iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Hoe zie je of een iphone echt of nep is??? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/35298-zie-iphone-echt-nep.html)

proboss 10-06-09 16:42

Hoe zie je of een iphone echt of nep is???
 
Hallo
Ik ga binnenkort een Iphone halen tweedehands. Maar hoe kan je zien of die echt of nep is?

Chrisl 10-06-09 17:06

Aan de software, aan het uiterlijk, aan de versie van de software. Of hang hem aan iTunes, zie je het ook gelijk. En je ziet het aan de aansluiting onderop...... enz...

iMario 10-06-09 17:15

Neppe iPhone. Echte iPhone.

iPhone 3G. Linker is nep, rechter is echt.

borgqueenx 10-06-09 17:40

het apple logo. als anderen die erop zetten zijn ze illigaal bezig wegens copyright schending.
kijk daar naar...

Chrisl 10-06-09 17:49

Dus hij moet kijken of het een copyright-schendings-tekentje heeft?????? :D

iMario 10-06-09 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door borgqueenx (Bericht 294128)
het apple logo. als anderen die erop zetten zijn ze illigaal bezig wegens copyright schending.
kijk daar naar...

Alle neppe iPhones bevatten het Apple logo. Dus daar kun je niet naar gaan kijken.

junkyjump 11-06-09 00:27

Merk je direct aan het touch screen zelf, maarja als je nog geen iPhone hebt vastgehad;)

Fake's hebben meestal ook een stylus da erbij is, of een extra batterij
Sommigen hebben ook gewoon een usb aansluiting op de gsm zelf, dus niet de aansluiting zoals bij een iPod


Kijk ook eens bij de telefoon zelf en kijk als je bij instellingen kunt klikken op 'info' om zo de FW en de baseband te zien
Meeste hebben ook geen Wi-Fi dus kijk ook als je bij instellingen Wi-Fi ziet staan
Probeer ook de multitouch eens..dus probeer een foto te zoomen op de gekende iPhone manier (IK veronderstel ten minste dat fake's dat niet kunnen)

thio95 10-10-09 08:57

eej het kan helemaal niet dat de linker nep is want dan zijn er een aantal neppe iphones gebruikt bij accesoires van deze site.
check en vergelijk met de linkerhttp://shop.iphoneclub.nl/media/catalog/product/cache/21/image/5e06319eda06f020e43594a9c230972d/gallery/Artwizz-SeeJacket-Crystal-Black-voor-iPhone-3G-3.jpg

ChiTheDesigner 10-10-09 10:11

Kijk goed naar de aansluiting van de telefoon in kwestie. Gebruikt het mini-USB, dan is het geen officiële iPhone. De officiële iPhone gebruikt een iPhone-oplader om de telefoon op te laden.

http://4.bp.blogspot.com/_5z6mU-aoBs...harger-usb.jpg

Kijk goed naar de ijzeren uiteinden van deze kabel. De kabel zelf kan evt. iets verschillen, maar het is altijd een USB kop (links) met een platte, brede staart. (rechts)

Wanneer je niet zeker bent of de iPhone echt is, vraag de verkoper om de telefoon met een computer te verbinden. De echte iPhone verbindt zich met het muziekprogramma iTunes (ook van Apple.)

Happy buying. :)

JWVD 12-10-09 07:58

En kijk of er meer dan een button op de voorkant zit :)
Er mag dus alleen een ronde knop onder het scherm zitten, verder niks.

Damys4 25-10-09 14:55

Ik kon laatst een partij 3G Iphones kopen ik erheen, alles gesealed in dozen...ik wilde er per se 1 zien en aan doen....
Het menu was net iets anders maar zeer verradelijk voor niet kenners!!
Het laadsnoer was anders....en je had geen inzicht in de software van de Phone....je kon dus niet in het instellingen en info menu komen....
Duidelijk fake!

ThaBudz 09-11-09 12:58

van het weekend een echte naast een neppe gehouden en de enige 2 verschillen was dat de neppe een stylus had ( ondingen ) en een dubbele ontvangstbalk ( kon 2 sims plaatsen ) , zelf itunes herkende hem en we konden alles overzetten en uitwissellen , het enige uiterlijke verschil was dat zijn homebutton ietsjes kleiner was , maar dit viel niet meteen op mede ook omdat het lockscreen en springboard incl. icoontjes hetzelfde was , je zal leek zijn ..........

PasQ 24-12-09 21:26

De icoontjes in het menu zijn vaak "hoekig", terwijl Apple ze als vierkantjes met ronde hoekjes heeft ontworpen. Ook het lettertype en het icoontje van de batterij verschilt heel erg met het design van Apple, maargoed, daar moet je een iPhone menu voor kennen.

furkan66 12-12-10 18:48

hoe maak je een neppe iphone een echte iphone?
niet van buiten maar van binnen bijvoorbeeld de toetsenbord apllicaties en internet enz. want ik heb een neppe iphone 4 maar ik wil heel graag hem ombouwen naar een echte iphone 4

iWiefring 12-12-10 18:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door furkan66 (Bericht 614053)
hoe maak je een neppe iphone een echte iphone?
niet van buiten maar van binnen bijvoorbeeld de toetsenbord apllicaties en internet enz. want ik heb een neppe iphone 4 maar ik wil heel graag hem ombouwen naar een echte iphone 4

Dit is volgens mij helemaal niet mogelijk! :P

XIII 13-12-10 16:10

Het antwoord van iWiefring is duidelijk; het is dus niet nodig om voorbeelden van andere onmogelijke upgrades te geven (ook niet met metaforen).

danny1984 02-01-11 15:39

Appstore moet aanwezig zijn

iWiefring 02-01-11 15:42

Kan ook nagemaakt zijn hoor @danny1984

ernstt 19-01-11 07:49

De eerste is de prijs.

mickeyD 27-01-11 02:00

Hoe herken je een nep iphone:
wordt verkocht op marktplaats voor bedragen tussen de 100 en 200 euro
er staat een JAVA icoon op het scherm
wordt aangeboden op chinese website's als dealextreme en vele anderen voor prijzen vanaf $50
wordt aangeboden op EBAY (zie chinese website's)
er staat opera op als browser
de camera heeft maar 0,3 megapixel
er gaat een nokia accu in (meestal de BL-5f)
de telefoon is DUAL-sim
er zit een stylus (pennetje) bij, en/of zelfs een TV antenne ingebouwt!
MSN en een programma genaamd QQ (plaatje van een pinquin) zijn voor geinstaleerd, en niet te verwijderen (vraag om fotos van alle schermen!)
de telefoon heeft tussen de 5 en 10 pagina's voorgeinstaleerde (chinese) troep en games die niet te verwijderen is.
als uw telefoon aan 1 (of zelfs meerdere) van deze opties voldoet, dan bent u in het bezit van een nep iphone, of bent u aanstaande er 1 aan te schaffen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:55.