iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Wanneer is je iPhone helemaal opgeladen? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/3528-wanneer-iphone-helemaal-opgeladen.html)

dirkuijt 11-12-07 10:46

Wanneer is je iPhone helemaal opgeladen?
 
Mensen, ik heb gezocht, maar niet gevonden, dus nu mijn vraag:

Wanneer weet je dat je iPhone helemaal opgeladen is...?

Bij mijn vorige iPods stond er de hele tijd "opladen" en knipperde het batterij plaatje, totdat er ineens "opgeladen" stond, en de batterij stopte met knipperen.

Waarom heeft de iPhone dit niet?
Nu denk ik soms, issie nu opgeladen of niet, en dan laat ik'm maar weer een tijdje langer in z'n cradle staan...

Maar "overloaden" is ook niet goed, dus wat is nou wijsheid...?


Een progje met de batterijstatus in procenten zou handig zijn, of iets dergelijks...

Aapvader 11-12-07 10:53

Als je iPhone helemaal opgeladen is dan zie je in de batterij een teken van een stekker. Als hij nog aan het opladen is zie je een soort van stroom tekentje.

master 11-12-07 10:58

ik merk ook dat mijn batterij erg snel leeg loopt terwij ik niets bijzonders doe.

zijn er tips?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aapvader (Bericht 26322)
Als je iPhone helemaal opgeladen is dan zie je in de batterij een teken van een stekker. Als hij nog aan het opladen is zie je een soort van stroom tekentje.


Aapvader 11-12-07 11:03

Alles uitzetten wat je op dat moment niet gebruikt zoals, Wi-Fi, ssh, edge en bluetooth.

Kan gemakkelijk met behulp van de app services via installer.

dirkuijt 11-12-07 11:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aapvader (Bericht 26327)
Alles uitzetten wat je op dat moment niet gebruikt zoals, Wi-Fi, ssh, edge en bluetooth.

Kan gemakkelijk met behulp van de app services via installer.

...of het programmaatje iToggle (vind ik zelf errug handig!) :D

grobben 11-12-07 11:51

Kan je ssh ook uitzetten bij een gejailbreakeate 1.1.2 OOTB 4.6 met een TURBOSIM?
Of is hij dan niet meer gejailbreaked of evt andere problemen?

Welke app uit de installer kan dit precies?

dirkuijt 11-12-07 11:59

SSH aan of uit staat helemaal los van Jailbreaken of Sim unlocken.
SSH is je "toegangspoort" je iPhone in, via bijvoorbeeld FTP software...

Lekker uitzetten dus :D

Thirteen 11-12-07 13:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dirkuijt (Bericht 26321)
Mensen, ik heb gezocht, maar niet gevonden, dus nu mijn vraag:

Wanneer weet je dat je iPhone helemaal opgeladen is...?

Bij mijn vorige iPods stond er de hele tijd "opladen" en knipperde het batterij plaatje, totdat er ineens "opgeladen" stond, en de batterij stopte met knipperen.

Waarom heeft de iPhone dit niet?
Nu denk ik soms, issie nu opgeladen of niet, en dan laat ik'm maar weer een tijdje langer in z'n cradle staan...

Maar "overloaden" is ook niet goed, dus wat is nou wijsheid...?


Een progje met de batterijstatus in procenten zou handig zijn, of iets dergelijks...


Volgens mij is er bij de iPhone geen sprake van overloaden. je mag 'm er gewoon 's nachts in laten staan, ook opladen wanneer je wilt is geen probleem enkel schijnt het eens per zoveel tijd (maand ofzo??) goed te zijn om helemaal te ontladen zodat de telefoon 'weet' hoeveel hij heeft in totaal. Hiermaa kan hij dan beter inschatten (en laten zien dus) hoeveel batterij er nog over is.

mdiersma2 11-12-07 21:27

pas hier mee op !! de lion accu die in de iphone zit kan hier niet heel best tegen. Ik heb hem een keer leeg laten lopen, en omdat ik geen stopcontact in de buurt had, pas 5 uur later weer aan de lading... 2 dagen lang... en niets meer. Inmiddels heb ik weer een nieuwe accu uit honkong laten aanrukken.
De oude blijkt na desolderen 0,0 volt aan te geven... en dat is niet goed.

Lion accu's kun je beter boven de 30% houden. Het schijnt voor dit type accu zelfs beter te zijn ze af en toe bij te laden, dan ze helemaal leeg te trekken.

Groeten Martijn

marcoryn 12-12-07 13:23

Mijn iPhone staat eigenlijk dagelijks in de craddle op werk. Continue op te laden dus. Ik ben een btje de draad kwijt. Is het nou beter om continue het apparaat op te laden of juist eenmaal opladen, stroom eraf en dan leeg te laten lopen.
Het schijnt namelijk dat je maar een x aantal keer je iphone kan opladen (kan 1000x zijn ofzo?) Maar dat geldt dan natuurlijk niet als je hem altijd in de craddle hebt.

