iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   [Klacht] Iphone 3G en 3Gs (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/35558-klacht-iphone-3g-3gs.html)

Wietjuh 17-06-09 22:39

Jongens, het is een telefoon. Voor elke andere smartphone die wat ouder is geworden komen er uberhaupt geen nieuwe functies, wees blij dat je nog wel iets krijgt met de 3.0 update!

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Excellence (Bericht 297894)
anderhalfx zo snel

voglens mij is 30 fps wel haalbaar hoor met de camera van nu. stel dat je het beeld wat lelijker maakt dan is 30 zeerr goed haalbaar!!

Nu zeg je zelf de reden waarom apple het waarschijnlijk weg heeft gelaten, waarom is het zo nodig om filmpjes te maken met je TELEFOON. Ok, omdat het kan, maar om nou naar filmpjes te gaan kijken met een veels te lage resolutie en een camera die niet snel genoeg scherp stelt, nee dankjewel.

Als je fatsoenlijk wil filmen moet je dat lekker op een VIDEOcamera doen en niet op je telefoon

atillXTC 17-06-09 22:46

wow.
het is wel best kinderachtig.
jullie maken ruzie voor een telefoon.
wees gwn blij. o_o

Excellence 17-06-09 23:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wietjuh (Bericht 298912)
Jongens, het is een telefoon. Voor elke andere smartphone die wat ouder is geworden komen er uberhaupt geen nieuwe functies, wees blij dat je nog wel iets krijgt met de 3.0 update!



Nu zeg je zelf de reden waarom apple het waarschijnlijk weg heeft gelaten, waarom is het zo nodig om filmpjes te maken met je TELEFOON. Ok, omdat het kan, maar om nou naar filmpjes te gaan kijken met een veels te lage resolutie en een camera die niet snel genoeg scherp stelt, nee dankjewel.

Als je fatsoenlijk wil filmen moet je dat lekker op een VIDEOcamera doen en niet op je telefoon

wie heeft het hier over een VEELSTE lage resolutie? je kan met een acceptabele resolutie al mooi filmpjes van 30 fps schieten en dat kan zekerrssss op de iphone!

apotheosis 18-06-09 01:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wietjuh (Bericht 298912)
Jongens, het is een telefoon. Voor elke andere smartphone die wat ouder is geworden komen er uberhaupt geen nieuwe functies, wees blij dat je nog wel iets krijgt met de 3.0 update!



Nu zeg je zelf de reden waarom apple het waarschijnlijk weg heeft gelaten, waarom is het zo nodig om filmpjes te maken met je TELEFOON. Ok, omdat het kan, maar om nou naar filmpjes te gaan kijken met een veels te lage resolutie en een camera die niet snel genoeg scherp stelt, nee dankjewel.

Als je fatsoenlijk wil filmen moet je dat lekker op een VIDEOcamera doen en niet op je telefoon

Uw laaste zin;das nu net de bedoeling om dat tegen te gaan,ik heb net zoals vele andere mensen geen zin om ergens te gaan zeulen met een videocamera,pf :-).
Ik heb ondertussen een in feite beter toestel voor z'n geld gevonden;samsung omnia i8910 HD.Heb clipjes gezien op youtube en amaai,echt de moeite.

Je zegt ook;waarom filmpjes maken met je gsm?Dankzij men dit nu kan zijn er al zaken opgelost,zaken gefilmd die als bewijs kunnen dienen of zaken aantonen die niemand anders zou hebben zien enz....Niet onbelangrijk vind ik of zoals overlaatst met die leraar,ik vind dat net goed zoiets.;)

Zagen ga je mij niet veel horen doen,ik koop gewoon een ander toestel die het wel aankan.

shapezzz 18-06-09 08:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Puck84 (Bericht 297078)
Lol... deze upgrade was een zoethoudertje voor de hardcore fans, een kans op wat nieuwe toestelen te verkopen en een budget model op de markt te krijgen... Allemaal om marktaandeel te verzilveren en stabiliseren.

Klopt, pure marketing zoals ik al aangaf ;)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Puck84 (Bericht 297078)
Tussen dit en X jaar (maximum 5) komt er een echte nieuwe generatie iPhone aan die 3G reeks ver achter zich laat. (veel verder dan het verschil tussen de 3G en 2G vorig keer...)

