//

Bluetooth Audio streaming verre van perfect met 3.0 software

Bluetooth Audio streaming verre van perfect met 3.0 software discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Na gisteren de nieuwe 3.0 software te installeren (dank u iPhoneclub.nl) ging ik onmiddellijk alle functies uitproberen. Een van de leuke nieuwigheden is het bluetooth ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 13-06-09, 14:23
paljasken's schermafbeelding
paljasken paljasken is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 16
Standaard Bluetooth Audio streaming verre van perfect met 3.0 software

Na gisteren de nieuwe 3.0 software te installeren (dank u iPhoneclub.nl) ging ik onmiddellijk alle functies uitproberen. Een van de leuke nieuwigheden is het bluetooth streamen van audio. Aangzien mijn autoradio het A2DP protocol ondersteunt moet dit vanaf nu lukken.
En dat doet het! Mijn iPhone was sowieso gekoppeld aan mijn autoradio (enkel voor gesprekken tot op heden). Het was dan ook even 'schrikken' toen die plots mijn iPhone muziek begon af te spelen. De Sony XPlod autoradio, had de muziek dus ontdekt en speelde deze af. Super dus.
Helaas, was mijn vrolijke bui snel verdwenen. als je een tijdje langer blijft luisteren, en je iPhone naar standby gaat volgt de ene storing de andere op. Het tempo van de muziek blijft niet aangehouden, en de muziek wordt constant onderbroken.
Ook mijn bluetooth koptelefoon ondervindt exact dezelfde problemen. Ook hier gaat het de eerste minuut goed, maar al snel wordt de muziek constant onderbroken.

Kan je dit soort problemen ergens aanmelden bij Apple? Want dit kan toch niet de manier zijn waarop zij bluetooth streaming in gedachten hadden.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13-06-09, 20:53
Lezz Lezz is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 38
Standaard

Daar heb ik nog geen last van gehad, het afspelen werkt bij mij gewoon goed. Wat mij wel opvalt is dat de audio kwaliteit slechter is dan via de dock connector. Vooral in de hoge tonen merk ik dat het klinkt als een slecht gecomprimeerde mp3. Bij het ene nummer is het beter te horen dan bij de andere.

Nu weet ik niet of dat aan de iPhone ligt of aan mijn Kenwood (die hadden namelijk in het begin ook al problemen met bellen via bluetooth).

Graag hoor ik van anderen ervaringen met betrekking tot de audiokwaliteit bij A2DP.
  #3  
Oud 14-06-09, 00:37
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Ik heb sinds de 3.0 GM ook last van onderbrekingen in de audio stream naar mijn autoradio. Het lijkt net een CD die even overslaat vanwege een vuiltje. Met beta 5 werkte het nog wel goed.

Misschien is dit een kleine bug die nog opgelost gaat worden.
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
  #4  
Oud 15-06-09, 09:08
sieders sieders is offline
• iOS 3.0 Beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 1
Standaard

Gisteren 3.0 GM erop gezet, vanmorgen een half uurtje mijn iPhone op de Parrot 6100 car-kit aangesloten via bluetooth. Geen onderbrekingen en geen problemen met de audiokwaliteit in vergelijking met de dock connector. Erg blij dat A2DP nu ondersteund wordt!
  #5  
Oud 15-06-09, 23:27
DaveFlash DaveFlash is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Emmeloord
Berichten: 4
Stuur een bericht via Yahoo naar DaveFlash
Standaard

Ik heb een EGO FLASH ding, telefoneren over handsfree/radio werkt prima, de EGO FLASH pakt ook de ipod functie (iphone) in de muziekspeler (op ego flash), bediening van functies op ego flash werkt prima, telefoon boek, autom. beantwoorden e.d., geluid van gesprekken (nu door OS 3.0 stereo) het enigste probleem: ipod functionaliteit ondersteund, EGO FLASH geeft aan dat er wordt afgespeeld, maar het enigste wat mist is HET GELUID ZELF! Weet iemand raad? Alles werk, behalfe het ipod geluid, zelf terwijl er zgn. geluid moet te horen zijn, geen geluid, binnen komende gespreken terwijl er zgn ipod muziek te horen moet zijn komen wel binnen en is er opeens wel geluid.... erg raar....
  #6  
Oud 17-06-09, 23:28
bohuslan bohuslan is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 3
Standaard

Ik heb net update 3.0 geinstalleerd op mijn 3G.
Meteen met bluetooth gekoppeld aan mijn pioneer DEH 600 BT.
Telefoon gesprekken en het bedienen werkt prima.
Ik zou graag willen weten of het ook mogelijk is muziek te spelen via bluetooth. Zoja hoe dit te doen?
  #7  
Oud 17-06-09, 23:44
picco picco is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 3
Standaard

werkt bluetooth ook samen met een laptop voor uitwisseling?

