iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Netwerk onstabiel op iPhone(s) (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/35000-netwerk-onstabiel-op-iphone-s.html)

vanilla 05-06-09 12:35

Netwerk onstabiel op iPhone(s)
 
Sinds een tijdje (ik schat 2 maanden) raakt mijn iPhone het netwerk kwijt.

En dan ook echt kwijt. Vaak haal ik hem uit mijn broekzak en dan staat er
"zoeken..." of "geen service".
Daarnaast zie ik hem regelmatig overschakelen van 3G (drie streepjes) naar GSM modus (zonder GPRS dan zelfs).

Het komt inmiddels geregeld voor dat als ik een gesprek wil starten (met (3G) bereik) dat er na een tijdje "bellen" de telefoon niet overgaat en na een 10tal seconden er staat "gesprek mislukt".
Zo heb ik laatst 7 pogingen ondernomen om iemand te bellen, waarna ik de telefoon opnieuw moest opstarten. Inmiddels moet ik dat vaker doen waarna niet meestal het probleem verholpen is.

Ook breekt hij de verbinding vaak weg in een gesprek. Wat uitermate irritant is.
Wat ik dan zie gebeuren dat het netwerk in 1x van vol (3G) bereik naar een bereik is gegaan op GSM modus met maar 1 streepje.

Dit is ook in applicaties, in 3G of GPRS modus. Vindt ie gewoon geen internet vooral in Beejive of Facebook gaat ie lopen zoeken maar je ziet geen activiteit bij het 3G of GPRS symbool (dat icoontje wat gaat draaien dan) en na een tijd geven de applicaties inderdaad aan dat ze geen connectie kunnen krijgen. Terwijl er toch gewoon 3G of GPRS bereik zou moeten zijn volgens de statusbar.

Ik heb dit op meerdere locaties, zelfs in andere landen.
En mijn vader heeft hier ook last van met zijn iPhone.

Het is zelfs zo erg dat ik vorige week naar de T-Mobile store ben gegaan om dit te melden. Ze wisten er van en ik kon de mijne laten opsturen, wat ik niet ga doen want het lijkt me een software probleem aangezien het probleem er niet eerst was.
Ook meldde ze me om hem te resetten en te kijken wat er gebeurt, gereset in de winkel en het een week aangekeken. Maar dat hielp niet veel.
Ook meldde een bevriende telecomjournalist dat dit de laatste tijd veel voorkomt. En morgen komt hij mij een vervangende N96 brengen.

Iemand hier meer last van? Er zijn wat topics rondom dit probleem maar er niet echt 1 die het probleem aankaart. Ben zelf telecomjournalist geweest en heb bij T-Mobile gewerkt dus weet wat specifieker waar ik op moet letten als er iets mis gaat in de iPhone.

[edit]
Veel overeenkomstige klachten met dit topic https://forum.iculture.nl/f28/i...on-safari.html
Echter een jailbreak heb ik niet gedaan, mijn vader overigens ook niet.

lekkerstuk 15-06-09 20:17

Hier exact hetzelfde probleem op zowel een origineel belgisch 3g toestel met vodafone sim en een 2g (niet orgineel;) sinds een paar dagen dit zelfde probleem. Vodafone heeft de nummers al gereset en ziet errors in de logfiles bij het aanmelden... Kan er verder niets aan doen daar ze in andere toestellen het wel doen. Eerder nooit geen problemen gehad met deze toestellen... vaaaag

zazaf21 16-06-09 10:20

Bij mij exact hetzelfde probleem. Toestel deed het enkele weken prima en sinds 2 maanden heb ik ook enorme last van dit euvel. Ik wacht even op de update van a.s. woensdag (die uitkomt via apple) en als dat niet helpt, stuur mijn iphone (met vodafone-abo) maar terug naar de FNAC in Antwerpen voor reparatie.

vanilla 16-06-09 12:28

Met 3.0 voorlopig nog geen last ervan!

nikkii 23-09-09 16:56

Ik heb dit probleem ook al tijden. Gek word je ervan vooral als je even snel een telefoontje wilt plegen nou vergeet dat maar want of er is geen service od hij is aan het zoeken. Heb dit probleem al van voor de updates dus aan de updates kan het niet liggen lijkt me. Ik heb nu T- mobile een mailtje gestuurd met deze klacht. Ben benieuwd of ze wel een reactie geven zag nl al dat ze bij een vraag binnen 7 dagen een reactie zouden sturen, maar bij een klacht duurt dan tot ongeveer 30 dagen. Vraag me af waarom dit zolang moet duren.

FlyingNoose 02-10-09 19:36

Juist hetzelfde hier. Ben Belg en heb mijn 3gs hier legaal gekocht en zit bij Proximus.

Wat ik ook heb is dat ik soms een bericht krijg van : die presoon heeft u gebeld en geen bericht nagelaten... Maar telefoon is nooit overgegaan :-s

FroosBrasschaat 05-10-09 15:11

Had precies hetzelfde op mijn 3g met KPN aansluiting en os 2.2.1, die is nu al sinds half juli in reparatie bij GSM.NL en ze weten niets eens waar die nu is!
Mijn huidige 2g (unlocked/jailbrake) met versie 2.2.1 begint er ook last van te krijgen, helaam als ik over de grens ga.....ik weet nu niet of het software is of dat het te maken heeft met software van de zendmasten ofzo, maar wordt er gek van

apotheosis 05-10-09 18:53

Hm,voorzover ik al weet heeft 3G niks te maken met bereik om te bellen of smsen maar om te surfen,sneller te surfen.

Ik heb al deze zaken eerlijk gezegd niet voor.
Wat ik wel weet is de iphone minder goed is qua bereik te ontvangen dan bv mijn nokia van slechts 39 euro,hetgeen toch al helemaal niet zou mogen vind ik.
Nu is het zo;ik steek mijn kaartje van mobile vikings erin op mijn werk en daar heb ik bv het ook voor ik soms geen service heb of mijn EDGE constant naar gprs wegvalt,weinig blokjes dus heb om te bellen ook enz....
Met mobistar nu heb ik altijd goed bereik nu maar ook hier valt het sigaal van 3G dikwijls weg en dan terug naar EDGE omdat het volgens mij komt omdat ik in een gebouw zit met dikke muren,daardoor krijg deze het signaal moeilijk door.
Als ik nog wat verder ga ontvangt deze al helemaal geen 3G signaal,alleen maar EDGE.

Als je op een plaats gaat waarvan je weet er 3G is en je buiten staat zoals in een stad in het centrum bijvoorbeeld en je hebt dan ook dat probleem telkens voor je 3G weg valt dan is er idd iets niet pluis.

Ik ben deze week nog tot 2 maal toe naar gent/gentbrugge geweest en mijn 3G is geen enkele keer weggevallen naar EDGE.

Ik heb 3.1

FroosBrasschaat 05-10-09 20:59

nou het is meer dat op de plekken waar ik voordien een hele goeie verbinding had de ontvangst ineens minder is geworden. En als ik 3g uitzet er helemaal geen verbinding komt!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:18.