iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   A2DP bluetooth lijkt niet te werken in 3.0GM (iphone 3G) (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/35370-a2dp-bluetooth-lijkt-niet-werken-3-0gm-iphone-3g.html)

Maciver 11-06-09 18:21

A2DP bluetooth lijkt niet te werken in 3.0GM (iphone 3G)
 
Eergister mijn iPhone 3G geupdate met de nieuwste firmware 3.0GM en meteen mijn sony DR-BT22 bluetooth headset getest (ondersteund A2DP / AVRCP / HFP / HSP) Maar de iPhone herkent hem blijkbaar niet, dit vind ik raar aangezien 3.0 bluetooth A2DP zou moeten gaan ondersteunen.

Iemand anders ook een soortgelijk probleem?

Alvast bedankt.

iScorpio 11-06-09 18:24

Werkt anders hier zeer goed!

Maciver 11-06-09 18:27

En jij gebruikt dezelfde headset (sony DR-BT22) ?

iScorpio 11-06-09 18:42

Nee, maar A2DP werkt hier. Dus dan weet je in idd geval dat het A2DP protocol onder 3.0 GM wel werkt.

Maciver 11-06-09 22:02

Hmm.. oke dus dat zou moeten betekenen dat de headset van Sony geen A2DP van de iPhone herkent, klinkt een beetje aan een bug als je het mij vraagt. Hopelijk brengen ze hier nog een update voor uit in de toekomst. Bedankt voor je reactie.

Lezz 13-06-09 20:49

Ik heb het getest bij mijn Kenwood BT8041 autoradio. Wat mij wel opvalt is dat de audio kwaliteit slechter is dan via de dock connector. Vooral in de hoge tonen merk ik dat het klinkt als een slecht gecomprimeerde mp3. Bij het ene nummer is het beter te horen dan bij de andere.

Nu weet ik niet of dat aan de iPhone ligt of aan mijn Kenwood (die hadden namelijk in het begin ook al problemen met de audiokwaliteit bij het bellen via bluetooth).

Graag hoor ik van anderen ervaringen met betrekking tot de audiokwaliteit bij A2DP.

pieterwillems 14-06-09 09:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maciver (Bericht 294654)
Eergister mijn iPhone 3G geupdate met de nieuwste firmware 3.0GM en meteen mijn sony DR-BT22 bluetooth headset getest (ondersteund A2DP / AVRCP / HFP / HSP) Maar de iPhone herkent hem blijkbaar niet, dit vind ik raar aangezien 3.0 bluetooth A2DP zou moeten gaan ondersteunen.

Iemand anders ook een soortgelijk probleem?

Alvast bedankt.

Ik had dit ook met men headset, bij mij moest ik blijkbaar op een bep. Knopje duwen zotad men iphone hem kon vinden, staat meestal in de handleiding;)

Dejive 14-06-09 10:33

Gaaf hoor..als het goed is moet dat ook lukken met mijn autoradio straks..geen gekloot meer met cd'tjes ofzo, heerlijk door je albums heen bladeren.
Kan niet wachten tot het woensdag is.

Melbuuln 14-06-09 10:36

Mijn Philips Bluetooth-stereohoofdtelefoon SHB6100 (A2DP en AVRCP) werkt ook niet met 3.0
De iPhone ziet hem wel als een audio apparaat , maar krijg toch het Bluetooth symbool (iPod) niet in beeld ??

Een telefoontje aannemen via de headset werkt wel normaal en zelfs beter dan bij de vorige firmware.

RobertoCoppi 14-06-09 10:40

Kent iemand een goede simpele bluetooth receiver met a2dp die je aan je versterker kunt hangen met tulp?

Melbuuln 14-06-09 10:58

Bij mijn Philips SHB6100 zit een losse Bluetooth Dongle waaraan tulp stekker zit.

De SHB6100 kan met 2 bluetooth apparaten tegelijk verbinding maken , iPhone en Bluetooth Dongle.
Zo gauw er een gesprek binnenkomt schakelt de Philips automatisch over na de headset en als het gesprek is afgelopen wordt er weer een verbinding gemaakt met de Dongle.
De Bluetooth Dongle werkt met elke apparaat waarop een jackplug 3,5mm (uitgang) zit.

Ewout 15-06-09 18:16

Ik heb sinds vandaag een Nokia BH-604 headset en die werkt zeer goed met de iPhone samen. Alleen track forward/backward werkt niet. Volgens mij is niet de hele Bluetooth stack geïmplementeerd. Het geluid is fantastisch.

Runaque 16-06-09 00:56

Iphone OS 3.0 werkt idd wel met A2DP, maar helaas niet met AVRCP. Geluidskwaliteit is prima wetende dat het via radiofrequentie overgedragen wordt. Hopelijk is het AVRCP profiel aanwezig bij de definitieve versie van 3.0.

Lezz 16-06-09 09:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Runaque (Bericht 296731)
Geluidskwaliteit is prima wetende dat het via radiofrequentie overgedragen wordt.

Kan dit het geluidsverschil verklaren in helderheid dat ik hoor vergeleken met de dock connector?

Ik heb het ook nog niet kunnen vergelijken met een ander A2DP enabled device om daarmee de kwaliteit te kunnen troubleshooten...

Runaque 16-06-09 12:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lezz (Bericht 296773)
Kan dit het geluidsverschil verklaren in helderheid dat ik hoor vergeleken met de dock connector?

Ik heb het ook nog niet kunnen vergelijken met een ander A2DP enabled device om daarmee de kwaliteit te kunnen troubleshooten...

Er speelt een groot verschil in kwaliteit tussen Bluetooth v1.2 en v2.0, de 2.0 zal aanzienlijk betere kwaliteit van geluid voortbrengen. De iPhone 3G zelf is voorzien van v2.0, de 3G S dan weer van v2.1.
Het apparaat dat het geluid voortbrengt, dus de iphone in dit geval, zal (normaal gesproken, want bij Apple tart men soms alle logica) overweg kunnen met Bluetooth apparaten met dezelfde versie Bluetooth en lager. Tracht je een Bluetooth apparaat met een hogere versie (neem v2.1) te verbinden met de iPhone, dan kan dit resulteren in een slechter geluid dan als je een apparaat gebruikt met de juiste of lagere versie en in het slechtste geval doet het apparaat het helemaal niet.
Elke nieuwere versie Bluetooth is ook sneller dan de vorige en dat betekend dat er ook meer data per seconde verzonden kan worden, waardoor de geluidskwaliteit aanzienlijk verbeterd kan worden., uiteraard speelt de kwaliteit van de ontvanger die het signaal moet decoderen een rol hierin.

Tussen de BlueNext dockconnector en in device Bluetooth van de iPhone hoor ik geen verschil, maar ik gebruik de dockconnector omwille van de aanwezige AVRCP, voor de rest is alles hetzelfde in geluid en snelheid, alleen kan ik via de BlueNext connector geen oproepen ontvangen en dat gaat wel als je via de iPhone op Bluetooth werkt.

ferrari2010 19-08-09 17:41

ok heb een philips shb6100 ik kan er wel mee bellen maar muziek gaat niet ik heb fw 3.0 iph 3gs dan moet het toch werken


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:31.