PS dirk kuyt uit Liverpool ook aan de iphone?

dirkuijt 12-12-07 13:41

Met dit soort litium batterijen is het helemaal leeglopen (tot je iPhone uitvalt) inderdaad niet goed.
Als je de 2e melding (10% remaining) hebt gehad, dan zou ik toch een stopcontactje opzoeken...

Opladen met interval is inderdaad ook geen probleem, maar continu spanning op een apparaat met een batterij is nooit goed!
Of het nou een mobiele telefoon, een dect telefoon, een draadloze muis in een cradle of een laptop is, je zal altijd zien dat je na een half jaar constante spanning niets meer aan je betterij hebt...

Dus beste iPhone fans (en speciaal marcoryn) u bent gewaarschuwd!

P.S.

Je moet eens weten hoe vaak ik mmoet uitleggen dat niet elke Dirk Kuijt uit Katwijk de welbekende voetballer is...

Maar in sommige gevallen is het toch heel handig deze naam te dragen ;-)

marcoryn 12-12-07 20:11

Dank je Dirk!! Goeie uitleg. Ik haal hem wat vaker van de oplader.

En ja.. niet iedere Dirk Kuijt voetbalt.. en je raadt nooit waar deze van Rijn
vandaan komt haha. En ik heb nog wel eens een balletje getrapt met de echte ;-)

laminar 04-01-08 17:07

@ enkelen hierboven: Het heeft geen zin een post direct boven je eigen post (= antwoord) te citeren. Kost alleen maar ruimte.
Dat helemaal leeg laten lopen van een accu is ouderwets. Het gold alleen voor de NiCad (Nikkel Cadmium) accu's omdat die last hadden van het zogenaamde geheugeneffect. NiCads zijn geloof ik al helemaal niet meer te koop (gif).

Jay 11-01-08 16:15

HELP Mensen,

Ik heb net mijn IPhone binnen uit amerika!
Nog ff snel een verloopstekkertje gehaald bij de Electronica Speciaalzaak.
Hangt nu net een kwartier of wat aan "Het Infuus".

MAAR IK HEB 1 DRINGENDE VRAAG:

HOE LANG MOET DE IPHONE DE EERSTE KEER OPGELADEN WORDEN?!?

Wie?

Frits 11-01-08 16:35

@Jay,...1e keer ongeveer 3 uur,.... vol is vol !

Jay 11-01-08 18:09

Thanks Frits,

Nog een uurtje en ik kan los gaan.
Wat een prachtig apparaat niet?


Grtz Jay

------------------

Nog een vraag:

KAN HET INSTALEREN VAN PROGRAMMA'S VAN DERDE KWAAD?!?

Ivm b.v. virussen ofzo. Ik weet dat een virus op de Mac niet snel voorkomt maar toch?

Wie?

jeekes 11-01-08 18:21

er is naar het schijnt al een soort virus voor de iphone (de zogenaamde update naar 1.1.3) maar de meeste applicaties zijn veilig. Het kan wel raadzaam zijn even te kijken naar mogelijke reacties op het internet voor je een applicatie installeert ;)
nog veel plezier ermee!!:p

Jay 11-01-08 19:00

Thanks Jeekes,

Nou goed wat weet men hier over:

- Tap Tap Revolution;
- Beatphone;
- Sketches;
- Miist RPG en
- iSlots native

Deze wilde ik allemaal 'Downen' of hoe je het ook noemt via APPSAFARI.COM
Ziet er opzich betrouwbaar uit!

Is dit veilig Wie?

jeekes 11-01-08 19:07

beatphone: https://forum.iculture.nl/f8/ap...de-iphone.html
iSlots: https://forum.iculture.nl/f1/ip...as-islots.html
heb dit gwn gevonden via de zoekfunctie, ik weet niet of de site veilig is

Jay 12-01-08 10:19

Hmmmm Oke maar nu loop ik tegen een volgend "probleem" op.

Mijn iPhone geeft nadat ik via de instaler voor sources kies de melding:

Could not activate EDGE: PDP authentication failure.

De iPhone dit zelf oplossen door de instaler te updaten naar Version 3.0b8
Maar omdat ik van GSM.nl een bijsluiter heb gekregen waarin staat:

Aangezien dit toestel nu werkend is op all Nederlandse netwerken adviseren wij u DRINGEND om geen update naar een andere software versie te doen op welke website dan ook!!!

Weet ik nu dus niet wat ik moet doen?!?
Bedoeld GSM.nl hiermee ook de instaler?
Ergens denk ik van niet want je moet toch gewoon die progjes erop kunnen zetten of niet?

Wie?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:44.