Picco
  #8  
Oud 17-06-09, 23:55
Wiebo_Neo Wiebo_Neo is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 5
Standaard

Ik heb net de 3.0 firmware geinstalleerd en mijn iPhone gekoppeld met mijn Sony DR-BT30Q bluetooth koptelefoon. Geluid is prima. de iPhone is zelfs na mijn Macbook Pro het enige apparaat waar de koptelefoon perfect ruisvrij en storingsvrij mee werkt. Ook als de iPhone in standby springt blijft alles netjes werken. Merk er aan het geluid niks van.

Bij mij werkt het dus in elk geval perfect
  #9  
Oud 18-06-09, 00:22
Wiebo_Neo Wiebo_Neo is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiebo_Neo Bekijk bericht
Ik heb net de 3.0 firmware geinstalleerd en mijn iPhone gekoppeld met mijn Sony DR-BT30Q bluetooth koptelefoon. Geluid is prima. de iPhone is zelfs na mijn Macbook Pro het enige apparaat waar de koptelefoon perfect ruisvrij en storingsvrij mee werkt. Ook als de iPhone in standby springt blijft alles netjes werken. Merk er aan het geluid niks van.

Bij mij werkt het dus in elk geval perfect
Correctie, bij gelijktijdig gebruik van Wi-Fi en Bluetooth audio neemt de audiokwaliteit af. Ik hoor een klik in de koptelefoon wanneer ik Wi-Fi uitschakel waarna vrijwel meteen een stuk beter en helderder geluid hoorbaar is...
  #10  
Oud 18-06-09, 00:46
hart4iphone hart4iphone is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 2
Standaard

Ik heb een van de nieuwste Parrot carkits MK9200 (v1.14) en in combinatie met de Iphone 3G (os 3.0 ) werkt muziek afspelen via bluetooth A2DP perfect.
Het audio geluid van de spelende ipod is perfect te noemen.
Erg mooi is dat bv de applicatie verkeersinfo de verkeersberichten ook automatisch via bluetooth A2DP afspeelt over de speakers van de wagen.

Helaas werkt nu de bediening van de parrot nog niet voor de ipod functies op je iphone, dus je moet de muziek nog bedienen op je iphone scherm.
Parrot is vast bezig met een update ervoor.

Erg goed/mooi is de spraaksturing van de Parrot MK9200 in combinatie met de iphone.
Het werkt met elke stem ( laag,hoog of kinderstem ), je roept de naam >> en je iphone belt ( je hoeft niks in te leren ! ) >> PERFECT !!
Een aanrader voor mensen die veel bellen in de wagen !
  #11  
Oud 23-06-09, 22:06
Guest-20200120124252
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik heb de Clarion FB289RBT en ook hier een snelle, eenvoudige verbinding met A2DP (je hoeft er niks voor te doen, iPod-functie van de iPhone starten en spelen maar). Maar... ook hier het probleem in de 'hoge tonen', vooral bij zang. Het lijkt of de conus van de speaker een beetje rammelt... Bij sommige Equalizerprofielen (Neutraal b.v.) is het iets beter, maar de kwaliteit is (nog) niet perfect. Iemand een idee hoe de kwaliteit te verbeteren?
  #12  
Oud 23-06-09, 22:14
Lezz Lezz is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 38
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doesj Bekijk bericht
Ik heb de Clarion FB289RBT en ook hier een snelle, eenvoudige verbinding met A2DP (je hoeft er niks voor te doen, iPod-functie van de iPhone starten en spelen maar). Maar... ook hier het probleem in de 'hoge tonen', vooral bij zang. Het lijkt of de conus van de speaker een beetje rammelt... Bij sommige Equalizerprofielen (Neutraal b.v.) is het iets beter, maar de kwaliteit is (nog) niet perfect. Iemand een idee hoe de kwaliteit te verbeteren?
Gelukkig, iemand met dezelfde problemen Ik dacht al dat ik gek werd

Ik vraag me wel af, omdat wij de enige twee tot nog toe zijn. Of het een autoradio probleem is of dat het toch iets met de iPhone te maken heeft...

Oja, dat ben ik bij mijn vorige post vergeten. Bij mij gaat het om een kenwood BT8041
  #13  
Oud 24-06-09, 12:42
Guest-20200120124252
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lezz Bekijk bericht
Gelukkig, iemand met dezelfde problemen Ik dacht al dat ik gek werd

Ik vraag me wel af, omdat wij de enige twee tot nog toe zijn. Of het een autoradio probleem is of dat het toch iets met de iPhone te maken heeft...

