23:14
deboer deboer is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jonathan Bekijk bericht
Oh Dan is mijn iPhone nu geëvolueerd tot een iPod touch met camera... Straks nog maar eens openhalen dan.

Edit: Jep, Wi-Fi werkt maar GSM heeft "No Service". Nog maar eens openen dan.

Edit: Oh, en ik heb bovenin het scherm twee dode pixels (ze zijn blauw). Nou ja, beter twee dode pixels dan een dood scherm

Edit: Ik heb 'm erop gekregen, al is een klein stukje van het buitenste ringetje op het moederbord afgebroken. Nu ik 'm aanzet heeft 'ie T-Mobile Mijn iPhone werkt weer!!!
puik werk!
  #46  
Oud 27-06-09, 23:45
jonathan's schermafbeelding
jonathan jonathan is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 251
Standaard

Mochten mensen zelf een keer hun iPhone willen openen: koop deze twee setjes (de eerste voor het kleine schroevendraaiertje, de tweede voor de blauwe iTool) en zoek een AH Bonuskaart-sleutelhanger (voor het loshalen van de aluminium achterkant) op. In wezen waren die genoeg voor mij, de rest van de tools waren wel handig, maar niet noodzakelijk. Verder gewoon even een YouTube-filmpje erbij pakken, en de pret kan beginnen.

Mijn iPhone werkt nu weer prima. Hardwarematig heb ik alleen de aluminium achterkant verbogen, die heeft nu een uitstekend randje. Verder is het antenneklepje versleten geraakt, ik hoop dat 'ie blijft zitten. Oh, en toen ik een reservekopie van mijn iPod touch (tijdelijke vervanger toen de iPhone kapot was) op de iPhone zette, kreeg de iPhone de naam "iPod van ...". Beetje jammer, maar ik lig er niet wakker van.

Iedereen bedankt voor alle hulp, ik ben weer een gelukkig mens nu!

Laatst gewijzigd door jonathan; 27-06-09 om 23:49.
  #47  
Oud 29-07-09, 18:17
BramW BramW is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 40
Standaard Zwart/kapot scherm

Zojuist werd ik gebeld en zag ik dit nog gewoon op mijn scherm. Ik heb het gesprek beantwoord en daarna de iPhone naast mij op bed neer gelegd.

5 minuten later wil ik kijken hoelaat het is, maar als ik op de knop druk blijft het scherm zwart. Ook de knop boven op, het scherm blijft zwart.
iPhone verbonden met MacBook, scherm blijft ook zwart maar de telefoon word wel herkend.
Toen ik de iPhone gebeld heb, ging de iPhone wel over, maar het scherm deed weer niks.
Als ik de Beltoon aan/uit knop aan de zijkant gebruik trilt de iPhone normaal, nu doet de iPhone dit ook niet meer.

Wat kan het probleem zijn? En nog beter hoe los ik het op?

Laatst gewijzigd door BramW; 29-07-09 om 18:31.
  #48  
Oud 29-07-09, 18:31
pascalletje's schermafbeelding
pascalletje pascalletje is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Bergeijk
Berichten: 759
Standaard

Even de home knop en aan/uit knop tegelijk ingedrukt houden tot hij opnieuw opstart (duurt ongeveer 10 seconden), en hopen dat ie het dan weer doet.
  #49  
Oud 29-07-09, 18:33
BramW BramW is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 40
Standaard

10 seconden (of meer) ingedrukt houden lijkt niks te doen.
  #50  
Oud 29-07-09, 18:35
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Dat is erg vreemd, dan zal er toch iets met het display zijn als je zeker weet dat het niet werkt. Display aansluiting kan trouwens gewoon simpelweg los zijn.

Je kan een restore overwegen, al betwijfel ik of dat in dit geval gaat helpen.
  #51  
Oud 29-07-09, 18:37
pascalletje's schermafbeelding
pascalletje pascalletje is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Bergeijk
Berichten: 759
Standaard

Een restore is dan denk ik het enigste wat overblijft, maar ik betwijfel inderdaad ook dat het een software probleem is.
Let wel op dat je even een backup maakt als je hem eventueel restored, dan kun je daarna alles weer makkelijk vanuit de backup terugzetten.
  #52  
Oud 29-07-09, 18:44
BramW BramW is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 40
Standaard

Als ik de iPhone restore, krijg ik meteen OS 3.0, wat ik niet wil omdat ik met een RebelSim werk die alleen OS 2.0 aankan...
Dus dat gaat ook niet werken, of kan ik zelf daarna kiezen of ik wel OS 3.0 wil?
  #53  
Oud 29-07-09, 18:46
pascalletje's schermafbeelding
pascalletje pascalletje is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Bergeijk
Berichten: 759
Standaard

Als je OS 3.0 erop zet, kun je hem ook unlocken met ultasn0w, dat werkt beter dan je rebelsim
Je kan ook eventueel de alt knop ingedrukt houden als je op herstel klikt, dan kun je aangeven welke ipsw file je wil gebruiken. In de wiki staan links naar de verschillende firmware versies.
  #54  
Oud 29-07-09, 18:48
BramW BramW is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 40
Standaard

Nouja dan gaan we maar restoren + updaten.
  #55  
Oud 29-07-09, 19:29
BramW BramW is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 40
Standaard

Update: Het scherm lijkt het tijdens de update weer te doen!
  #56  
Oud 29-07-09, 19:32
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Dan heb je denk ik toch die reset zoals beschreven door pascalletje niet goed uitgevoerd maar goed, gelukkig werkt het weer.
  #57  
Oud 29-07-09, 19:32
BramW BramW is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 40
Standaard

iPhone is geupdate en de backup is terug geplaatst.
Alles lijkt het weer te doen. Nu nog uitzoeken of de Rebelsim werkt of hoe ik de iPhone moet unlocken...
Alvast bedankt!
  #58  
Oud 29-07-09, 23:38
pascalletje's schermafbeelding
pascalletje pascalletje is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Bergeijk
Berichten: 759
Standaard

Eerst jailbreaken met redsn0w, en vervolgens unlocken met ultrasn0w.
Als je even op het forum zoekt staan er hele mooie beschrijvingen voor, voor het geval je er niet uitkomt.
Ben in ieder geval blij te lezen dat er weer leven in zit!
  #59  
Oud 29-07-09, 23:48
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Misschien stomme vraag, maar waarom niet direct unlocken met redsnow?
  #60  
Oud 30-07-09, 00:03
pascalletje's schermafbeelding
pascalletje pascalletje is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Bergeijk
Berichten: 759
Standaard

redsn0w is alleen om te jailbreaken/activeren. Correct me if i'm wrong...
Reageren

Labels
kapot, scherm, zwart



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Knipperend beeld tot helemaal GEEN beeld iphone 4 iphone4buddy iPhone algemeen 4 03-03-11 10:21
Scherm kapot Mutske iPhone algemeen 3 10-12-10 16:50
Scherm kapot! MarcNL iPhone algemeen 2 27-07-10 19:23
cirkeltje op het beeld scherm roypaint Archief 6 31-10-09 15:25
Scherm/beeld van iphone op PC/TV stefaaaan Jailbreak apps en thema's 6 06-05-09 21:47

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:32.