Precies, innovatie zoals ik al aangaf, blijkbaar willen de klanten het toch wel want de 3GS gaat vrij hard over de toonbank had ik begrepen ;)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Puck84 (Bericht 297078)
Als dat model uitkomt overweeg wel eens nieuwe te kopen :) Maar ik het iets te lang marketing gestudeerd om mij nu door zoiets een rad voor de ogen te laten draaien :)

Hoef je i.m.o. geen marketing voor gestudeerd te hebben voor dit stukje logica :)

Ik denk als je zelf de grote baas van Apple zou zijn je het heus niet anders zou doen ;)

shapezzz 18-06-09 08:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ASNNetworks (Bericht 297996)
Ik snap niet waarom mensen zoveel zeiken. Je hebt zelf gekozen voor dat toestel hoor, niemand heeft het je aangesmeerd. Ben je er niet blij mee en wil je zoooo graag de 3GS, nou, verkoop em lekker en koop de 3GS! Stelletje jankerds hier.

Apple heeft het goed gedaan, gewoon videocamere in de nieuwe, en niet in de oude.. Ik hoop dat ze in een klap ook stoppen met het supporten van de oude, en verder gaan met de nieuwe! Kijken of mensen dan nog meer gaan janken hier:D

Haha precies ;):D

Puck84 18-06-09 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door shapezzz (Bericht 299598)
Precies, innovatie zoals ik al aangaf, blijkbaar willen de klanten het toch wel want de 3GS gaat vrij hard over de toonbank had ik begrepen ;)

De klanten reageren op de illusie van innovatie die ze hebben. Er is een verschil tussen de reëele innovatieve waarde van de 3Gs en de innovatie waarde die die klanten denken dat ze krijgen voor hun geld.

S¡mon 19-06-09 22:23

Je kan het verwachten en ik quote dit:

Citaat:

Ik weet niet of jullie die jailbreak apps om te filmen wel eens geprobeert hebben?
Nou ik wel en als we het dan toch over falen hebben...

De beeldkwaliteit is ruk en de framerate variëert van slecht tot in en in triest en dat ligt toch echt an de hardware en niet aan de software. Ik snap goed dat apple dat niet enabled. Voor 99% van de mensen is het beter om de functie niet te hebben dan dat hij slecht werkt en die overige 1% moet imho niet zeuren of gebruikt de jailbreak mogenlijkheden maar.

Daarbij komt nog dat de nieuwe camera app waarschijnlijk afhankelijk is van de snellere processor en videochip. Dus zou het voor apple behoorlijk veel werk zijn de brakke camera te supporten.

Apple maakt producten voor de massa, niet voor die ene persoon die een brakke camerafunctie wel gaat gebruiken.
Heb je er nog niet veel aan, is ook niet erg goed voor je batterij en waarom klaag je erover als je zelf toch een jailbreak hebt. Maar zeuren, en zeuren, maar ondertussen wel een jailbreak hebben waarmee je het er gewoon kan opzetten.

De nieuwe camera met 30fps is ook gemaakt voor het filmen. Apple wilt goede kwaliteit van producten, wat logisch is.

Beter goed en minder werk, dan slecht en veel werk.

Nogmaals, jammer voor je maar volgens mij wilt Apple toch echt goed afgeleverd werk. Met de nieuwe camera in de iPhone 3G S is dit mogelijk. Ik snap ook niet waarom sommige mensen zo'n probleem maken van de iPhone 3G S, je zegt maar dat het niks is, flut is en niet waar voor je geld maar ondertussen wel jaloers zijn op de iPhone 3G S en zelfs nadat ik dit heb gepost zullen mensen ontkennen dat ze jaloers zijn.