Oja, dat ben ik bij mijn vorige post vergeten. Bij mij gaat het om een kenwood BT8041
Ik heb onderzocht of andere signalen invloed hebben. Dus Wi-Fi, Edge, Locatie (GPS) en zelfs Telefoon uitgezet via SBSettings, maar dit heeft geen enkele invloed.
Ik weet nog niet zeker of het aan de iPhone ligt. Zal binnenkort eens de iPhone van een vriend proberen, kijken of dit verschil maakt.

Mocht iemand nog een suggestie hebben voor een kwaliteitsverbetering... wij houden ons aanbevolen!

Laatst gewijzigd door Guest-20200120124252; 24-06-09 om 20:58.
  #14  
Oud 25-06-09, 08:51
alfetta alfetta is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 17
Standaard

Ik heb mijn iphone sedert os 3.0 gekoppeld aan mijn Pioneer DEH-P65BT autoradio. Audio streaming gaat perfect via de radio, geen enkele klachten. Ik ben er ontzettend blij mee, eindelijk geen kabels meer. Als een gesprek binnenkomt mute hij de muziek en schakeld hij naar de telefoon over en na het gesprek keurig weer terug!! Geen enkele probleem met audiostreaming ... kan uren aan een stuk door luisteren!

Laatst gewijzigd door alfetta; 25-06-09 om 08:54.
  #15  
Oud 25-06-09, 09:37
ErnieZ ErnieZ is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 10
Standaard Hier ook overslaan/terugspringen van de muziek via BT

Ik gebruik A2DP i.c.m. sony mexbt2500.
Erg irritant maar gelukkig hebben we ook de dockconnector nog
  #16  
Oud 28-06-09, 22:01
jstuyts jstuyts is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 6
Standaard

Ik heb Navigon geinstalleerd, samen met een Bluetooth carkit (parrot mki9200) die a2dp ondersteund.

Mijn idee was het volgende:
Ik luister bijvoorbeeld naar de radio, en als de navigatie iets te vertellen heeft, gaat de radio op mute, kwekt dat mens wat ze moet zeggen, en daarna gaat de radio weer aan. Nu heb ik het wel al werkend gehad, maar nu werkt het dus maar half.

Het probleem is dat als je de navigatievrouw wilt horen, dat je je ipodmuziek op je iphone aan moet hebben. Het is eigenlijk zo dat zodra het mens de eerste zin van je route (zodra je vertrekt) heeft gezegd, je rechtsboven een play-icoontje in beeld ziet komen en de muziek gaat beginnen. Vervolgens, als je dan de muziek uit wilt zetten, gaat dat mens ook uit. Het rare is dat het mij wel gelukt is om alleen dan mens te horen zonder de ipodapplicatie op de achtergrond aan te hebben.

Het vreemde is dat dit niet gebeurd wanneer ik niet ben verbonden met die carkit. Als dan dat mens haar ding zegt, gaat de muziek niet vanzelf aan.

Iemand hier ervaring mee? Iemand misschien een oplossing, hetzelfde gehad, whatever?
  #17  
Oud 29-06-09, 00:08
rikkie123 rikkie123 is offline
• iOS 9.0 beta
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 153
Standaard

heb je de laatste update van parrot al geprobeerd? bij mij doet hij het goed na deze update..
  #18  
Oud 29-06-09, 00:10
jstuyts jstuyts is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 6
Standaard

Ja, heb 1.14a nu op de parrot zitten. Maar nog steeds geen resultaat. Heb je precies dezelfde problemen gehad?
  #19  
Oud 29-06-09, 00:11
rikkie123 rikkie123 is offline
• iOS 9.0 beta
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 153
Standaard

ik had dit inderdaad voor de update, heb je voor de update eerst en telefoon gewist in de parrot, en in de iphone de parrot, na de update opnieuw koppelen?
  #20  
Oud 29-06-09, 00:14
jstuyts jstuyts is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 6
Standaard

Ja, dat heb ik gedaan. Heb hem zelfs naar fabrieksinstellingen terug gebracht... Wel heel typisch dat ik geen code (0000) hoef in te toetsen om te koppelen. Had je dit wel?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Prepaid en streaming audio... Granny Smith iPhone algemeen 1 12-04-11 16:17
Bluetooth functie van iPhone met bluetooth radio partyfart iPhone algemeen 25 15-12-09 12:30
Geen gewone audio meer na bellen met bluetooth jildert81 iPhone algemeen 0 04-10-09 21:25
Streaming audio en video cpootjes Archief 1 22-10-07 23:30

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:45.