Colburners 21-06-09 20:59

Ik snap het wel. Apple wil gewoon veel geld verdienen en stopt daarom meer functies in de nieuwe 3gs die ook gewoon in de 2g of 3g hadden gekunt. Misschien was het filmen niet goed geweest maar neem nou het inzoomen, het kompas of de voice controll. Ik zie niet in waarom dit niet zou kunnen. Ik vind het eigenlijk schandalig van apple dat ze verwachten nadat je zo'n duur mobieltje koopt je nog eens de volgende koopt. Dat hoort gewoon niet en je hoort volledige support te geven aan de mensen die jouw producten kopen. Al denk ik wel dat je via jailbreaken de functies alsnog op je iphone kan krijgen maar dat is pas de toekomst en doet niks af aan de actie van apple.

libia 21-06-09 21:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Colburners (Bericht 305741)
Ik snap het wel. Apple wil gewoon veel geld verdienen en stopt daarom meer functies in de nieuwe 3gs die ook gewoon in de 2g of 3g hadden gekunt. Misschien was het filmen niet goed geweest maar neem nou het inzoomen, het kompas of de voice controll. Ik zie niet in waarom dit niet zou kunnen. Ik vind het eigenlijk schandalig van apple dat ze verwachten nadat je zo'n duur mobieltje koopt je nog eens de volgende koopt. Dat hoort gewoon niet en je hoort volledige support te geven aan de mensen die jouw producten kopen. Al denk ik wel dat je via jailbreaken de functies alsnog op je iphone kan krijgen maar dat is pas de toekomst en doet niks af aan de actie van apple.

inzoomen is zelfde probleem als filmen: kwaliteit
kompas heb je speciale hardware voor nodig!
voice controll weet ik geen goede reden voor ;)

S¡mon 21-06-09 22:11

Je kan gewoon verwachten dat je niet de update's krijgt die een nieuw model krijgt. iPhone OS 3.0 is al een grote update en ze konden ook zeggen 'Bekijk het maar, alleen voor de nieuwe iPhone 3G S'.

Het is ook gewoon een soort '2e deel' van de iPhone 3G. Daarom heet het ook iPhone 3G S en niet iets van iPhone Bluemind ofzo. Als ze een model introduceren die 2x zo snel is, is het wel zo leuk daar extra functies bij te doen. Als ze het alleen bij de extra snelheid houden, is het niet meer speciaal. Het filmen, het compas etc. maakt de iPhone 3G S toch weer wat specialer.

Wedden dat als Apple alleen een iPhone met 2x de snelheid had uitgebracht iedereen zat te zeuren "waarom zo'n kleine update?"

Je kan niet verwachten dat je gelijk alle extra's krijgt, ook al is het software matig, die je niet had toen je het model een jaar geleden kocht. Daarnaast heeft Apple vast en zeker ook aan de batterij gedacht. De batterij gaat in principe 2x zo lang mee als die in de iPhone 3G maar doordat de processor verdubbelt is (net zoals de RAM) lijkt het niet veel te zijn verbeterd.

De iPhone 3G S lijkt een kleine update, in principe is het dat ook, maar zodra je het gebruikt wil je je ouwe iPhone 3G niet meer maar deze nieuwe. De camera is ook een grote verbetering, en liever gezegd zou ik die niet echt met de iPhone 3G willen gebruiken met slechts 15 fps en geen eens autofocus. Hieronder een voorbeeld van de macro functie op de iPhone 3G S. Wat nou als jij iets aan het filmen bent wat ook zo dichtbij is op de iPhone 3G, nou lekker dan. Dan krijgt Apple alleen maar klachten omdat het niet van goede kwaliteit is zoals vele wel gewend zijn.

http://cache.gawker.com/assets/image...9/06/macro.jpg

Ze stoppen sommige functie's er gewoon niet in om het speciaal te houden en een update zoals deze speciaal te houden.

En dan snap ik nog steeds niet dat ik hier mensen zie klagen, en elders op het forum boos zijn dat T-Mobile geen aparte overstapsregeling heeft want zoals de meeste hier zeggen: de iPhone 3G S is toch een nutteloze update?

Ik snap niet dat sommige mensen alleen maar naar de nadelen kijken (dus waarom het niet op de iPhone 3G komt). Simpel: die nieuwe functie's werken beter samen met de NIEUWE voordelen bij de iPhone 3G S.

Heb je er ook eens aan gedacht dat Apple producten met hoge kwaliteit wil leveren? Hoe ga je aan de consument uitleggen dat je voortaan kan filmen op de iPhone 3G maar dat het er niet uit ziet? Inderdaad, dat kan je niet.

The end.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:18.